Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

RE: Mini-project: 75 V6 America

zo aug 10, 2008 16:38

En hierbij ff wat fotootjes van een Ronal met nieuwe moeren + plaatje van de nieuwe wintervelgen.........

Monteren van nieuwe luchtfilterset zal nog even op zich laten wachten. Adapter voor de LMM-meter is wel binnen ,maar nu nog een paar dagen wachten op een stukje Samco om alles helemaal passend te kunnen maken, maar zal niet binnenkort zijn; volgend week eerst ff paar daagjes bijkomen op Lowlands en dan de laatste loodjes voor de verhuizing..............

Afbeelding

Afbeelding

Grtz, Jos
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Mini-project: 75 V6 America

zo aug 10, 2008 18:43

zien er netjes uit... 8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

RE: Mini-project: 75 V6 America

do aug 21, 2008 13:22

Inmiddels, na een geslaagd weekendje Lowlands, de tijd gevonden om het luchtfiltersysteem van BMC te monteren.

Gaat om een universele set (artikelnr. DIA 85-150) en er waren vooraf wat aanvullende onderdelen nodig om e.e.a passend te maken.

Het voorlopige resultaat ziet er als volgt uit:

Afbeelding

Had uiteindelijk buiten de standaard set een adapter nodig gehad voor de aansluiting op de LMM (rond naar vierkant) en een stukje slang (Samco) om de aansluiting met het filter zelf compleet te maken. Filter zelf is onderaan vastgezet aan de carrosserie met een bijgeleverd metalen plaatje (bovenop is nog een eventuele aansluiting aanwezig' en past precies op de originele onderdelen voor de toevoer van koude lucht bij de koplamp.

Wat de werking betreft: zal voor een groot deel tussen de oren zitten en feitelijk niet eens meetbaar zijn, maar wel is er bij volgas heel duidelijk een extra roffel hoorbaar die zorgt voor een decibel extra en prima past bij de rest van het motorgeluid. Wel duidelijk anders dan bijvoorbeeld het open K&N-filter dat ik op mijn TS had, die was ook bij gedeeltelijk gas wel te horen (maar die was ook echt volledig open) en klonk dat meer metalig. DIA-filter laat meer een holle roffel horen.

Heb ook zeker het gevoel dat de auto wat beter oppakt. In mijn geval werkte het standaard filter niet helemaal naar behoren. In mijn luchtfilterbak bleek een onderdeel voor de geleiding van koude lucht te ontbreken (zat eigenlijk gewoon een gat), waardoor er waarschijnlijk te weinig koude / teveel warme lucht werd binnengehaald.

Heb inmiddels een stuk Samco-slang besteld dat op maat wordt gemaakt (verloop van 85 naar 70 mm), zodat de onderste klem (die er nu voor alle zekerheid extra opzit) kan komen te vervallen. Ziet er wat netter uit en dan zal alles nog wat beter passen.

Daarnaast besloten om bij het opknappen van de velgen allereerst met de 16" Q4-velgen aan de slag te gaan. De Ronals worden straks toch de wintervelgen en zijn er al behoorlijk op vooruit gegaan met de nieuwe moeren. A.s. weekend gaat er een mailtje naar www.wheelcare.nl met wat foto´s en vragen in de hoop een afspraak te kunnen gaan maken. Daarnaast een zelfde mailtje naar de leverancier van de verchroomde moeren om na te gaan of hij evt. de boutjes kan leveren voor in de velgrand.

Wordt weer vervolgd........

Grtz, Jos
Laatst gewijzigd door Alfa75JC op vr aug 22, 2008 07:47, 3 keer totaal gewijzigd.
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

Re: RE: Mini-project: 75 V6 America

do aug 21, 2008 13:30

eerst ff paar daagjes bijkomen op Lowlands
Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar heb gekregen? Bij mij hoort er in de gequote zin een heel ander voorzetsel ;)

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

RE: Mini-project: 75 V6 America

do aug 21, 2008 13:35

Haha, ben op dit moment druk met verhuizen, dus wat dat betreft was Lowlands een welkom uitstapje met
goeie muziek, lekker bier, zat te eten en beter weer dan verwacht.............maar begrijp wat je bedoelt (na
i.p.v. op gok ik zo), want ben nu een paar jaartje ouder en heb het ook moeten leren om niet teveel over de
grens te gaan.....................(en dan daarna een week lang als een dood vogeltje op je bed te liggen........... :wink: )

Grtz,

Jos
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

RE: Mini-project: 75 V6 America

vr sep 12, 2008 19:58

En even een embleempje voor op het Momo-stuurtje aangeschaft via www.classicalfaparts.com (Henk Prins).

Is maar een klein detail, maar wel 1-tje waar vaak het oog op valt.........

Afbeelding
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Mini-project: 75 V6 America

za sep 13, 2008 13:35

ligt het aan mij of zit het logo iets uit het midden :roll:

zo een klassiek momo stuurtje blijft mooi he....
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

RE: Mini-project: 75 V6 America

ma sep 15, 2008 07:48

Yep klopt iid, maar inmiddels hersteld........... :D

Momo blijft mooi idd en stuurt helemaal prima !

Grtz,

Jos
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

RE: Mini-project: 75 V6 America

zo okt 12, 2008 18:43

Zo......ben er even niet aan toegekomen om e.e.a. te doen, maar daar was een hele goede reden voor. De 75 is namelijk niet de enige auto voor onze deur. Er WAS (....... :D ) er nog eentje en het heeft de nodige tijd en moeite gekost om daar verandering in te brengen. Maar het is gelukt, want vanochtend hebben we de eerste gezamenlijke foto´s gemaakt met de nieuwe aanwinst. Hieronder de situatie ´voor´ en ´na´..........zat verandering zou ik zo zeggen.............van roze Twingo (met brulpijp) naar een vlotte 145 (1.6) Twin Spark:

Afbeelding

Afbeelding

De aantrekkelijke vrouwelijke eigenaar van deze fraaie bolide zal zich binnenkort waarschijnlijk vanzelf wel gaan voorstellen op dit forum, maar ik kon niet meer wachten om het dit goeie nieuws vast te melden........... :D

Verder mezelf ook nog even nuttig gemaakt. Dankzij zus en zwager (GTgirl & sudman1500) inmiddels in het bezit van een donkergrijs QV-interieur. Ziet er werkelijke prachtig en errug chique uit. De deurpanelen volgen nog en de bestuurdersstoel hoop ik volgende week opnieuw te kunnen laten vullen. Gelijk maar met hulp van ´sudman´ begonnen om de rest te monteren: ben er errug tevreden mee tot zover............

VOOR:

Afbeelding

TIJDENS

Afbeelding

NA

Afbeelding

Afbeelding

Volgende week vrijdag en zaterdag vrij. Hoop dan tijd te hebben om wat kleine reparaties uit voeren:

- Reparatie hemeltje boven de passagiersstoel na kleine lekkage van het schuifdak door verstopte afvoergaten
- Vervangen van reflectorbalk tussen de achterlichten na afbreken van alle oude schroeven en anti-roestbehandeling van het plaatwerk eronder

Zo begint het langzaam aan en stukje bij beetje aardig op te schieten allemaal........volgende stappen zijn het plaatsen van de bekleding van het schuifdak zelf en de voorbereidingen voor het opknappen van de Q4-velgen, want zijn beiden tot nu toe een tijdje blijven liggen............

Tenslotte nog even een fotootje geschoten van het wagenpark voorde deur, dat vanwege het bezoek van zus en zwager tijdelijk was uitgebreid met een GTV6 tot 3. Lekker even een ritje gemaakt met deze bolide om het prachtige weekend af te sluiten............. :D

Afbeelding

Grtz,

Jos
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

RE: Mini-project: 75 V6 America

zo okt 12, 2008 20:38

Knap interieur, heb vandaag net hetzelfde in mijn TS geplaatst :D . Vind hem er veel meaner uitzien nu dan met het vorige. En je ziet ze niet zo vaak. Veel succes nog...

Gebruikersavatar
Coosje
Full Member
Full Member
Berichten: 451
Lid geworden op: do dec 30, 2004 21:31
Locatie: IJmuiden

Re: RE: Mini-project: 75 V6 America

ma okt 13, 2008 08:24

Afbeelding
Dat werd tijd zeg, eindelijk es een paar echte auto's bij jullie in de straat :wink:

En wat het interieur betreft: vind het echt een hele verbetering in vergelijking met het oude: veel plezier ermee!

groetjes, Miranda
SCARB Alfa Sud Register

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

RE: Mini-project: 75 V6 America

za nov 08, 2008 20:51

Zo, vandaag even de winterbanden eronder laten zetten en an een kleine poetsbeurt ziet het er zo uit.........

Tis wel aan de errug kleine kant zo 14", maar opz it moment gaat de veiligheid even voor. Als het goed
is, zullen de Ronals vanaf 2010 als wintervelgen gaan dienen.

Begin volgende week is de bestuurdersstoel opnieuw gevuld en bekleed en is het QV-interieur op de
deurpanelen na ook weer klaar en wordt het echt tijd om met de 164 Q4-velgen aan de slag te gaan..

Bedoeling is een 1e poetsbeurt en de boutjes en banden verwijderen. Dan afspraken maken voor
het stralen en poedercoaten en de nieuw te bestellen boutjes voor in de velgrand.........

Afbeelding

Grtz,

Jos
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

RE: Mini-project: 75 V6 America

zo dec 14, 2008 17:17

Ben er eindelijk weer eens aan toegekomen om wat aan de 75 te doen....... :oops: en wel de volgende kleine dingen:

- Nieuw gevulde QV-bestuurdersstoel monteren
- Banden en boutjes van de 164 Q4-Speedlines af te schroeven

Auto moet volgende maand op voor de APK. Voor die tijd zal er niet veel meer aan gebeuren, behalve het gebruikelijke.

Hieronder de pics van dit weekend:

Afbeelding

Afbeelding

Kwam ook nog een oude pic tegen van de dag dat ik de V6 ging halen (18-02-2008). Auto zag erg zeker errug stoer uit
met 17" AZEV, maar later die dag bleek mijn beteuterde gezicht terecht te zijn: kon de auto niet eens in de buurt van
mijn huis parkeren, want kwam met 2 personen en wat bagage werkelijk geen enkele drempel in de buurt over.....

Afbeelding

En hier een voorbeeldje van hoe het straks zou moeten gaan worden.........ook errug stoer naar mijn mening........ :D

Afbeelding

Grtz, Jos
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
Alfa75JC
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 536
Lid geworden op: do sep 01, 2005 12:29
Locatie: Scherpenzeel (GLD)

RE: Mini-project: 75 V6 America

di mar 31, 2009 12:49

Is alweer enige tijd dat ik hier wat gemeld heb (sterker nog: is voor het eerst in 2009 merk ik....... :oops: ), maar zeker niet stil gezeten.........

Auto is in februari voorzien van een verse APK en heeft daarvoor gelijk een onderhoudsbeurt gehad. Hierbij is o.a. de distributieset vervangen, een lekkende slang van de stuurbekrachtiging vervangen,
weigerende voorportierramen aangepakt en nog veel meer 'klein ongemak'.

Aangezien de auto over het algemeen echt als een trein rijdt en in het 1e jaar van mijn bezit een kleine 20.000 kilometer heeft volgemaakt, besloten om een aantal onderdelen aan te schaffen, waar
ik al een tijd over heb negedacht en er nu maar 'moeten' komen.

Inmiddels zijn de volgende zaken besteld (en zo goed als allemaal al in huis):

- Casterstangenkit
- Powerflex-rubbers voor voorste draagarmen
- Powerflex-rubbers voor watt-stangen
- Set CSC-spruitstukken
- 'Nieuwe' rode reflectorbalk
- 'Nieuwe' raam/windgeleiders

Per 01-05 hopen we (ikke & Alfa 145 girl) de sleutel van ons nieuwe huis te ontvangen en laat deze nu net zijn voorzien waar een garage bij zit die perfect geschikt zou zijn voor een 75 V6. Om
de auto voor de komende jaren in goede staat te kunnen blijven behouden zal er op korte termijn ook een Dinitrol ML-behandeling worden uitgevoerd. Dan zullen gelijk alle bovengenoemde uitlaat- en
ondersteldelen worden gemonteerd en de auto opnieuw worden uitgelijnd.

Gevolg is wel dat de 164 Q4-velgen nog even op zich zullen laten wachten, maar tis wel de bedoeling om de auto tijdig voor het SS ook te voorzien van deze spullen...........

Grtz, Jos
75 3.0 V6 America
SCARB No. 4780
Eerdere Alfa's: 33 SW 1.5, 75 Indy, 75 Twin Spark

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: Mini-project: 75 V6 America (aanschaf o.a. Powerflex / C

wo apr 01, 2009 17:35

:shock:

dat zijn serieuse inversteringen zeg.... maar hulde hoor en je zal er veel plezier van hebben.

8)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Projecten”