Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** Sportwagon do Br

za nov 01, 2008 17:25

Ik zal de beste man eens vragen wanneer we een 1:43 2300 Rio tegemoet kunnen zien en nog leuker, de Furia.
Én ? Nog wat gehoord ?
(N.a.v. dit.... )

Enne, nog bedankt he ! :thumbs:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Kees-Jan
Newbie
Newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: di jun 24, 2008 19:39

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nog meer 1900's

za nov 01, 2008 22:03

Hopsa kee:

De 156 EVO Reesert van Rees-Cees!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rees-Cees

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nog meer 1900's

ma nov 03, 2008 12:07

Rees-Cees, Reel-Cees, Reel-a-way, begin zo langzamerhand het spoor bijster te raken :biggrin:

Leuk gedaan, die witte belettering, maarrrrrr.... ik heb je ooit eens een 33SW geleverd voor de ombouw, hoe zit het daar mee? Nou? Hm? ;)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nog meer 1900's

ma nov 03, 2008 12:16

Even terugkomen op de M4 1900 Super van de voorgaande pagina, één van de vrienden van Alfasport.net zocht er een foto van een echte Super bij en dan blijkt dat M4 wel een nette 'sierstrip' op de flank heeft gezet, maar het meeste van het extra choomwerk is 'vergeten'. De strip onderlangs de voorruit zit er wel, de verlengde 'snorharen' in de grille (die aan de uiteinden om de richtingaanwijzerglaasjes krullen), de bumperrozetten en de Z-vormige versiering op de C-stijl ontbreken.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1811
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nog meer 1900's

ma nov 03, 2008 12:34

Van harte Dink met de 1:1.000.000+ :wink:

Afbeelding
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Alfarmada

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . nog meer 1900's

di nov 04, 2008 18:01

Pffff, dit is niet echt wat men noemt een koopje :shock:
Alfa ventura

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . obsoleet

wo nov 05, 2008 01:00

Altijd gedacht dat er geen Nederlands equivalent bestond van het Engelse 'obsolete'. Blijkt dat toch te bestaan: gewoon 'obsoleet'. De Engelse term kom je regelmatig tegen bij veilingen van oudere miniaturen. Het betekent 'verouderd' of 'in onbruik geraakt'. In het Nederlands is het woord een beetje zichzelf geworden, ik had het tot mijn Google zoektocht nog niet eerder ergens gelezen.

Het woord heeft in verzamelaarskringen nog een extra betekenis gekregen, namelijk dat de waarde van een model een veelvoud van de oorspronkelijke aanschafprijs is geworden.

Zoals bij deze Mercury Alfetta GT met nogal vreemde gekleurde caravan. Ergens heb ik een zwak voor Alfamodellen-met-iets-er-achter. Ik schaf er slechts zelden één aan. Dat heeft enerzijds te maken met de extra ruimte die dat 'iets' in de vitrine inneemt, anderzijds met die obsoletie (yep, dat is dus ook een bestaand woord.)

Afbeelding

De combinatie ging kort geleden voor € 120 van de hand, volgens mij een reële prijs.


Voor deze Giulietta in 1:55 van Mercury was ik net te laat. Hoewel, of ik er veel meer dan € 12 voor had willen neertellen weet ik eigenlijk niet. Ik vind hem wel leuk, mede omdat het een redelijk zeldzame verschijning is. Ik kende hem nog niet.

Afbeelding


Nog een voor mij tot nu toe onbekende Mercury, een ongeveer 1:43 Tipo 158 Alfetta GP.

Afbeelding

Slecht overgeschilderd, toch goed voor € 47,50.


Dinky Toys maakte eveneens een model van de eerste kampioen in de Formule 1 klasse (1950, Nino Farina)

Afbeelding

Deze ziet er veel beter uit, los van het feit dat dit een mint exemplaar is. De Dinky Toys nr. 232 is niet moeilijk te vinden, ze worden veelvuldig aangeboden. Volgens de fabrikant is het de opvolger van de 158, de 159 waarmee Juan Manuel Fangio in 1951 Alfa Romeo opnieuw het wereldkampioenschap bezorgde. Een bespeeld exemplaar hoeft niet veel meer dan €15 te kosten, een mint en boxed model doet soms het tienvoudige daarvan. En het ik-weet-niet-hoeveel-voudige van de prijs destijds in de speelgoedwinkel.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . obsoleet

wo nov 05, 2008 08:38

Die Giulietta staat ook al een tijdje op mijn verlanglijstje, ik kende hem al wel doordat ik hem een hele poos terug eens op Carmodel vond

http://www.carmodel.net/zoomPage.php?Nz ... wgJzAnKQ==

ik zou er zelf wel een dergelijk bedrag voor neerleggen, kijk naar wat de Penny's opbrengen, en al zijn die ouder, ik durf wel te stellen dat deze Giulietta zeldzamer is dan de Politoys Penny's.

Heb zelf overigens ook weer het een en t ander binnen 8) waaronder ook iets van mercury in de kleine schaal.
zal binnenkort even kiekjes schieten :wink:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5576
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . obsoleet

wo nov 05, 2008 08:54

Hopsa kee:

De 156 EVO Reesert van Rees-Cees!
kunnen wij die in 2009 verwelkomen bij SI (aan de dnrt-streamer te zien)? Je mag de HANS weer overnemen (kan ik een nieuwe kopen

sorry voor de off topic..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . juguetes... mét filmpje!

wo nov 05, 2008 15:46

Juguetes? Wat is dát nou weer dan? Gewoon: 'speelgoed'. Maar dan in het Spaans, net zoals 'giocattoli' in het Italiaans...

Een grappige parallel tussen de grote en de kleine auto industrie in Spanje... zoals Seat lange tijd Fiats in licentie bouwde en Fadisa Romeo-busjes, zo kent ook de industrie van modelauto's een lange traditie van licentie-overeenkomsten, samenwerkingsverbanden en gebruik van oude mallen.

Zoals de Bertone Canguro van Joal, een oude Politoys-mal (M-serie). Ik kende de Joal al in een paar kleuren; blauw, rood, heldergroen en wit-met-rood, komt opeens op eBay deze goudmetallic variant tevoorschijn:

Afbeelding

Met kartonnen doosje. Mijn blauwe exemplaar zit in een goedkoop aandoend doosje van wat ik noem zeepdoosjesplastic.


Pilen, zich later helemaal richtend op grondverzetmachientjes, maakte ook veel gebruik van oude mallen van andere fabrikanten. Bij deze Alfetta GTV 2000 Groep IV (Turbo?) weet ik niet wat de basis was. Of toch een eigen ontwikkeling? Het model verschilt nogal van de rest uit de Pilen catalogus door een frictiemotortje. Om dat aan het oog te onttrekken zijn de ruitjes zwart.

Afbeelding

Afbeelding


Nog een Pilen, een Brabham Alfa Romeo BT48 in ongeveer 1:55 in een 'fantastisch' geel. Het zou een remake van de Polistil RJ66 kunnen zijn, maar dan wel aangepast.

Afbeelding


Kort geleden aandacht voor de 1:86 Norev/Anguplas/Minicar(s)/AHM/EKO Giulietta Sprint. Bij deze een 'echte Anguplas, met witte wieltjes. Die staan zo leuk bij z'n Barbie-roze body :? ;)

Afbeelding

Werd voor iets van zes tientjes verkocht, geloof ik.


En dan mijn nieuwste aanwinst: de (1:55?) Alfa 33 van Gisima, ook een Spaans speelgoedmerk. Ja, wat moet je hier nou van zeggen? Ach, luister maar...

Afbeelding (< klik)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Ik heb ze per drie gekocht, de andere twee zijn te koop. Interesse? PB.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . juguetes... mét filmpj

wo nov 05, 2008 15:51

Heeeeeeeee youtube embedden kan dus WEL?

How?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . juguetes... mét filmpj

wo nov 05, 2008 15:57

Nope, is een capture (eigen plaatje) gevangen in een link.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . juguetes... mét filmpj

wo nov 05, 2008 15:58

Ah ok..

Het schijnt met nieuwere versies van phpBB namelijk wel te kunnen....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
postbus31
Member
Member
Berichten: 134
Lid geworden op: di nov 04, 2008 08:47
Locatie: Stadskanaal

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . juguetes... mét fi

wo nov 05, 2008 16:04

....

Het schijnt met nieuwere versies van phpBB namelijk wel te kunnen....

confirm!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . juguetes... mét filmpj

wo nov 05, 2008 16:08

Als de webmaster die optie 'aan' zet...

En verder on topic graag :!:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”