spatplaten monteren ja of nee

zonder is beter vanwege koeling
67%
6
met want ze zitten er niet voor niets
33%
3

Totaal aantal stemmen: 9
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member

2.0 L remmen upgrade nieuwe vraag!

za jun 07, 2008 18:17

Ben een set 2 liter remmen aan het opbouwen voor op de Bertone.
netjes schoonmaken, stralen en lakken
Graag jullie mening of ik wel of niet de spatplaten achter de voorremmen zal monteren.
Hoor er verschillende verhalen over

En welke lak gebruik ik het best, spuitbus of hamerslag zwart met de kwast

Eric
Laatst gewijzigd door Bertonebianco op ma jun 09, 2008 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: 2.0 L remmen upgrade

za jun 07, 2008 18:26

Tsja hangt er vanaf wat je met de auto gaat doen. Maar als je er af en toe vol mee wilt "trappen" op circuit of in de bergen zou ik ze weg laten.
(Zijn trouwens auto's die origineel geen spatplaten hebben om de schijfremmen, 155 bijvoorbeeld, heb ik me laten vertellen)
Mijn trackday /SI 75 heeft ze niet meer en heb er ook in de regen ofzo nog geen hinder van ondervonden.

Gr,
DJ

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

za jun 07, 2008 18:59

HIER staat al heel veel over de remmen buiten de 2.0 upgrade zelf om.

Bij mij gaan ze er dus af...

Maar ligt er inderdaad helemaal aan wat je met de auto gaat doen...

Over de "coating" zijn de meningen ook verdeeld... is ook een topic over.

Ik heb ze destijds in de zink primer gezet en met de hand geschilderd met Hammerite maar daar zie je niks meer van...

In het Benna Ruggine project topic staan foto's van remklauwen die ooit gepassiveerd waren en ook daar zie je hoegenaamd niks van terug. Ik krijg bijna het gevoel dat je elk seizoen de boel opnieuw zou moeten doen om het ECHT netjes te houden...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: 2.0 L remmen upgrade

za jun 07, 2008 19:24

Tsja hangt er vanaf wat je met de auto gaat doen. Maar als je er af en toe vol mee wilt "trappen" op circuit of in de bergen zou ik ze weg laten.
(Zijn trouwens auto's die origineel geen spatplaten hebben om de schijfremmen, 155 bijvoorbeeld, heb ik me laten vertellen)
Mijn trackday /SI 75 heeft ze niet meer en heb er ook in de regen ofzo nog geen hinder van ondervonden.

Gr,
DJ
Als je met spatplaten, dunnen metalen platen vlak achter de schijven bedoelt, die heeft de 155 gewoon.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

za jun 07, 2008 19:46

Bij mijn 75 TS Epoca zitten ze er niet meer op en heb daar nooit problemen van ondervonden :wink:
Ruim een jaar geleden eraf gehaald.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za jun 07, 2008 20:19

Gr,
DJ
Als je met spatplaten, dunnen metalen platen vlak achter de schijven bedoelt, die heeft de 155 gewoon.
OK, mij was anders verteld. Mischien verschil per type? Anyhow rijd met m'n trackday 75 al tijden zonder en geeft geen praktsiche problemen.

Gr,
DJ

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 07, 2008 20:52

Laat maar gewoon weg, aan de andere kant zitten ze toch ook niet ;)
Serieus, ik heb ze bij de alfetta ook weggehaald en ook in zeer heftige regen geen problemen gehad. Voor de koeling is het wel beter. :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za jun 07, 2008 21:05

Serieus, ik heb ze bij de alfetta ook weggehaald en ook in zeer heftige regen geen problemen gehad. Voor de koeling is het wel beter. :D
Als je met de andere kant de achteras bedoeld, die heeft origineel ook spatplaten. Alle assen die ik tot nog toe heb gezien wel tenminste. Maar ook die kunnen eraf natuurlijk.

Gr
DJ

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 07, 2008 21:08

Als je met de andere kant de achteras bedoeld, die heeft origineel ook spatplaten. Alle assen die ik tot nog toe heb gezien wel tenminste. Maar ook die kunnen eraf natuurlijk.

Gr
DJ
Ik bedoel gewoon de buitenkant van de voorremmen => met heel erg open velgen heb je toch vergelijkbare situatie. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za jun 07, 2008 21:20

Ooooooooooo bedoelde je het zo. :D
:wink:

Mzzl,
DJ

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za jun 07, 2008 23:55

Als je op de 155 je platen weghaalt, worden je velgen een stuk viezer, zou dat op de bert ook zo zijn? Vuil/water op de schijven zal voor de remkracht niet echt een issue zijn, misschien dat de boel een beetje sneller slijt? Op motorfietsen zit het spul allemaal in de open lucht, dus het moet er tegen kunnen.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 08, 2008 08:32

allemaal waar.

alleen ben ik benieuwd wat je schijven er van vinden als ze lekker warm/heet zijn en je rijd goed door een plas zonder de platen.... of hoe het vet end van je fussee's het vind, al die warmte....

op race wagen is het wat anders naar mijn mening maar voor straat zou ik ze lekker laten zitten. de warmte kan idd beter weg maar tengevolge van wat?

mijn voorkeur gaat dan meer naar wat slangen werk vanaf de neus naar je remmen als je ze dan toch wilt koelen of gewoon betere remmerij eronder zetten.
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

SpeakerDocktor
Newbie
Newbie

zo jun 08, 2008 09:31

Bij mn GTV(916) is de spatplaat niet volledig 'rond' achter de schijf; er zit alleen een uitstulping ter hoogte van de onderste fuseekogel, de rest van mn remschijf is dus 'vrij'. Ook mn vorige ride (peugeot 205) had ook alleen een klein beschermplaatje tussen schijf en fuseekogel wat dus de onderste fuseekogel bedekte.

Dus, als je de spatplaat compleet weghalen niet echt ziet zitten, kan je natuurlijk ook de spatplaat gedeeltelijk wegsnijden en alleen wat laten zitten om de fuseekogel(s) te beschermen.

cheerz
Martijn
Als het nu laag water is, liggen de boten dan hoger?

GTV V6 TB + Squadra
www.Alfa916register.nl

Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member

2.0 L remmen upgrade, nieuwe vraag

ma jun 09, 2008 19:11

OK, zonder spatplaat wordt het.
Over een maandje naar Italie met de Bert en daar toch wat bergen en heuvels nemen ;-)

Nieuwe vraag:

Ik heb een mooie kogeltrekker waarmee het fijn werken is op stuurkogels.
Voor de onderste fusee kogel kan ik hem niet gebruiken, past gewoonweg niet.

Wat is de juiste methode?
Ik herinner me van vroeger wel zo'n 2-tandige vork met oplopende dikte maar daar beschadigde je ook wel eens wat mee.

Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 2.0 L remmen upgrade nieuwe vraag!

ma jun 09, 2008 19:39

als je vertrouwen hebt in je zelf.....

ik zet er een koevoet tussen voor de spanning en sla met een hamer op het lichaam waar de kogel in zit tot deze los schrikt.

maar wat ik zeg dan moet je wel vertrouwen in je zelf hebben anders sla je of je zelf voor je fikken of het rubber van de kogel naar zijn malle moer :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Algemene Technische vragen”