Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 155 met launch control

do okt 02, 2008 17:51

Dink, uitpakken en filmpje op youtube graag, met linkje naar hier :wink:
Grappig, hoe verzinnen ze het ! 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 155 met launch contr

do okt 02, 2008 18:14

Dink, uitpakken en filmpje op youtube graag, met linkje naar hier :wink:
Dat had ik uiteraard ook al bedacht... áls ik hem uitpak... maar nu even niet!! 8)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 155 met launch control

do okt 02, 2008 21:22

Uitpakken geeft je 1 keer extra lol, ingepakt laten blijvend :idea:
maar...
1 keer uitpakken en je bent van het dilemma af, ingepakt laten en het blijft knagen

sterkte :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 155 met launch contr

do okt 02, 2008 21:45

Uitpakken geeft je 1 keer extra lol, ingepakt laten blijvend :idea:
maar...
1 keer uitpakken en je bent van het dilemma af, ingepakt laten en het blijft knagen

sterkte :wink:
Ja, nee, nou, dát helpt zeg... ](*,)

LOL

Hm, ik heb ondertussen al aardig wat modellen in oude blisterverpakkingen, ik ga mijn TrackStars-wandje binnenkort maar eens vergroten, kan deze er mooi tussen.

En er is alweer wat onderweg, vanuit Venezuela, met een week of twee meer daarover 8)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Jolly good??

do okt 02, 2008 23:33

Met het Italiaanse merk Jolly Models weet ik het eigenlijk nooit... de modelkeuze is zonder meer origineel, het betreft vaak modellen die door andere producenten worden vergeten. Voor de relatief kleine productie vallen de prijzen best mee (net geen 40 euro bij carmodel.net). Ik kan me voorstellen dat het zonder de enorme investeringen die merken als bijvoorbeeld Minichamps en Norev doen in de ontwikkeling, het niet altijd lukt een model met perfecte verhoudingen neer te zetten. Maar soms zit Jolly Models er met te schuin aflopende neuzen en te lange of juist te korte motorkappen toch wel erg ver naast. En wat mij dan nog meer stoort is dat de accessoires en onderdelen, vaak op zich erg netjes gemaakt, er soms zo belabberd op zitten. Voorruitjes die voorover hellen bijvoorbeeld.

Het tempo waarin Jolly Models nieuwe modellen (in resin gemaakt) uitbrengt is bewonderingswaardig. Niet minder dan vier nieuwe dit keer:

De 8c 2900 Spider Sperimentale. De auto is thans in bezit van het Nationaal Automobielmuseum van Evert Louwman, alleen niet met deze neus.

Afbeelding

De Argentijn Perez de Villa racete er in de vroege jaren '50 mee in zijn vaderland. De grille die er toen op zat toont familietrekjes van de Tipo 158/159 'Alfetta' Grand Prix racers.


De 1900 Zagato Spider Conrero uit 1957:

Afbeelding

Hm, dat ruitje ziet er toch wel heel anders uit:

Afbeelding


1900 SS Barchetta uit 1954:

Afbeelding

Waar is de 'bult' achter de bestuurdersstoel gebleven? Er kunnen natuurlijk meerdere exemplaren zijn geweest, waarbij er onderlinge verschillen waren.

Afbeelding


En de 1900 C52 Sport Spider uit 1953:

Afbeelding

Deze auto was een zusje van de Disco Volante en werd door de wat normalere rechte zijkanten ook met met 'fianchi stretti' aangeduid.

Afbeelding

Het origineel staat in het Musée Nationale de l'Automobile (de Schlumf-collectie) in Mulhouse.


Alle modellen worden in zowel helder als donkerder rood aangeboden, de laatste 'klopt' beter met de werkelijke kleuren.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Jolly good??

vr okt 03, 2008 04:52

Om nog even bij james bond te blijven...

Martini, shaken not strirred...

En alfa heet best veel met die kleuren geraced, maar ze waren zeker niet het enige merk.
Om 25 jaar martini te vieren werd het volgende uitgebracht.

Ik neem de fotos van de verkoper even, dat scheelt mij fotograveren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadeeltje, er mist een stuk decal op de motorkap van de 155. En de lancia heeft een scheur in het kenteken achterop. Plus de dakspoiler daarvan moet even opnieuw vast.

Maar dat is prima aangezien ik er al 2 keer eentje gemist heb en ze erg weinig langskomen. Groter nadeel, past niet in een ikea vitrine kastje .... :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Jolly good??

vr okt 03, 2008 09:07

Minichamps, als ik het goed zie? Misschien lukt het een beter exemplaar van de V6 TI op de kop te tikken.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Jolly good??

vr okt 03, 2008 10:08

Gaaf setje 8) wel jammer dat er 2 duitsers op staan :wink:
Alfa 75 1.8 IE Epoca (1992) "Rosso Alfa 130"
75 Register NR AR75R415


Scelta di Potenza

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Kyosho 1:64

vr okt 03, 2008 10:26

In Japan is de verkoop van de tweede 1:64 Kyosho Alfa Romeo collectie inmiddels gestart. En uiteraard verschenen ze vrijwel direct op eBay. Bij de eerste serie werden de eerste exemplaren meteen voor absurde prijzen verkocht, de prijzen lijken nu wat normaler te zijn. Toch loont het de verschillende aanbieders met elkaar te vergelijken en eventueel wat langer te wachten tot de prijzen nog wat verder zakken. Ik acht de kans dat de modelletjes 'onvindbaar' worden vrij klein, ook uit de eerste serie worden ze na twee jaar nog steeds aangeboden.

Vooral de 33 Stradale en de TZ2 zien er erg leuk uit. De detaillering is voor zulke kleine modelletjes gewoon goed. De kleuren zijn over het algemeen fantasie.


Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . alwéér een GTV6...

vr okt 03, 2008 18:03

Zo zijn ze er niet en zo vliegen ze je om de oren...

Hachette heeft de lijst met uitgaven in de serie 'Auto Italiane' bijgewerkt.

Daarin staat voor 25 oktober een Alfetta GTV6 aangekondigd en voor 8 november een Alfasud TI.

Da's kras, zijn ze Minichamps toch nog te snel af (december) met die GTV6. Vraag me af of dat een compleet nieuw model zal zijn.

Aangezien Hachette de Dardo van Metro (zeg maar de 'producer' van de Fabbri Alfa Romeo Sport Collection) heeft overgenomen, kán het natuurlijk zijn dat ze ook die afzichtelijke Totip racer hebben overgenomen en geciviliseerd. Mag toch hopen van niet.

En zou die Sud dan afgeleid zijn van die twee leuke Trofeo racertjes (waarvan er vast een paar in M4 doos gaan verschijnen). Hmmmm, tijdje geleden stond er op eBay een rode Sud TI met zwarte motorkap... een ex Fabbri... dat kán dus de toekomstige Hachette zijn geweest... afwachten maar.


Nog meer kiosk-nieuws: in de Fabbri/Quattroruote 1:24 reeks verschijnt dit jaar nog een Giulietta Spider. Dat kan ook de Giulia Spider zijn, die twee worden wel vaker door elkaar gehaald.

wrxaqp

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . .Progetto PK262???

vr okt 03, 2008 19:19

Hi:
Does anybody can help me I'm trying to complete my data base an I don't know from which race is this Alfa Romeo Alfetta GTV6 #51, it's from Progetto PK262 and who are the driver/s,
Thanxs,
Augusto

Afbeelding

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Karabijndragers in

vr okt 03, 2008 20:37

Kwam net op ebay deze tegen:

Afbeelding

Nieuwe M4 wellicht?
is this definately from M4 as it looks like same shell they used for Alfa Romeo Sport Model Collections ????
Can anyone confirm for me do we think M4 will do this model and other race versions i really hope so ?

Saluti
alfasudjoe
:D

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Karabijndragers in

vr okt 03, 2008 21:42

is this definately from M4 as it looks like same shell they used for Alfa Romeo Sport Model Collections ????
Can anyone confirm for me do we think M4 will do this model and other race versions i really hope so ?

Saluti
alfasudjoe
:D
Joe, earlier we discussed it in Dutch and we think it's highly likely that it's a new M4, because as you say it looks exactly like the Fabbri. Also M4 has the habit of releasing bare "prova" versions. The Sud seems to fit in seamlessly. Knowing M4 they will certainly do a couple of different liveries.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . .Progetto PK262?

vr okt 03, 2008 23:53

[quote="wrxaqp"]Hi:
Does anybody can help me I'm trying to complete my data base an I don't know from which race is this Alfa Romeo Alfetta GTV6 #51, it's from Progetto PK262 and who are the driver/s,
Thanxs,
Augusto


PK262 Alfetta GTV6 1984 European Touring Car Championship driven by Lela Lombardi and Giorgio Francia
'Totip' no51

wrxaqp

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . .Progetto PK262?

za okt 04, 2008 01:02

Hi:
Does anybody can help me I'm trying to complete my data base an I don't know from which race is this Alfa Romeo Alfetta GTV6 #51, it's from Progetto PK262 and who are the driver/s,
Thanxs,
Augusto


PK262 Alfetta GTV6 1984 European Touring Car Championship driven by Lela Lombardi and Giorgio Francia
'Totip' no51
Alfa Romeo Miniatura Fer:
Thanxs!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”