Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . Bond, Quantum of Solace 15

zo aug 10, 2008 09:28

Nieuw in de DeAgostini Carabinieri reeks, de afgelopen week in de kiosken belandt:

Afbeelding

De 75 'blu', dienstauto van de carabinieri.

De DeA is in feite een Progetto K-kloon. Zie deze topic en de reacties daaronder.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . heilig monster

ma aug 11, 2008 10:22

Nagekomen bericht...

Afbeelding

Het is alweer in maart geweest dat in de Franse Altaya kiosk reeks Les Monstres Sacrés de l'Endurance een model van de tipo 33 coda lunga verscheen. Het betreft de auto van Giunti/Gialli uit de 24 uur van Le Mans in 1968.

Afbeelding

Afbeelding

Van dezelfde auto verscheen ook al een model bij Metro/Fabbri en veel langer geleden al bij Best.

De Altaya heeft wel eenzijdig gekleurde staartvinnen. En zo vergelijkend blijkt dat de Fabbri de kleine opstaande lipjes aan de achterzijde mist.
Ixo is de fabrikant van dit model. Tien tegen één dat het te zijner tijd ook in de Ixo-catalogus verschjint.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Australische Alfa Sprint

ma aug 11, 2008 20:38

Mede verzamelaars, eindelijk een wat beter plaatje van de laatste originele keuze van Alezan voor een Alfa Romeo modelletje. De Australische Alfa Sprint met v8 Holden motor. Dit modelletje wordt schijnbaar in een gelimiteerde serie van 200 stuks op de markt gezet. Wederom een originele keuze van Alezan.

Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . heilig monster

di aug 12, 2008 00:30

ABC komt ook met de 8c in 1:43.
ABC208

Afbeelding

Ziet er toch een beetje rommelig uit. En de keuze is al groot.

En dat voor 200+ euros.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . heilig monster

di aug 12, 2008 00:49

Die was er al een tijdje, hoor :wink:

Rommelig is-ie zeker, er klopt weinig van de verhoudingen.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . drie exotische Spiders

di aug 12, 2008 14:02

Jolly Model heeft ook wat moeite met de verhoudingen. Jammer, want de modelkeuze van deze drie nieuwe uitgaven is erg origineel.


Zoals deze 1900 Bertone Spider (uit de Alfa Romeo Miniatura Nieuwsbrief):

Afbeelding

De neus is gestrekter dan die van het grote voorbeeld. De ruitpartij is te hoog en staat te veel recht op.

Afbeelding



De 1900 Conrero Spider lijkt wat beter.

Afbeelding

Hier in het eggie.



En dan is er nog deze 6c 3000 Zagato Spider:

Afbeelding

Een foto van de echte auto heb ik nog niet gevonden. Ook zonder een foto kan je stellen dat de ruitjes véél te recht op staan. Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dat gewoon een kwestie van goed knippen/snijden/stansen.

Foto's komen van modelcar.net

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . heilig monster

di aug 12, 2008 21:11

Die was er al een tijdje, hoor :wink:

Rommelig is-ie zeker, er klopt weinig van de verhoudingen.
Sorry, zover was ik niet terug gegaan.
Om het goed te maken een foto van mijn laatste BBR monteshell.

Samen met het modelletje van mijn Q4 in de zon.

Afbeelding

En een foto van het model hierboven:

Afbeelding

Meer plaatjes+verhaaltje.

http://www.ultimatecarpage.com/car/3362 ... pider.html

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . bling bling classic (2)

do aug 14, 2008 10:38

Ik had al eens melding gemaakt van de 'verchroomde' 6c 2500 van het Spaanse Altaya. Vond onlangs wat meer foto's en opeens valt me op dat deze uitvoering voorzien is van een gesloten kap. Het rode zusje heeft die kap niet.

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . bling bling classic (2

za aug 16, 2008 11:02

Even inhaken op Dink's berichtje over de Jolly modellen. Een paar maanden geleden heb ik er eentje goedkoop op de kop kunnen tikken via eBay, iets van 12 Euro + verzenden.
Ondanks dat de normale prijs zo rond de 40 Euro ligt zou ik er ook niet zo heel veel meer voor over hebben gehad. Ik heb al teveel wanproducten van Jolly voorbij zien komen. Maar deze zag er op de foto best redelijk uit. Na ontvangst volgde het moment van de waarheid. Hoe is hij van dichtbij?


Afbeelding


Afbeelding
Zei iemand iets over rechtop staande ruiten? Dat is niet terecht, op deze staat het ruitje wel degelijk schuin. Ja, wel de verkeerde kant op, dat dan weer wel. :)
En wat zijn die wielen groot.

Afbeelding
De grilletjes zijn gemaakt van.... decals :?
En wat moet dat etsdeeltje daaronder voorstellen? Volgens mij hoort daar een vierde opening te zitten, maar het lijkt zo wel een verminkte nummerplaat.

Afbeelding
Het niveau van detailering van het interieur valt zeker niet tegen, de uitvoering helaas wel. Een simpel plastik stuurtje met een likje zilververf had er waarschijnlijk beter uitgezien. :|

Afbeelding
Het begrip "schots en scheef" door Jolly naar een heel nieuw niveau getild. :shock:
De bulten achterop elk nog dikker dan de tussenruimte.


Toch heb ik geen spijt van mijn aankoop, want ondanks alles misstaat het modelletje niet in de vitrine. Pas wanneer je van dichtbij gaat kijken vallen alle tegenvallers op. Maar wat mij betreft is het zijn catalogusprijs absoluut niet waard.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . bling bling classic (2

za aug 16, 2008 22:19

Penny wise....:

Afbeelding

Vandaag aangeschaft, deze Carabo. Niet geheel in nieuwstaat maar dat noemen we patina, ik ga er dan ook niets aan veranderen.
Voor de variatie zijn bij deze de asjes nog in goede staat (alle anderen die ik voor weinig tegenkwam waren op dat punt mank.

1 hele euro, en ik ben er blij mee!
It's not easy, being green (kermit)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Italiaanse afwerking

zo aug 17, 2008 00:11

Gisteren de 1:43 Mito van MondoMotors gekocht. Voor net geen 4 euro kan je je daar toch geen buil aan vallen. Dat had dat ding zelf al gedaan. :? Zal morgen wat pix maken en plaatsen.

Heb ook de 1:24 versie in handen gehad, die viel qua afwerking (naden e.d.) dan weer erg mee t.o.v. de eerder geplaatste foto's. Alleen de rood metallic lak was zeer matig. Erg veel heldere component waarin de vaste deeltjes rond de randjes erg op elkaar gaan zitten.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Italiaanse afwerking

zo aug 17, 2008 10:29

De beloofde plaatjes.

Afbeelding

Van het dozijn Mitootjes in de winkel waren er een stuk of negen door hun achteras gezakt. Als je het modelletje op z'n dak legt, openschroeft en de bodemplaat verwijderd zie je dat de asjes van de overigens nette wieltjes op hun plaats worden gehouden door kleine nokjes aan de onderzijde van het interieurelement. Dat rust aan de achterzijde op zijn plaats weer met de hoedenplank op twee kleine knobbeltjes aan de binnenzijden van de achterspatborden. Die knobbeltjes zijn echter te klein, waardoor het interieurelement in veel gevallen verder naar binnen wordt gedrukt en het wieltje tot voorbij de velgrand achter het spatbord verdwijnt. Het is met wat gepruts wel te verhelpen en door wat aan de rand van de hoedenplank te plakken ook wel definitief.

Dat blijkt gaat niet op te gaan voor de ongelijk zittende ruitpartij van mijn exemplaar. Ik dacht dat dat een kwestie van rechtleggen was, maar het geheel zit klem onder een behoorlijke spanning, zoveel zelfs dat er haarfijne breuklijntjes in de voorruit zitten. 1:43 APK afkeur dus. Herstelpogingen leiden ongetwijfeld tot een gesneuvelde voorruit. Ik moet erbij zeggen dat die kier pas opvalt op het moment dat je het modelletje in de hand neemt en goed bekijkt. Zet hem op de plank of ergens op je bureau en je kijkt er waarschijnlijk overheen. De foto's doen de kier erger lijken dan het is.

Afbeelding


Erg goed verzorgd aan dit model zijn de ruitenwissers. In de ruitpartij meegegoten en dan met matzwart geaccentueerd. Ziet er 100% beter uit dan die transparante ribbels in het Mitootje van Norev. Helaas zit dat zwart soms ook op plaatsen waar het niet hoort. Voor de rest ziet het Mondo modelletje er leuk uit. Het ontbreken van de gekleurde ringen rond de achterlichten valt te vergeven, is productietechnisch waarschijnlijk te complex voor een modelletje van nog net geen 4 euro.

Afbeelding

Afbeelding


Hij is die paar euro's dus echt wel waard, bekijk alleen alle exemplaren goed voordat je er een aanschaft.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . bling bling classi

zo aug 17, 2008 11:49

Penny wise....:

Afbeelding

Vandaag aangeschaft, deze Carabo. Niet geheel in nieuwstaat maar dat noemen we patina, ik ga er dan ook niets aan veranderen.
Voor de variatie zijn bij deze de asjes nog in goede staat (alle anderen die ik voor weinig tegenkwam waren op dat punt mank.

1 hele euro, en ik ben er blij mee!
Leuk Dibro :wink: en inderdaad de asjes zijn een zwak punt bij dit autootje.. vind er maar eens een die ze nog recht heeft.
Kheb zelf deze:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Italiaanse afwerking

zo aug 17, 2008 17:59

aaah, die doosjes. Daar had ik vroeger diverse van en ik vond ze als jongetje mooier dan de autootjes zelf.
Totdat mijn moeder ze allemaal weggooide. De schat.....
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5251
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Venlo
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Italiaanse afwerking

zo aug 17, 2008 22:15

@ MarcoAzzurro: mijn Racing Suspension is nog in perfecte staat :lol:

Weet iemand of en waar de M4 33 Stradale leverbaar is? Ik ben er al een hele tijd naar op zoek maar de enige modelauto-winkel in de buurt heeft hem niet. Van de andere model-auto winkel iets minder in de buurt hoor ik ook niets meer.
Ik zou deze het liefste in een echte winkel kopen en niet via ebay...
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”