Onderstaand hoe het mij uiteindelijk het beste is bevallen:
Van tevoren de nieuw idd een nachtje in de vriezer leggen
Oude verwijderen:
- uitlaat, cardan etc onder de auto verwijderen
- staartstuk losmaken van de bodem, evt met een krik proberen de motor zover mogelijk achterover te kantelen
- stangetje in het rubber er uit knippen met een tang of zaagje
- metalen rand met een zaagje van binnenuit inzagen, op tijd stoppen zodat je niet in het staartstuk zaagt
- het oude deel kan er nu eenvoudig worden uitgetikt met een hamer en drevel oid, evt staartstuk iets verwarmen
- oude deel bewaren voor later
Nieuwe monteren:
- natte lap klaarleggen
- buitenrand van het nieuwe rubber goed schoonmaken
- staartstuk verwarmen met een brander
- nieuwe rubber in schuiven en met een hamer in het gat tikken, als het staartstuk goed warm is kost het niet veel moeite
- voor de laatste mm's het oude deel als hulpmiddel gebruiken (er tegenaan zetten en daarop tikken)
- oude deel verwijderen (gaat makkelijk aangezien die is ingezaagd)
- met natte lap staartstuk en rubber afkoelen zodra het is gemonteerd
- stangetje nieuwe rubber vastzetten
- uitlaat, cardan etc weer monteren