Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . mét koffertje!

vr nov 21, 2008 12:59

Zag de HPI's al op Ebay inderdaad. Verder op Marktplaats e.d. nog niet kunnen bespeuren.
Prijzen zonder verzendkosten zijn niet onaardig.

De Motorama's zien er erg goed uit vindt ik voor dat geld.
De Carama's waren dat ook trouwens.
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Gebruikersavatar
sudman1500
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 662
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 10:02

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Cara.... Motorama

vr nov 21, 2008 13:48

Ondertussen hebben de HPI modellen de Nederlandse markt nog steeds niet bereikt :evil: terwijl ze op eBay al wekenlang worden aangeboden. Van de beoogde gezamenlijke inkoopactie die ik voor ogen had komt denk ik weinig terecht. Op www.43r.com kom ik ondertussen schrikbarende prijzen tegen: de oranje bolide van Michael Bartels zou € 67 moeten gaan kosten...

Op Alfasport.net een overzicht van nieuwe deels Motorama modellen:

Afbeelding
Die Brera lijkt wel heel veel op de Schuco Junior Line. Deze heb ik kunnen kopen voor maar 3,75 euro :)

@ Dink: helaas was de 159 Bond er nog niet (alleen de Aston Martin..). Maar ik zal wel wat aan die antenne friemelen om m helemaal echt te maken :lol:

Groet Sudman
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Cara.... Motorama

vr nov 21, 2008 14:46

Die Brera lijkt wel heel veel op de Schuco Junior Line. Deze heb ik kunnen kopen voor maar 3,75 euro :)
Euh... die is toch echt een maatje kleiner hoor: 1:72... (Bovendien mist-ie een antenne :biggrin:)

Ik geloof niet dat ik een Schuco 1:43 Brera ken? Staat ook niet op de site. Indien mogelijk graag een fotootje ;)

Gebruikersavatar
sudman1500
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 662
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 10:02

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Cara.... Motorama

vr nov 21, 2008 14:59

Euh... die is toch echt een maatje kleiner hoor: 1:72... (Bovendien mist-ie een antenne :biggrin:)
:oops: :oops: Was er al bang voor, had niet gezien dat het om 1.43 ging. En ja die antenne, dat blijft me achtervolgen :mrgreen:
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . 'nagekomen bericht'

vr nov 21, 2008 15:05

Afbeelding

Je kunt nou niet bepaald zeggen dat de digitale vonken er af vliegen bij Spark... Na een lange stilte sinds half mei is van de week dan eindelijk de site verbeterd en geactualiseerd, zodat dat we nu officieel weten dat bovenstaande Vertigo (met Alfa 'Busso' V6) van Bas Leinders en Vanina Ickx (yep, dochter ván) al sinds oktober in de handel was.

De site is nog steeds behoorlijk traag, gelukkig niet meer zo sloom als vóór de revisie (na een halve minuut wachten haak ik af en dat gebeurde zeer regelmatig).

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . 'nagekomen bericht

vr nov 21, 2008 19:25

vandaag zo'n Mito van MondoMoters in de bus gekregen.
Een witte (gekocht voor maar 3.5€ zonder verzendkosten in Italië).
Moet zeggen, ziet er echt 'goed' uit voor die prijs...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . maak je eigen spoedgevalletje

za nov 22, 2008 11:18

Tron heeft een nieuw vel met decals (transfers/watersliders) in het assortiment:

Afbeelding

Hiermee kan je je eigen Alfa modelletje die tijdcorrecte sportieve of misschien zelfs wel 'meane' look geven.
(Wie gaat er eens zijn kleine Alfaatje mat zwart rolleren? :biggrin: )

Ook nieuw op de Tron site:
Afbeelding

Ik heb nergens foto's kunnen vinden van een originele 156 SW brandweer auto en vrees dat dit een (te) duur fantasietje is.
Op zich niks mis met fantasiemodellen, maar dan mogen ze naar mijn smaak best wat minder kosten.

Of je nou je fantasie op je eigen model wil loslaten of een bestaande auto zorgvuldig wilt nabouwen, diverse leveranciers hebben daarvoor de benodigde attributen is huis.

Zo levert Tron ook velletjes decals voor politie- en andere ordehandhaversvoertuigen (ook Nederlands), plus een groot aantal typen miniatuur zwaailichtjes, lichtbakken en andere opzij-opzij-opzij-ornamenten.

En bij Autoparco (Aldo Serini) is een zeer compleet vel met decals te koop met bijna elke tekst of logo die je maar zou kunnen zoeken:

Afbeelding

Je kunt er van uit gaan dat de Autoparco decals uiterst realistisch en exact zijn.

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . pimp my Sudje

za nov 22, 2008 13:46

HPI-Racing's interpretatie van 3 Alfa's 155 V6 TI uit de 1996 FIA International Touring Car Championship, kortweg ITC.

De onderste vind ik het meest interessant: het is het eerste schaalmodel van AR155 V6 TI (SE062-010) waarmee de Japanse coureur Naoki Hattori een race reed; de laatste race van dat seizoen op Suzuka. Normaliter reed Jason Watt "No 19" met uitzondering van Interlagos en Suzuka. Van Jason's auto zijn, zoals bekend, wel diverse schaalmodellen verschenen. Eigenaar van SE062-010 is thans de Italiaanse levensgenieter Silvano Laschino.

Overigens zijn de "10" en een "14" te koop in 1:1.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Suzuka, 9-10 november 1996. Naoki Hattori in de Alfa 155 V6 TI (SE062-010). Zoek de verschillen.

Afbeelding
Italie, 2007.
Cioa Rudolph,

Must say stunning models they look really great, are they allready available or are they gonna be early next year ?

Tanti Saluti
alfasudjoe
:o

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . maak je eigen spoedgevalle

za nov 22, 2008 13:50

Afbeelding

Als dit 1 op 43 is is dit in het eggie eigenlijk maar een vreselijk klein velletje.... :?

Desontdanks: Bij veel animo is er misschien wat te regelen met de prijs/verzending??
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . maak je eigen spoedgevalle

za nov 22, 2008 17:16

Via een omweggetje zijn ze waarschijnlijk wel rechtstreeks van Tron te betrekken (hoezo spreek ik mijzelf tegen :roll: ).

Wie belangstelling heeft: PB'tje.

De Italiaanse kioskmodellen vormen een prima basis voor 'blauwlicht'verbouwingen.

Hier een paar 1:24 voorbeelden die ik op www.automodellando.it tegenkwam:

Afbeelding

Netjes gedaan, wel beetje jammer dat voor vol rood is gekozen in plaats van fluoriserend oranje.

Afbeelding

Afbeelding


Ook hier is heel net werk afgeleverd:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Koopt Italiaansche waar...

zo nov 23, 2008 09:57

"Koopt Italiaansche waar, dan helpen wij elkaar". Deze Italiaanse variant op het niet van protectionisme verspeende credo uit de crisisjaren van de vorige eeuw krijg je om je oren als je naar de website van Brumm gaat. Ik lees er bijna "een tsunami van in China gefabriceerde modellen" (een Oriëntaalse invasie). Brumm is een van de weinige merken uit de betaalbare klasse die niet aan de exodus van de modelauto industrie naar China heeft meegedaan, en timmert in een geheel eigen stijl aan de weg om te overleven. Bijvoorbeeld door tal van leuke (en soms ook redelijke idiote) variaties op bestaande modellen. Variaties die iets verder gaan dan alleen maar een ander kleurtje of nummertje. Zoals bijvoorbeeld de Scarfiotti herdenkingsset.

En zo verscheen er een tijd geleden een bijzondere editie van de 8c 2900B Spider, samen met de Veteran Car Club Ligure (Liguria) uitgegeven bij de 10e herdenkingsrit van de heuvelklimwedstrijd Pontedecimo - Giovi. (Tijdens onze Sicilië reis in 2006 hebben Cor en ik toevallig nog dat traject gereden, op weg naar Genua).

Afbeelding

De eerste honderd modellen van deze speciale uitgave waren voor de deelnemers, nog vierhonderd andere zijn voor gewone stervelingen als wij te koop. Ten opzichte van eerdere edities heeft het model nieuwe wielen, een verbeterd interieur en zit hij beter in de lak.

Het model is de auto van Giuseppe (Nino) Farina, zoon van carrosseriebouwer Giovanni Farina en neef van Battista 'Pinin' Farina. In 1938 nam hij deel aan de 12e editie van deze heuvelklim, Piero Dusi en Emilio Villoresi waren eveneens present met een 8c 2900B Spider. Farina won met een tijd van 6 minuten, 23 seconden en beetje, 12 seconden sneller dan het record van het voorafgaande jaar. "Op zo'n kort en moeilijk traject grenst dat aan het ongelooflijke" werd er toen gezegd. En dat terwijl Farina geen typische heuvelklimrijder was, zijn specialiteit was het circuitracen. Hij zou in 1950 met Alfa Romeo de eerste wereldkampioen in de nieuwe Formule 1 klasse worden.
Villoresi werd in de 12e Pontedecimo - Giovi tweede met 10 seconden achterstand op Farina.

Er is over deze heuvelklim een boek verschenen:

Afbeelding

Meer info: www.vccligure.it en www.pontedecimo-giovi.it

Het model wordt in een mooi verzorgd doosje geleverd:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . 2009 beurzen

zo nov 23, 2008 18:04

NAMAC model beurzen 2009 in Houten Euretco gebouw

voor in de nieuwe agenda:
10 januari
4 april
6 juni
25 juli
3 oktober
5 december

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Koopt Italiaansche waa

zo nov 23, 2008 19:42

duur modelletje, gratis verzending :lol:

Afbeelding

ebay nr: 110313145093

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1300 GTA Jarama 1972

ma nov 24, 2008 12:26

Ik had hem al eens getoond. Doe dat nogmaals omdat ik op eBay zag dat de Giulia 1300 GTA uit de race op Jarama in 1972 in een extra aangekleed doosje wordt geleverd, vergelijkbaar met die uit de 'Glorie'-serie:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1300 GTA Jarama 1972

ma nov 24, 2008 18:05

Wederom nieuwe aanwinst :lol: (zal zo blijven tot na nieuwjaar, want nu is mijn budget echt op :cry: :lol: ).
Een 2600 van 1963 van Solido.
In bijna nieuwstaat (beter als op foto).

Afbeelding

Zal binnenkort eens foto's nemen van mijn laatste aanwinsten samen ...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”