Niet dat ik de Kamal lelijk vind, maar DOE DIT A.U.B. NIET! Ik erger me al aan het feit dat bij de huidige generatie Alfa’s (lees: 159, Brera, Spider) luxe een hogere prioriteit heeft dan sportiviteit. Overigens denk ik ook dat dit de rede is dat de Brera en Spider zo slecht verkopen. De 159 is een succes omdat die veel wordt gekocht door van die onnozele lease rijders (die net zo goed een BMW hadden willen kopen) die indruk willen maken op andere mensen tijdens de file. Bij de Brera en Spider moet Alfa het toch meer hebben van de liefhebbers die behalve een mooi uiterlijk ook sportieve prestaties willen.
De Meo zegt dat ‘Alfa spirit’ behouden zal blijven, maar een SUV past helemaal niet in het beeld van de Alfa spirit. En nee een SUV is echt niet sportief en al helemaal niet op de manier waarop Alfa’s sportief zijn.
Ik dacht aan de hand van zijn resultaten bij Fiat, dat Luca De Meo het wel begreep, maar helaas. Dit heeft niets met Alfa spirit te maken, maar alles met centen.
Het liefst begon ik een handtekeningenactie tegen een Alfa SUV, maar ja dan gaan mensen misschien nog denken dat ik gek ben. Hoe dan ook dit raakt mij.
edit:
Volgens mij heb ik de zin over onnozele leaserijders een beetje verkeerd geformuleerd. Het is dus absoluut niet de bedoeling dat liefhebbers zich aangesproken voelen. Met "onnozele leaserijders" bedoel ik niet dat alle leaserijders onnozel zijn, maar verwijs ik naar een groep leaserijders die onnozel zijn. Dit is de groep die geen liefhebbers zijn, maar alleen maar een Alfa rijden om een beetje indruk te maken (dus de mensen die je raar aankijken wanneer je naar ze zwaait). Mocht ik leasen, dan leasde ik natuurlijk ook een Alfa
