vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Massa wint!

ma nov 03, 2008 17:00

@ alfaqv75: jij hebt een squadra staan. Zorg eens dat ie gaat rijden, en ga dan eens op een baan die voorheen droog was, en waarop het langzaam gaat regenen: je kan er net zo goed zeep op gooien. Eerst op slicks, zet er dan eens intermidiates of regenbanden op (als je nog op de baan kon blijven tenminste) . dan begrijp je het verschil . Een auto onder die omstandigheden op slicks ga je niet mee op de racelijn rijden, het spel is dan gewoon uit. Als je anderen in de weg gaat zitten loop je nog kans op een vette boete ook. Glock heeft niet alleen juist, maar zeer juist gehandeld en gereageerd op het gedrag van zijn auto (zie maar hoe hij de bocht nam waar Hamilton nog een aanval probeerde...). Hij heeft mis gegokt met zijn bandenkeuze, maar als hij wel naar binnen was gegaan was het 100% bekeken voor hem.Dus de gok op zich was ook voor de hand liggend.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

schummi
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 03, 2008 18:08

Hoop in 2010 vettel in een Ferrari te zien dan zet ik mijn geld op vettel.

Knopjes

Re: RE: Massa wint!

ma nov 03, 2008 18:40

Massa heeft vandaag een veel betere race gereden dan Hamilton, maar eigenlijk had Hamilton het kampioenschap al in de zak moeten hebben voor de laatste race. De FIA heeft het zaakje zo gemanipuleerd de afgelopen paar races, dat de uiteindelijke beslissing pas in de laatste race zou vallen. Altijd goed voor de publiciteit (en de beurs). Desalniettemin zat ik ook op het puntje van mijn stoel, dit was de spannendste ontknoping sinds jaren ;)

En wat heeft Alonso (alweer) een prachtige race gereden... hopelijk kan Renault volgend jaar weer meedoen voor de titel, samen met BMW.
weer een potje onzin :cry:
lees nou eens eerst de feiten voordat je wat zegt: De FIA heeft nagenoeg GEEN inspraak in de race (en ga dan zelf maar even googlen waarom dat zo is....)

feit is wel dat massa niet in deze race zijn kampioenschapo heeft verloren
Ik had het beter wat anders kunnen verwoorden in mijn vorige post. Ik weet hoe het er officiëel aan toe gaat, maar ik vind de gedachte niet ondenkbaar dat in een sport waar zoveel geld en belangen bij spelen, er af en toe wat wordt "geholpen" om het net even wat spannender te houden. Dat is en blijft speculatie, maar er zijn dit seizoen alleen al de nodige controversiële beslissingen genomen. Tja... neemt niet weg dat we een enerverend F1-seizoen achter de rug hebben ;)

G.Hoogeveen

ma nov 03, 2008 18:58

massa prutser haha wie was het in seizoen 2007 die zijn mclaren mercedes notabende in de pitstraat in de grindbak gooi Hamilton toch? hahahaha ma jammer dat ik deze race niet int egt zag SPA wel heen geweest supper mooi daar!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 03, 2008 20:01

Het is maar goed dat Glock geen domme dingen deed in die laatste bocht. Stel dat-ie op de racelijn blijft en Hamilton er af kegelt! Dan wordt het WK door rechtszittingen uitgevochten...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 03, 2008 20:07

@VV
heb wel paar keer gekart in de regen op slicks (okee geen auto, maar komt op hetzelfde neer) dus weet wel hoe het voelt
dat je geen kans hebt tegen iemand op regenbanden is logisch

heb de beelden nogmaals zitten kijken, vind nog steeds dat Glock wel heel erg netjes ruimte maakt (echter hadden Vettel en Hamilton makkelijk op het rechte stuk in kunnen halen)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

ma nov 03, 2008 20:08

En toch altijd weer fijn van die nieuwe spelling die in dit soort topics toegevoegd wordt :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18
GSX-S '22

Roeltje 164

ma nov 03, 2008 21:03

Het was een mooi F1 seizoen erg spannend heerlijk, die regenraces..., op http://www.formula1.com/services/play_video.html klik je agree aan en dan kan je van elke gereden race een samenvatting zien gemaakt door de FIA ondersteund met een mooi nummer, veel mooi vrouwen en vette F1 beelden.
Ze zijn niet door te linken, muziek op 10 en genieten het eerste uur.... 8) :lol:

Respect voor de heren coureurs :wink:

SQUADRA LEO
Guru
Guru

di nov 04, 2008 10:53

Vettel - Alonso bij Ferrari in 2010 !!

Dat zou een hele mooie combi zijn. 8)

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

di nov 04, 2008 11:35

Glock heeft wel degelijk de beste keuze gemaakt met Slicks : voordat Hamilton naar Intermediates wisselde zat hij op meer dan 20 seconden, na de finish op 5,5 seconden dus heeft hij met z'n keuze 15 seconden goedgemaakt ! Massa heeft z'n voorsprong ook vergroot door 1 rondje langer op Slicks door te gaan .
Eigenlijk zou je de stand van de laatste 10 ronden per ronde moeten kunnen overlopen maar ik vind enkel de einduitslag of weet iemand lapcharts te vinden ?

En ik ben wel Massa fan voor alle duidelijkheid, mooiste inhaalmaneuver van't jaar deed Massa buitenom bij de start in Hongarije dit jaar dus niet alleen Hamilton doet mooie moves...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

bralfa
Guru
Guru

di nov 04, 2008 16:01

Vettel - Alonso bij Ferrari in 2010 !!

Dat zou een hele mooie combi zijn. 8)

Leo.
Nog jaartje wachten dan... Massa en Raikonen hebben een contract tot eind 2010 als ik mij niet vergis :roll:
Shut up and ride!

m.brandon
Advanced Member
Advanced Member

zo nov 09, 2008 22:17

Sluit ik me bij aan: Vettel, nu al bij verre weg de beste coureur van het stel! De nieuwe WK is gekomen.
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

rednal
Advanced Member
Advanced Member

zo nov 09, 2008 22:49

Sluit ik me bij aan: Vettel, nu al bij verre weg de beste coureur van het stel! De nieuwe WK is gekomen.
:thumbs: :thumbs: :thumbs:
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 10, 2008 09:58

dachten we ook van Trulli (toen nog bij minardi), Button (williams) en Fisichella (minardi) dat ze ooit wereld kampioen zouden worden...
alleen een geode coureur zijn is nog niet voldoende, ik ben bang dat Vettel bij Red Bull het zwaarder zal krijgen en dat hij niet meer zo kan verrassend kan rijden als dit seizoen (en dan krijg je toch wel een beetje het verhaal Button......)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 10, 2008 11:23

Zo zijn er ook nog de nieuwe beloftes Verstappen, Webber, Montoya en Villeneuf geweest. Met name die laatste is opvallend. Wordt in zijn debuutjaar bijna kampioen en zakt vervolgens af naar een zeer bedenkelijk niveau van een proberen-maar-niet-kunnen kamikazepiloot. Andersom zijn er ook coureurs geweest die duidelijk niet boven de middenmoot uitsteken, maar toch heel verdienstelijk hebben gepresteerd. Damon Hill is een schoolvoorbeeld daarvan. Die man kon vreselijk hard rijden, zolang hij maar vooraan reed. Zodra het op inhalen aankwam (dus ècht racen) was hij nergens. Toch is hij kampioen geworden. En zo zijn er meer. De auto maakt kennelijk toch het grootste verschil.

En toch zie je soms coureurs die echt boven de rest uitstijgen. Vettel is daar een goed voorbeeld van. Hij heeft inmiddels bewezen dat het geen toevalstreffer was. Niet alleen je teammaat royaal eruit rijden, maar ook nog eens de volledige A-selectie is een prestatie van formaat. Naast Vettel zie ik in het huidige veld Hammilton, Raikonen en Alonso als coureurs die echt verschil kunnen maken. Beetje chauvinistisch misschien, maar Verstappen was er in mijn ogen ook zoeen. Zijn enige probleem was dat hij (vooral in het begin) teveel risico's nam. Maar ik had dolgraag willen zien wat er was gebeurd als hij in een Ferrari of een McLaren was gezet.
En Trulli? Laat hij alsjeblieft zich uit de F1 terugtrekken. We hebben die train nu wel vaak genoeg gezien.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Het Forum Café”