Een loszittende pingelsensor? een defecte gasklepsensor? de MAP sensor?
Shoot shoot shoot... hoe meer je schiet hoe meer kans dat je raak schiet! :
Wat kies je?? Is het multiple choice?? meer antwoorden mogelijk?? Of weet je het niet???
wij autotechneuten noemen dit denk ik... verlating... dus het moment van ontsteken is dan later, minder voorontsteking dus...hoe traag de ontsteking gaat is afhankelijk van het mengsel namelijk...ontstekings-vertraging
Als IT man moet jij weten dat dat een keuze is van de programmeur. Dus daar is niks zinnigs over te voorspellen. Wat wel logisch is voor automensen is dat als de sesnor doet wat i moet doen: detonatie meten, dat er dan pas verlating van de ontsteking plaats vind... Is de sensor stuk, dan geeft dat een permanente storing.lleen in komt op het moment dat de ECU denkt dat er iets pingelt, dus niet permanent.
De turbodruk kan pas weglekken als er druk is, en die was er niet: dat ziet Kosta op zijn drukmeter in de auto. De logica ontgaat me ook: er is druk die weglekt en of er is geen druk??? De auto is zwart van kleur of wit en mogelijk een tussenliggende kleur...??Alle symptomen leken op extreem weglekken van turbodruk of het niet niet draaien van de turbine te wijzen
Een slecht contact: oxidatie in een stekker... het werkt nog en "ineens"niet meer.. denk aan de relais ve 155 ze doen het of ze doen het niet... maar of dat nou ineens komt.... dat is maar net hoe je het bekijkt.Het is ineens gebeurd, bij een storing waardoor de ECU permanent het ontstekingstijdstip zwaar verlaat, zou je een sensor of bekabeling helemaal stuk moeten hebben zonder haperen vooraf
Ik denk dat je door heel veel dingen door elkaar te roepen het onwijs complex maakt voor jezelf maar ook de topicstarter. Daarnaast klankbord je ook met jezelf in topic: je gooit een balletje op maar weet niet of het klopt...en soms klopt het dus niet. Het lijkt me beter een korter antwoordt te geven en meer de interactie te zoeken: voel eens aan je turbo asje... dat was/is een zinnige opmerking en daarna denken we verder. Een schaakspel kun je van te voren 38564384 zetten diep doordenken, maar of dat wenselijk is en te volgen is voor minder technisch begaafde mensen valt te bezien... KISS Keep It Simple...... is zo gek nog niet