Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Dink trekt er op u

vr nov 28, 2008 16:05

Ik ben zeer braaf geweest dit jaar, en daarom heeft de Sint al aan mij gedacht dit jaar 8)

Gekregen :

Een doosje
Een vol doosje met daarin 6 kleinere doosjes 8)
LEUK! kzag ze op Ebay maar heb ze niet meer gevolgd.
zal wel wat gekost hebben neem ik aan maar dan heb je ook wat gaafs! :D
proficiat!
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Dink trekt er op u

vr nov 28, 2008 17:03

Heel gek maar dit kan in mijn ogen gewoon geen waardevol model worden, net als de 75 omdat ik hier vroeger als kind mee speelde en ik ze nieuw in de winkel heb zien staan als heel klein jochie. Toch gek dat zoiets dan opeens 30 a 40 euro waard word :?
Omdat de meeste kleine jochies die dingen kapot speelden, ze daardoor nu relatief zeldzaam zijn en diezelfde jochies hun oude modelletje weer puntgaaf aan de collectie willen toevoegen 8)

Ik vind 30 a 40 euro overtrokken, 20 lijkt me wat gezonder (nog altijd meer dan de prijs in guldens destijds).
Ik vind 20 euro al vrij veel :? . Heb voor de mijn gemiddeld 15€ betaald (75'ers Bburago). Meestal was het wel iets minder.
Heb wel bijna heel de reeks nu in het dubbel (msn moet ik die maar gewoon terug in hun orignele doos zetten en nog 5 jaar wachten :lol: omze te verkopen :lol: :lol: )..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Dink trekt er op u

vr nov 28, 2008 17:36

Een vol doosje met daarin 6 kleinere doosjes 8)
Afbeelding
Philip, m'n beste, wat moet je nou met zes dezelfde? Afbeelding

Het geluk vermenigvuldigt zich door het te delen, toch? 8) :biggrin:

Schitterende aanwinst, gefeliciteerd!!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Dink trekt er op u

vr nov 28, 2008 17:57

Heb wel bijna heel de reeks nu in het dubbel (msn moet ik die maar gewoon terug in hun orignele doos zetten en nog 5 jaar wachten :lol: omze te verkopen :lol: :lol: )..

:D

We hebben het hier wel eens vaker over prijsontwikkelingen gehad. Speculeren met modellen? Superlink...

Er zit waarschijnlijk wel een verband tussen de periode waarin modellen verkocht worden/werden en de leeftijdsfase van verzamelaars. Ze hebben als ze op een leeftijd komen waarop ze zich kunnen permitteren (veel) geld uit te geven aan modellen een voorkeur (heel generaliserend) voor modellen uit hun eigen speelperiode. Dus de oudere Bburago's en Polistil zouden nu op hun top moeten zitten. Ze zijn en masse geproduceerd, echt zeldzaam worden ze nooit.

De markt blijft onvoorspelbaar door grillig consumentengedrag (we leven van hype naar hype, tien jaar geleden sloegen kinderen elkaar de kop in om een flippo, nu krijg je voor een doos vol gewoon niks-nada-nul-komma-nul.) en producenten die vooral gaan voor mega-omzetten. Je ziet het al op korte termijn met modelletjes uit de kioskseries. Voor een eerste exemplaar uit China (vaak zonder doosje/blister) worden vele tientjes afgetikt (komen nog portokosten bij), diezelfde modelletjes worden nu op grote schaal gedumpt op de markt voor 5 euro. Tja...

Blijven natuurlijk uitzonderingen, ik zag ooit iemand 37 euro neerleggen (nee, ik niet dus) voor een Track Stars modelletje, maar het is gevaarlijk speculeren als je inkoopt met de gedachte zulke kopers te treffen.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Dink trekt er op uit

vr nov 28, 2008 22:18

Ebay blijft grappig.
Ik volgde deze twee veilingen:

Twee maal BBR fabrieksbouw 1:43 Larini #8 1993.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :IT&ih=015

Afbeelding

Afbeelding

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... :IT&ih=021

Afbeelding

Die onderste is verkocht voor 85euro, de bovenste voor bijna 130 euro.

Nu het rare, beiden beweren fabrieksbouw te zijn. Die onderste heeft voor het oog geen spoiler, maar die zit bij fabrieks bouw onder het voetje geplakt. En is dus waarschijnlijk gewoon nog nooit gemonteerd geweest.
verder keurig in het rode fabrieks doosje.

Die bovenste komt in een hele andere verpakking. Namelijk die van de kit....
En daar is de achtervleugel wel geplaatst, maar is het race nummer hier niet op aangebracht. En ook de tekst alfa romeo ontbreekt op die achtervleugel.
Ook mist er een decal op het rechterachterwiel van die bovenste.

Het lijkt mij dus dat die tweede een gebouwd kitje is met in ieder geval 3 missers. Waarom die dan zoveel duurder wordt dan de echte fabrieksbouw????

Of ik mis hier iets. :roll:
Laatst gewijzigd door kitaro op za nov 29, 2008 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Dink trekt er op uit

vr nov 28, 2008 22:58

Dat is geen kitdoosje hoor, dat is de buitendoos. De binnendoos staat daarnaast. Bij een kitje zit ook niet het plaatje van op de sokkel (het hele BBR vitrinedoosje zit er niet bij, maar zou nog los gekocht kunnen zijn; dat plaatje niet). Ik denk dus dat het idd fabrieksbouw is, alleen eentje die niet helemaal in orde is om welke reden dan ook.

En ik weet precies waarom die eerste veel meer heeft opgebracht:
- Veel meer en vooral duidelijkere foto's; je kan dus beter inspecteren wat je koopt en het ziet er aantrekkelijker uit
- Veilingtekst in het Engels, dus de halve wereld kan het lezen
- De meeste bieders zijn geen experts en weten dus A niet dat de spoiler onder het voetje van model 2 zit en B niet dat er wat op de spoiler hoort te staan van model 1
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Dink trekt er op uit

za nov 29, 2008 00:21

Weet je mischien wanneer die buitendoos is gebruikt?

Ik heb hier 7 bbr fabrieksbouw 155's staan. En allemaal hebben die de rode buitendoos. Deze is net zo te schuiven als de rechter-omdoos in het bovenste plaatje.
En daarom heen werd een witte verpakking gebruikt. (Die nog om 6 v.d. 7 zit.)

Verder heb ik hier een kitje staan en het design van die verpakking is bijna identiek aan die van de bovenste verpakking.
Nu past een bbr+vitrine niet in de kit-verpakking, die is daar veel te klein voor inderdaad. Maar daar komt mijn gedachte wel vandaan.

Ik zal zo even de link veranderen, de site waar de oorspronkelijke foto op staat trekt het niet.

En ik zit zelf net te kijken naar mijn eigen modellen en deze. Ik zie dat ik hogere nummers heb dan deze.

Dit is nummer 031715, en ik heb allemaal 033xxx, en 034xxx modellen. Dan is mischien BBR op een bepaald moment op een andere verpakking over gegaan, weer wat geleerd.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . over doosjes gesproken

za nov 29, 2008 01:04

De nieuwe zwarte 8c 2900B Lungo van Minichamps wordt in net zo'n grote luxe doos geleverd als zijn lichtblauwe voorganger:

Afbeelding

Met precies dezelfde achtergrond...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Dink trekt er op u

za nov 29, 2008 01:06

Weet je mischien wanneer die buitendoos is gebruikt?

Ik heb hier 7 bbr fabrieksbouw 155's staan. En allemaal hebben die de rode buitendoos. Deze is net zo te schuiven als de rechter-omdoos in het bovenste plaatje.
En daarom heen werd een witte verpakking gebruikt. (Die nog om 6 v.d. 7 zit.)

Verder heb ik hier een kitje staan en het design van die verpakking is bijna identiek aan die van de bovenste verpakking.
Nu past een bbr+vitrine niet in de kit-verpakking, die is daar veel te klein voor inderdaad. Maar daar komt mijn gedachte wel vandaan.

Ik zal zo even de link veranderen, de site waar de oorspronkelijke foto op staat trekt het niet.

En ik zit zelf net te kijken naar mijn eigen modellen en deze. Ik zie dat ik hogere nummers heb dan deze.

Dit is nummer 031715, en ik heb allemaal 033xxx, en 034xxx modellen. Dan is mischien BBR op een bepaald moment op een andere verpakking over gegaan, weer wat geleerd.
Nee, ik weet niet precies wanneer dit type is gebruikt. Ik heb er zelf ooit eentje gehad, daar zat de 156 stradale in. Gekocht in 1998 als ik het goed heb. Hij lijkt qua design inderdaad wel op de kitdoosjes, dus ik snap de gedachte best.
Als ik naar mijn BBR kits kijk, veranderen de doosjes met enige regelmaat. Ik heb ze in vier verschillende designs.

Enne... 7 BBR fabrieksbouw 155's? Dat zijn er aardig wat!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . over doosjes gesproken

za nov 29, 2008 01:08

De nieuwe zwarte 8c 2900B Lungo van Minichamps wordt in net zo'n grote luxe doos geleverd als zijn lichtblauwe voorganger:

Met precies dezelfde achtergrond...
Precies dezelfde achtergrond? Dat is nogal goedkoop voor een merk als Minichamps. Verder wel een mooie doos als je er de ruimte voor hebt.
Ik heb de lichtblauwe. Het is een erg mooi model met veel detail, alleen is hij volgens mij wel behoorlijk aan de smalle kant.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Dink trekt er op u

za nov 29, 2008 01:36

.

Enne... 7 BBR fabrieksbouw 155's? Dat zijn er aardig wat!
Ach, ik heb al meer HPI's, en die zijn net begonnen. :wink: (8 stuks waarbij ik het setje als 2 stuks reken.)
En op het totaal aantal 155's hier valt het reuze mee. :oops:

Verder heb ik nooit 85 euro per stuk betaalt. Maar als er eentje langskomt bied ik vaak wel even mee. :P

BG17,BG19,BG34,BG38,BG39,BG41,BG42.

Ik zou het wel leuk vinden nog een martini versie te scoren, maar heb geen haast.

Hier kun je een redelijk overzicht vinden van de bbr 155's.
Sommige met erg grote fotos.

http://www.bbrmodels.it/cataloghi/cat/en143.php

zoeken op: alfa romeo 155 en niet vergeten "all the words" aan te vinken.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Dink trekt er op u

za nov 29, 2008 11:24

.

Enne... 7 BBR fabrieksbouw 155's? Dat zijn er aardig wat!
Ach, ik heb al meer HPI's, en die zijn net begonnen. :wink: (8 stuks waarbij ik het setje als 2 stuks reken.)
En op het totaal aantal 155's hier valt het reuze mee. :oops:

Verder heb ik nooit 85 euro per stuk betaalt. Maar als er eentje langskomt bied ik vaak wel even mee. :P

BG17,BG19,BG34,BG38,BG39,BG41,BG42.

Ik zou het wel leuk vinden nog een martini versie te scoren, maar heb geen haast.

Hier kun je een redelijk overzicht vinden van de bbr 155's.
Sommige met erg grote fotos.

http://www.bbrmodels.it/cataloghi/cat/en143.php

zoeken op: alfa romeo 155 en niet vergeten "all the words" aan te vinken.
De handgebouwde 155's van BBR kon je inderdaad vroeger vrij goedkoop op de kop tikken. Ik heb er in mijn begindagen op eBay ooit drie van een Duitser gekocht voor samen 255 DM, dus zo'n 130 Euro. Maar tegenwoordig komen ze op eBay al heel snel op de 100 Euro p/s zoals ook uit jouw twee voorbeelden blijkt. En dan is zeven best veel :)
Hoeveel 155's heb je nou in totaal?

Leuk trouwens die link. Ik was al even niet meer op de BBR site geweest en ik kende de archivio storico nog niet. Staan ook zeer fraaie foto's op van de oudere BBR's, leuk!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . over doosjes gesproken

za nov 29, 2008 14:44

De nieuwe zwarte 8c 2900B Lungo van Minichamps wordt in net zo'n grote luxe doos geleverd als zijn lichtblauwe voorganger:

Met precies dezelfde achtergrond...
Precies dezelfde achtergrond? Dat is nogal goedkoop voor een merk als Minichamps. Verder wel een mooie doos als je er de ruimte voor hebt.
Ik heb de lichtblauwe. Het is een erg mooi model met veel detail, alleen is hij volgens mij wel behoorlijk aan de smalle kant.
Zelfs de buitendoos is hetzelfde gebleven: klikkus

Had een achtergrond met een theater met allerlei gala bezoekers voor de entree net even wat leuker gevonden. Naja, deze is ook wel stijlvol.

Het betreft hier een direct-kopen aanbieding. Lopende veilingen vermeld ik hier nooit (zie richtlijnen op p. 1).
Wie interesse heeft: deze aanbieder is niet duur. Tip: klik eerst op de link 'Aankopen' achter 'Geschiedenis'. (Dus niet de knop 'Nu kopen'!) Dan wordt rechts een knop 'Voortel doen' zichtbaar waarmee je een bod kunt uitbrengen lager dan de direct-kopen prijs. Als je het niet te gek maakt, dus geen 15 pond gaan bieden, heb je kans dat de verkoper akkoord gaat.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Dink trekt er op u

zo nov 30, 2008 04:13

Hoeveel 155's heb je nou in totaal?
Ik heb even gekeken voor je.

HPI: 8
BBR fabriek: 7
BBR+andere kitjes gebouwd: 9
1:18 minichamps: 10
1:18 chinees: 2
1:43 minichamps: 58
1:64 enzo: 10
1:43 antonette: 5
1:43 carpin: 3
1:43 slot: 1
1:43 ars: 2
1:43 brianza: 2
1:43 remember: 11
1:87 herpa : 47 (+8 trucks waarvan 1 met een 155 aan boord)
1:87 1 sleutelhanger
1:1 155Q4 wb

Totaal: 153 stuks.

Moet ik er dus nog minimaal 2. :wink:

Verder nog wat losse kitjes die ik even niet mee tel.

Totaal aantal modelautos gaat ruim over de 300. (Nog los van wat ik zo nu en dan verkoop op de namac en dus niet voor mij zelf is.)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Dink trekt er op u

zo nov 30, 2008 10:39

1:64 enzo: 10
Hm, niet erg veel Track Stars dus.... :roll:

:D

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”