balfa

wijze raad gezocht voor rare uitslag snelheidsmeter

za jul 12, 2008 18:08

Vandaag weer aan mijn alfetta geklust. Voornamelijk met de electra bezig geweest, een aantal massa problemen oppgelost :D, alleen nu zit ik nog met de snelheidsmeter....

Als ik hem op contact zet slaat de snelheidsmeter uit naar ong. 100 km/h. Hij heeft dit overgens altijd gedaan sinds hij in mijn bezit is dus niets nieuws voor mij.

Hoe kan ik er achter komen waar dit aan ligt, is het de 'sensor' in de versnellingsbak of is het wederom een massa probleem.

Ik heb de snelheidsmeter er al uitgehaald en er stroom op gezet... slaat uit naar 100! :shock: Zou deze stuk zijjn?

Graag jullie advies,

Ciao, balfa

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

RE: wijze raad gezocht voor rare uitslag snelheidsmeter

za jul 12, 2008 23:52

Probleem ook meegemaakt. Inderdaad met een ander exemplaar opgelost.

Stefan uit Gramsbergen heeft er nog wel een paar liggen.

Probeer het eens... :wink:
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

gtv 105.21
Full Member
Full Member

zo jul 13, 2008 09:30

Hallo

Wat het ook kan zijn dat er een radio storing op de + draad, zelde had ik met mijn gtv6 waar ik een 75 bak in heb gezet met een SGI-5 omvormer.
De km teller werkte maar als ik stil stond werkte de km teller als de toerenteller.

Wat ik gedaan heb is een rechtstreekse + van de accu met een relai en geen problemen meer.

Han

:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 13, 2008 09:52

Er zit wat electronica in die pulsjes van je sensor omzet in een voltage. hoe meer pulsjes per seconde, hoe hoger het voltage. De kans dat je sensor bij stilstand pulsjes geeft is ongeveer nul, dus het moet wel in de elecronica zitten die de boel omzet naar voltage.

balfa

zo jul 13, 2008 15:52

@whizzman: logische beredenering...

Ik denk dat het dan toch een nieuwe teller kopen wordt, dat is jammer.... in ieder geval wel de makkelijkste manier om erachter te komen, niet de goedkoopste :(

iig weer heel erg bedankt voor jullie advies!!

Groet,
balfa

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jul 13, 2008 16:36

Kijk of je een hele tellerbak kan vinden, of vervang alleen het printje, het zit niet in het gedeelte met het wijzertje en het spoeltje en ook niet in de sensor in ieder geval.

Terug naar “Algemene Technische vragen”