Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Mussolini

wo jul 30, 2008 09:49

Rio brengt voor augustus een sinistere variatie op de 6c1750 Torpedo:

Afbeelding

Niet alleen sinister vanwege de geheel zwarte uitvoering, maar ook vanwege de staatsman die achterin staat, kennelijk tijdens een intocht in Milaan in 1944: Benito Mussolini (waar is de chauffeur gebeleven?). Op zich zou ik geen aanleiding zien om een poppetje van deze fascistische leider in mijn vitrine te zetten, aan de andere kant is het wel een stukje geschiedenis. En nog belangrijk ook, want de staatsrekenmeesters wilden maar al te graag Alfa Romeo ontmantelen omdat voor het bedrijf geen winst te verwachten viel (sla Patrick Italiano's artikelen in het Klaverblaadje er nog maar eens op na). Mussolini stak er persoonlijk een stokje voor en in feite danken we het aan hem dat ons geliefde merk nog steeds bestaat. En die financiële perikelen... zijn nooit echt verdwenen...

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Mussolini

wo jul 30, 2008 10:29

Daar was toch al een andere versie van ? Ik meen in camouflage kleuren ? Is op zich een mooi model, maar idd, om nou Benito in je vitrinekast te zetten.... :roll:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Mussolini

wo jul 30, 2008 12:38

Daar was toch al een andere versie van ? Ik meen in camouflage kleuren ? Is op zich een mooi model, maar idd, om nou Benito in je vitrinekast te zetten.... :roll:
Camouflage kleuren weet ik niet, maar Rio heeft er sowieso ook een Berlina van, ook in het zwart. Best een mooi model. En die staat bij mij in de vitrinekast, met het poppetje erbij want die hoort bij het model. Ik kan er niet echt mee zitten eerlijk gezegd. Waar Hitler vandaag de dag nog steeds symbool staat voor een zeer ongezond gedachtengoed is Mussolini "gewoon" een dictator uit het verleden. Zo kijk ik er althans tegenaan. En zoals Dink al zei, hij maakt nou eenmaal deel uit van de Alfa geschiedenis.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Mussolini

wo jul 30, 2008 13:44

Je bedoelt deze misschien, Dirk?

Niet bepaald een schutkleur, tenzij je je in een lavendelveld wilt verstoppen :wink:

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Mussolini

wo jul 30, 2008 13:48

maar idd, om nou Benito in je vitrinekast te zetten.... :roll:
Weet je iig dat ie geen kwaad meer kan aanrichten... en je kunt hem af en toe een schop geven... er waren tijden dat dat een stuk gevaarlijk was dan nu... :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Mussolini

wo jul 30, 2008 23:06

Nieuw in mijn (toch al rijkelijk gevulde) Bertjes-theater:

Afbeelding

Afbeelding

Met originele doos én foldertje.
Mist achterbumper,maar daar verzin ik nog wel wat op...

Staat leuk naast mijn blauwe \:D/
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Mussolini

wo jul 30, 2008 23:41

Je bedoelt deze misschien, Dirk?

Niet bepaald een schutkleur, tenzij je je in een lavendelveld wilt verstoppen :wink:
Nee die niet, eigenlijk meer zoals die zwarte die je liet zien. Echter dan in Noord-Afrikaanse camouflagekleuren. En de persoon (Mussolini dus) leek er ook nog op. Deze bij die zwarte dus niet..... :roll:
Model werd voor een jaar terug toch af en toe ook op Ebay aangeboden... :?

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Mussolini

wo jul 30, 2008 23:46

Ik kan er niet echt mee zitten eerlijk gezegd. Waar Hitler vandaag de dag nog steeds symbool staat voor een zeer ongezond gedachtengoed is Mussolini "gewoon" een dictator uit het verleden. Zo kijk ik er althans tegenaan.
Dat mag.... Maar onze Benito heeft toch een paar héle foute dingen op z'n geweten..... Uit het verleden of niet, hij was héél erg fout... !!!!!! Door zijn "tijdsgenoot" is hij wat minder in de "picture" geweest. Maar dat wil niet zeggen dat hij minder erg was....

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

BAT9

do jul 31, 2008 05:37

Op de site van de bekende Japanse modelartiest Yow Itoh (Yow Modellini) is in zijndagboek te zien dat hij overweegt de BAT dit jaar door Bertone gemaakt op basis van de 8C Competizione overweegt. Tot nu toe nog niet in 1:43 vekleind dus een leuke keuze. Hopelijk besluit hij het te gaan doen [-o<
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Razers

vr aug 01, 2008 09:06

Het is al weer dik twee jaar geleden dat ze aan bod kwamen, eindelijk heb ik er dan ééntje (via eBay) te pakken:

Afbeelding

Van speelgoedgigant Dickie, een 156 GTA in de 1:87 'Razers'-serie. Er zijn twaalf verschillende metalen modelletjes van diverse automerken die in een niet-doorzichtig foliezakje vepakt zijn. Je weet dus niet wat je koopt. 'Zum sammeln und tauschen' staat er dan ook op. De 156 GTA is redelijk netjes verkleind. Op de bodem staat HighSpeed, het zusje van Schuco.

Afbeelding

Bij het model zit nog een soort speelkaart met wat technische gegevens van het origineel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Mussolini

vr aug 01, 2008 11:03

Je bedoelt deze misschien, Dirk?

Niet bepaald een schutkleur, tenzij je je in een lavendelveld wilt verstoppen :wink:
Nee die niet, eigenlijk meer zoals die zwarte die je liet zien. Echter dan in Noord-Afrikaanse camouflagekleuren. En de persoon (Mussolini dus) leek er ook nog op. Deze bij die zwarte dus niet..... :roll:
Model werd voor een jaar terug toch af en toe ook op Ebay aangeboden... :?
Kan 'm nergens meer vinden. Kwam nog wel deze hier tegen. En wat ik me meen te herinneren was de achtergrond zo'n beetje het zelfde.... Dus ook een model van Brumm geweest ? Of een eigenbouw. Dat laatste lijkt me sterk, daar ik er toch verschillende gezien heb. :roll: En dit model is een 2-zitter, wat ik in mijn herinnering heb, ging het om een 4-persoons auto.
Afbeelding

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Razers

vr aug 01, 2008 11:31

Er is wel een open vierzitter (van een 'fout' merk ;) ) met o.a. Musso aan boord, kijk hier maar eens :?

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Mussolini

vr aug 01, 2008 11:59

Nieuw in mijn (toch al rijkelijk gevulde) Bertjes-theater:

Afbeelding

Afbeelding

Met originele doos én foldertje.
Mist achterbumper,maar daar verzin ik nog wel wat op...

Staat leuk naast mijn blauwe \:D/
Gefeliciteerd Yvo!
Ik zag hem gaan. heb zelf nog overwogen te bieden maar toch maar gelaten.
Ben blij dat ie in goede handen is gekomen :wink:

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Razers

vr aug 01, 2008 12:06

Grazie Hans. Diegene die jij bedoelt was ik al tegen gekomen. Maar het ging dus wel om een Alfa Romeo. Kwam op die link van je nog wel deze tegen. Deze camouflage kleuren bedoelde ik dus. Staat echter geen figuurtje bij. Wellicht dan toch een eigenbouw ? Begin nu na deze gezien te hebben te twijfelen of het nou deze was of toch een "open" versie. :-k
Ach, wie weet komt 'ie nog wel eens langs op Ebay.

Afbeelding

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 156 GTA in 1:24

vr aug 01, 2008 14:39

Leuke verrassing op eBay:

Afbeelding

Een transkit voor een 1:24 156 van Bburago, merk onbekend.

In de transkit zitten een resin body, wielen, remschijven, klauwen, twee mistpitten en een eindstuk voor de uitlaat. Van de Bburago zet je portieren, raampartij, interieur, bodem, banden, grille en verlichtingsdelen over (nadat je eerst één en ander van de gewenste kleur en detaillering hebt voorzien). Op deze manier heb je zonder al te veel problemen een leuk model van de 156 GTA dat nooit eerder in deze schaal verscheen. Geen topmodel, daarvoor is de Bburago met raamlijsten die niet meeopenen met de portieren toch iets te simpel. Wel leuk!

Deze transkit ging op eBay voor €37,50 van de hand. Of dat de door de verkoper gewenste prijs is weet ik niet, voor de koper een leuk buitenkansje. Het enige wat ik mis zijn decals met de emblemen.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”