Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . over kleur gesmurfd

wo sep 10, 2008 13:32

Eens, Marco. Eigelijk is de Carabinieri Berlina in het donkerblauw met wit dak ook een hele mooie auto.

Ach, eigenlijk kun je in Italië alles verwachten. Heb er ooit eens een 155 van de policia gezien met lichtnetalen velgen en sportstuur... Kun je je toch in Nederland niet voorstellen... : )

Koen

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . over Berlina's met zwaailicht

do sep 11, 2008 10:20

Op alfasport.net gaat de discussie ondertussen ook verder. Eén van de gebruikers heeft een paar regels gevonden in het boek "Polizia in movimento" van Paolo Masotti, een standaardwerk.

In Rome was een tiental 1750's in gebruik, het merendeel in de wijk Il Viminale. Deze auto's hadden de standaard fabriekskleuren. Eén daarvan is later overgeschilderd in de blauwe kleur met witte banen.
Van de 2000 is bekend dat er een aantal geblindeerde exemplaren werd ingezet, eveneens in standaard kleur. Er is in Florence één gedocumenteerd geval bekend van een in blauw met wit overgespoten exemplaar. Het kunnen er meer geweest zijn en het is mogelijk dat ze zijn ingezet op de Autostrada.


Erg beknopt en vaag dus. Waren het experimenten? Een tweede leven? Voor hoe lang? En vooral: hoe zagen ze er precies uit? Foto's vooralsnog onvindbaar. De modellen van Togi en Gamma berusten op gokwerk, niemand weet precies hoe groot teksten en emblemen waren en op welke exacte plek ze zaten.

Wie weet, tijdens het uitruimen van de zolder van een net overleden 'nonno' vinden de (klein-)kinderen een doos met vergeelde kiekjes van een trotse Mario of Giuseppe naast 'zijn' 1750 in politiekleuren, hopelijk beseffen ze welk 'belang' er aan dat plaatje kleeft...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Speeltje

do sep 11, 2008 23:43

Afbeelding

Op de keper beschouwd hoort dit model niet thuis in deze topic. Het ziet er wel uit als een Alfasud Sprint, maar dat is slechts de buitenkant. Het speelgoed ('Gioacattolo' in het Italiaans) wordt namelijk voortbewogen door een Holden-blok. Hm... toch een verwantschap met Alfa's 159/Brera? Het gaat hier overigens om een V8.

In 1986 wilde het Australische duo Paul Halstead en Barry Lock een extra potente Sprint creëren. Achter de voorstoelen zou een Alfa V6 komen. Alleen het prototype is zo gebouwd, maar het verkrijgen van meerdere Vee-zessen bleek zo goed als onmogelijk. Om die reden werd er voor de kleine serie van 14 exemplaren voor een Holden V8 gekozen. Ook het prototype werd na een ongeval herbouwd met een V8.

Alezan heeft er een erg leuk model van gemaakt. De prijs is overigens niet mals; €120.
Zelfs in 1:43 schijnt het speeltje erg potent te zijn, de voorbanden zijn al van de velgen afgelopen...

Afbeelding

Meer info op www.giocattolo.com.au

Op youtube: filmpje (er zijn er meer)

Afbeelding

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Opzij, daar komt de pr

vr sep 12, 2008 01:26

Op de voorgaande pagina staat een opsomming van de nog te verschijnen M4 modellen voor de rest van dit jaar. Eén van mijn Italiaanse contacten op Alfasport.net beschikte over een brochure en heeft deze gescand, met een oud lijk van een scanner, vandaar de slechte kwaliteit van de afbeeldingen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sommige afgebeelde modellen zijn al op de markt, andere zien we voor het eerst. Zittten wat mij betreft een paar hele leuke/interessante tussen.
any idea if they maybe doing any alfa sud models ????
Saluti
alfasudjoe
8)

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Speeltje

vr sep 12, 2008 05:15

Alfa modellen nieuws van de welbekende Italiaanse bus en vrachtwagenbouwer Gila Modelli. Onder referentienummer 219 verschijnt nu een Alfa 430 truck met tanker trailer. Ik kon helaas geen fatsoenlijke kwalietit plaatjes van zijn site krijgen dus voor diegene die geinteresseerd zijn gewoon even Gila Modelli SaS in google intypen en je komt vanzelf op zijn site.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Speeltje

vr sep 12, 2008 08:09

Alfa modellen nieuws van de welbekende Italiaanse bus en vrachtwagenbouwer Gila Modelli. Onder referentienummer 219 verschijnt nu een Alfa 430 truck met tanker trailer. Ik kon helaas geen fatsoenlijke kwalietit plaatjes van zijn site krijgen dus voor diegene die geinteresseerd zijn gewoon even Gila Modelli SaS in google intypen en je komt vanzelf op zijn site.
Leuk nieuws! Gila's prijzen kennende wordt dat weer sparen. :)
Hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Speeltje

vr sep 12, 2008 09:19

@alfasudjoe: without a doubt they will sometime.

O wat mooi, die Gila tanker. Ik zie het al helemaal voor me, onder een brandende zon op een smalle provinciale weg ergens in Toscane gromt de Alfa trekker met oplegger langzaam en zwarte roetwolken brakend de steile heuvel op, met daarachter een zenuwachtig toeterende Giulietta Sprint en een Fiat 1100 waarin een gezin van zeven personen opgepropt zit, met een druk kwebbelende nonna op de passagiersstoel. Ik krijg visioenen van mandflessen chianti, mandolinemuziek en mooie boerendochters op krakende fietsen met een mand vol tomaten voorop. Euh... en dat terwijl ik alleen nog maar koffie heb gehad... Wat een model al niet teweeg kan brengen :D Vuilgemaakt zou dit model naar mijn smaak nog mooier zijn.

Een paar betere plaatjes van de DeAgostini Alfa 156 Polizia, van Argox op automodellando.it:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Karabijndragers in het wit

vr sep 12, 2008 10:08

Onderstaand model zal wel weer aanleiding geven tot de nodige discussies :D

Afbeelding

De Carabinieri hebben ooit geëxperimenteerd met een nieuwe kleurstelling voor hun auto's, wit valt meer op dan het donkerblauw. Er is één auto in de nieuwe kleurstelling gepresenteerd (voor zover ik weet), er zijn foto's van, maar die zijn niet altijd even duidelijk als het om de exacte kleur en het patroon gaat.

DeAgostini brengt dit model uit in de Carabinieri reeks, het model ligt op 13 november in de kiosken.

Afbeelding Afbeelding

Progetto K heeft hem ook al eens gemaakt, maar die wijkt toch wel zwaar af. Die mist in ieder geval de gekleurde raamstijlen (ik kan een vage foto van de originele auto even niet meer vinden), dat motorkap en kofferdeksel ook (heel) donkerblauw zouden zijn geweest wist ik niet.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Karabijndragers in het

vr sep 12, 2008 10:32


Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Karabijndragers in het

vr sep 12, 2008 10:38

Grazie, Mark :D

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Karabijndragers in het

vr sep 12, 2008 10:52

Als ik t trouwens zo zie denk ik dat DeA er dichterbij zit dan wat Progetto K ervan bakte.
De kleur blauw die Progetto gebruikte komt sowieso niet overeen en ik gok dat het blauwe inderdaad verder doorloopt zoals op het DeA model.

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . Speeltje

vr sep 12, 2008 10:54

O wat mooi, die Gila tanker. Ik zie het al helemaal voor me, onder een brandende zon op een smalle provinciale weg ergens in Toscane gromt de Alfa trekker met oplegger langzaam en zwarte roetwolken brakend de steile heuvel op, met daarachter een zenuwachtig toeterende Giulietta Sprint en een Fiat 1100 waarin een gezin van zeven personen opgepropt zit, met een druk kwebbelende nonna op de passagiersstoel. Ik krijg visioenen van mandflessen chianti, mandolinemuziek en mooie boerendochters op krakende fietsen met een mand vol tomaten voorop. Euh... en dat terwijl ik alleen nog maar koffie heb gehad... Wat een model al niet teweeg kan brengen :D Vuilgemaakt zou dit model naar mijn smaak nog mooier zijn.
Vreemd, dit zo gelezen hebbend, zie ik het ook voor me. En ook hier alleen maar koffie.... :jumping:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Karabijndragers in

vr sep 12, 2008 20:45

Als ik t trouwens zo zie denk ik dat DeA er dichterbij zit dan wat Progetto K ervan bakte.
De kleur blauw die Progetto gebruikte komt sowieso niet overeen en ik gok dat het blauwe inderdaad verder doorloopt zoals op het DeA model.
Dat is mijn gok ook. Wat DeA wel gemist heeft is dat er onder de zijruiten een lichtere tint blauw is gebruikt (a la Progetto) dan de rest.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Karabijndragers in het

vr sep 12, 2008 20:48

Nog even aan toevoegen dat ik het wel een leuke keuze vind van DeA. Dit soort speciale uitvoeringen zijn wat mij betreft de krenten in de pap, vooral wanneer je het verhaal erachter kent (waarvoor dank, Dink)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Karabijndragers in het

za sep 13, 2008 13:11

Kwam net op ebay deze tegen:

Afbeelding

Nieuwe M4 wellicht?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”