Biobrandstof is uitstel van executie. Wat je ook toevoegt aan de fossiele brandstoffen, je blijft ze gebruiken, en ze raken ooit gewoon op. Bovendien zorgt de grote hoeveelheid van biobrandstof ervoor dat het wereldvoedselprobleem niet meer opgelost kan worden voor de geplande deadline. Wij merken het niet, maar in de derde wereld landen is het voedsel (bepaalde gewassen dus) flink duurder geworden.
Waterstof is dé oplossing, alleen vergt dat nog wat onderzoek.
De wereld helpt vanzelf... de noordpool is bijna ijsvrij aldus wat artikelen, daar is veeeel olie aanwezig. En zonder ijs word dat ook nog wel interessant om uit de grond te pompen, net als delen van Canada. Op is het nog lang niet, dat het nog duurder word... ja

Een leuke uitspraak van een Shell topman waar een grote kern van waarheid inzit "The Stone age did not end because we ran out of stones..."
En we kunnen allemaal gaan roepen dat er wat moet veranderen, dat komt vanzelf, de druk is er in ieder geval vanuit de regering richting de burgers, en dat stoort mij enorm. Waarom moet er 60% accijns op brandstof? Waarom geen project van miljoenen euro's gedoemd te mislukken schrappen? Of de miljoenen huur voor VN werknemers niet betalen... Of europarlementariers geen geld geven, die doen er toch niets mee! (Om het maar niet te hebben over het geld dat jaarlijks naar de 3e wereld gaat, we hebben het hier over een serieuse hoeveelheid geld, en wat is daar nou structureel verbeterd?)
Een fatsoenlijk alternatief is er niet. We worden aan alle kanten "gestraft" voor het milieu. Dure accijnzen op brandstof, verpakkingsbelasting en extra belasting op vluchten. Maar een alternatief is er niet. Waar kan ik mijn eigen milieu neutrale bakje botor bijvullen als ie leeg is? Nergens! Betalen zullen we! Vliegen doen we voortaan zoveel mogelijk via het buitenland... met als gevolg een eigen economische achteruitgang. En brandstof? Een Prius word toch gesubsidieerd? Belachelijk! Het is al aangetoond dat dat ding in de productie al meer schade toebrengt aan het milieu dan een flinke diesel auto.
Even los van de brandstof, Nederland is niet voor niets gewaarschuwd door de Europese Centralebank! Gaat het zo door, dan gaat het goed mis hier! Het word eens tijd voor een kamer vol mensen die daadwerkelijk Nederland willen verbeteren, ipv de mensen kaalplukken ter behoeve van prestige projecten! Maar helaas denk ik dat dat een illusie is