Jij liever dan ik! (maar ben zo ook begonnen - beulen op koud vochtig beton

)
In Jip en Janneke taal:
Auto flink omhoog achter. goed ondersteunen op goede punten (bij een GTV6 is dat vaak het punt waar de dwarsbalk van de triangel aan het chassis gemonteerd zit - daar is het hard- dus de armconstructie die met die ronde gaten die voor de verandering misschien geen roest hebben)
Achterwielen waren los (meer zicht)
Midden en einddemper verwijderd
Schakelstang lossen (zit met splitpen door de stang ter hoogte van de dwarsbalk)
Lukt dat niet: kun je de moer en bout onder de pook dus naast de middenpijp loshalen. Je hebt dan wel de schakelstang die een beetje in de weg kan liggen - kun je wat omhoog binden met een ijzerdraadje ofzo.
Remleiding die aanvoerend is - op het T stuk achter op het differentiëel losmaken (druppelt leeg)
Slang van de koppeling lossen - of koppelingscylinder losnemen
Achterste hardyschijf markeren en 3 bouten lossen (ja die aan het koppelingshuis zitten) je kunt ook het tussenlager (in de buurt waar middenpijp op voorpijp zit) lossen zodat het middendeel zakt en je manouvre-ruimte hebt op de as achteraan
Zenderdraden (achteruitrijlicht en kmteller) lossen.
Stabi stang aan weerszijden aan de achterste binnenschermen lossen. Middendeel kan blijven
Centrale ophangpunt van de bak achteraan (bij remtangen) kun je losnemen met behulp van een garagekrik
Deze zakt zo'n 20 cm nadat bout eruit is - de garagekrik zorg voor langzaam zakken
aandrijfassen blijven zitten
Nu kun je de dwarsbalk lossen (2 lange bouten en 1 korte aan iedere kant)
Bak en triangel houden de zaak min of meer op de plaats
Nu met de krik ondersteunend schokbreker 1 voor 1 losmaken na het los is langzaam krik laten zakken (let op veerspanning van inderdaad: de veren)
veren wegnemen
Nu hangt het alleen nog aan de stabi en kan de zaak heen en weer schuiven
met centrale ondersteuning van de krik (bijvoorbeeld bij de "wybert" die centraal achter op de triangel zit) kan de stabi los van het chassis. Dit is makkelijker als losdraaien op de triangel - roest?)
Nu moet de zaak los zijn.
Vantevoren een paar keer de zaak soppen met wd40 kan veel gemak opleveren - bijvoorbeeld de schokbrekers - centrale bakoog achteraan enz)
Succes!
**ondersteun je auto goed - het laat zich makkelijker reviseren dan jouw lichaam! Desnoods aan weerszijden een stapeltje stoeptegels extra**