Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 145 / 146

di mei 06, 2008 05:25

Antonette43 heeft nu ook de 2.5V6 uitgebracht van de 155 WB.

Model lijkt heel erg op de 155 2.0 16V arrivederci die ik al heb maar heb er toch maar twee bestelt. :wink:
(compleet enzo dink, je weet wel...)

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog wachten op model nummer 4 die uit moet komen voor het totaal.
In totaal komen er 300 stuks heb ik begrepen. Dus 75 per versie! (Ik heb hier 3 met zwarte velgen....)

En ik heb een aantal productie nummers gevonden van antonette43.
11= 2.5V6 Arrivederci
12= 2.0 16V Tspark arrivederci
15= 2.0 16V Sportiva (zwarte velgen)
17,18,19 daimler DS420 in wit, blauw, zwart.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . prijs en waarde

di mei 06, 2008 08:24

leuk voor het poeh-poeh-gevoel, maar met die toename kan ik noch mijn brood beleggen noch de tank van m'n Alfa mee volgooien.
Volkomen mee eens! Berichten (of wild-west-verhalen?) over waardestijgingen daar heb je helemaal niets aan als je het betreffende item toch niet wilt verkopen.

Ultiem voorbeeld wat ik kan bedenken is trouwens geen miniatuurauto maar een boek; namelijk "Allegerita". Dat kostte negen jaar geleden in de speciaalzaken f 185,-- (Let op: dat waren nog Oudhollandsche Guldens). Als je de verhalen mag geloven doet-het nu 1500 Euries.... Dan vraag ik mij alleen af of het een fantasie-vraagprijs is, of dat iemand het daadwerkelijk op tafel heeft gelegd.

.
Het is net wat de gek ervoor geeft... of vraagt, zeker wanneer het om vrij recente werken gaat. Wanneer zo'n boek voor een gigantisch bedrag ergens te koop staat betekent dat nog niet dat het ook voor dat bedrag wordt verkocht. "Allegrita" staat bij een voor mij als duur bekend staande internetboekhandel voor $1500 (dus net geen 1000 Euro) in de lijsten. Bij deze zelfde boekhandel kost het boek Alfa Romeo Cars van Peter Vann en Jürgen Lewandowski op dit moment $550. Ik heb dat boek een kleine drie jaar geleden op eBay gekocht voor 27 Euro. Op dat moment kostte het trouwens geen $550 bij deze boekhandel. Hij was toen $700....
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 145 / 146

di mei 06, 2008 08:26

Antonette43 heeft nu ook de 2.5V6 uitgebracht van de 155 WB.

Model lijkt heel erg op de 155 2.0 16V arrivederci die ik al heb maar heb er toch maar twee bestelt. :wink:
(compleet enzo dink, je weet wel...)

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog wachten op model nummer 4 die uit moet komen voor het totaal.
In totaal komen er 300 stuks heb ik begrepen. Dus 75 per versie! (Ik heb hier 3 met zwarte velgen....)

En ik heb een aantal productie nummers gevonden van antonette43.
11= 2.5V6 Arrivederci
12= 2.0 16V Tspark arrivederci
15= 2.0 16V Sportiva (zwarte velgen)
17,18,19 daimler DS420 in wit, blauw, zwart.
Hij ziet er erg strak uit op de foto's. Bijzonder mooi model zo te zien!
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . why hurry, mate?

di mei 06, 2008 10:20

Je zou maar net iets te enthousiast de speedtrap van de politie in Australië zijn gepasseerd, krijg je dit achter je aan:

Afbeelding

Dat zal niet zo snel gebeuren. De GT wordt in het district New South Wales niet als regulier patrouillevoertuig ingezet, maar bij educatieve activiteiten voor jonge automobilisten.


Leonardo Mainardi van Delta Models nam een GT van Minichamps, voorzag deze van zijn decals die hij gebruikte op zijn eerder verschenen 156. Met dit resultaat:

Afbeelding

Stuurtje zit nog wel aan de verkeerde kant, en er horen nog blauw flitslichtjes achter de voorruit. Los daarvan ziet het er goed uit (al heb ik niet de blokjes nageteld) ;) )

Gebruikersavatar
Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 609
Lid geworden op: di jul 18, 2006 20:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 145 / 146

di mei 06, 2008 10:40

Antonette43 heeft nu ook de 2.5V6 uitgebracht van de 155 WB.

Model lijkt heel erg op de 155 2.0 16V arrivederci die ik al heb maar heb er toch maar twee bestelt. :wink:
(compleet enzo dink, je weet wel...)

Afbeelding

.
Waar kun je die bestellen? 8-[

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . 145 / 146

di mei 06, 2008 11:19

Antonette43 heeft nu ook de 2.5V6 uitgebracht van de 155 WB.

Model lijkt heel erg op de 155 2.0 16V arrivederci die ik al heb maar heb er toch maar twee bestelt. :wink:
(compleet enzo dink, je weet wel...)

Afbeelding

.
Waar kun je die bestellen? 8-[
Wat hij zegt, plus; ook in sb te krijgen? (t liefst in 2.0 8v uitvoering).
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . why hurry, mate?

di mei 06, 2008 11:30

Schitterend model Jan, ben benieuwd naar je bevindingen als ze binnenkomt :D
*zet de V6 alvast op het lijstje* 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . why hurry, mate?

di mei 06, 2008 16:06

@Robkg
Nee niet in SB, maar daar zijn al zat modellen van in 1:43
Deze is juist leuk omdat het een WB is.

@Martin H

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... start=3008

Moet je wel snel zijn, want ik vroeg om 2 stuks en er was er maar 1 op voorraad.
(Kan ook zijn dat ze nog meer krijgen, maar dat kan ik vanaf hier niet zien.)

Deze versie kost ook weer 19800 yen zonder verzenden! 112 euro.
(En daar kunnen nog douane kosten bijkomen zoals ik de laatste keer merkte.... :( )

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . walvis

di mei 06, 2008 21:31

zojuist ging op Ebay deze eruit voor een in mijn ogen erg laag bedrag

Afbeelding

deze Politoys Giulia in de schaal 1:20 is naar mijn weten erg zeldzaam en op Carmodel staat ie mint in doos voor 180 euro.
Op ebay bracht ie "slechts" 41 op.

F*CK, net nou ik op vakantie ben (was)....
grrrrr. :x
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . why hurry, mate?

di mei 06, 2008 22:55

Vandaag mogen ontvangen: de Carabo van Spark

Afbeelding

Een prachtig model wat mij betreft, waarmee Spark zijn naam hoog houdt. De afwerking is weer om door een ringetje te halen, echt indrukwekkend. Dit betekent wel dat een andere 1/43 Carabo, die van Verem, nu plaats moet gaan maken.
Ik herinner me de reactie van iemand, enkele jaren geleden, toen ik liet blijken op een handbouw Carabo te hopen: "Waarom, er is er toch al een in 1/43?". Ik moest hier weer aan denken toen ik de modellen naast elkaar zag. Vandaar bij deze een kort vergelijkend warenonderzoek in beelden met een (voor mij althans) makkelijke conclusie.

Waarom een Carabo van Spark kopen als je die van Verem al hebt?
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Eigenlijk is er natuurlijk nauwelijks sprake van een vergelijkend warenonderzoek. In feite vergelijk ik appels met peren. Een hoogwaardig handbouw model (Spark wordt dan wel door de echte handbouwfanaten als diecast bestempeld, maar dit is feitelijk gewoon onjuist), tegenover een jarenoud diecast model. Elke afwijking tussen de modellen is in het voordeel van Spark, want betekent òf extra detail òf een correctere weergave van het origineel. En dat is logisch. Zowel de mogelijkheden als de standaards liggen vandaag de dag een stuk hoger dan destijds. Sterker nog, de Spark is een verzamelaarsmodel pur sang en de Verem was speelgoed dat men in een latere fase is gaan verzamelen. Hetgeen trouwens volgens velen hier weer zijn eigen charme heeft. Maar als één ding duidelijk wordt uit het beeldmateriaal, is dat het absoluut de moeite waard is om de Spark aan te schaffen wanneer je zoals ik uit bent op een natuurgetrouw model.

Alle verschillen zijn in het voordeel van de Spark dus. Nou ja, op één na. En daar begreep ik in eerste instantie helemaal niets van. Wanneer je naar de Verem kijkt valt het bij de zijruiten weliswaar meer op dat deze getint zijn dan bij de voorruit, maar feitelijk zijn ze wel allemaal getint. Bij de Spark is de voorruit kraakhelder. En dat hoort toch echt niet als we naar het origineel kijken:
Afbeelding
Waarom heeft Spark dat dan zo gedaan? Waarom in vredesnaam? Een blunder? Ik denk het niet, ik denk dat het een bewuste keuze is geweest. Kijk maar eens goed naar de voorruit van de Spark op deze foto:
Afbeelding
Hij is verre van glad. Zeg maar gerust: hij golft bij het leven. Met een normaal doorzichtig ruitje zoals Spark heeft gebruikt zie je dat eigenlijk alleen wanneer er iets helders in wordt gereflecteerd, maar zou hij dezelfde weerspiegelende coating hebben als de zijruiten, dan viel het altijd op, vanuit welke hoek je ook keek. Maar zonde is het wel. Best een smet van formaat op een verder prachtig model. Helaas zien we dat de laatste tijd vaak bij Spark. De SZ is prachtig, maar hij heeft van die rare dikke raamstijlen. De 33 Coupe van Pininfarina ziet er (vanaf de foto's te beoordelen) schitterend uit, alleen die kleur... Jammer, dit soort dingen kost serieus punten. Zelfs al blijven er dan ruimschoots voldoende punten over voor de Carabo om een wijd gapend gat in stand te houden ten opzichte van de Verem.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

leomengalfa

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Kleine Alfaatjes

wo mei 07, 2008 00:16

Dag mini-Alfisti
Onder enkele 1/18 Alfa's vond ik deze terug,,,
Afbeelding

Deze Polistil zaten in één doosje,gekocht bij een Alfa-hoofddealer in 1982,
Afbeelding

De Giulia SS van Penny nr026 op 1/66
Afbeelding

De 2600 Sprint Bertone Carabinière van Penny nr035 op 1/66
Afbeelding

Dezelfde 2600 Sprint
Afbeelding

Een Spaanse EKO(?) Giulietta Sprint,zeer klein,
Afbeelding

Dezelfde Giulietta,46mm lengte,
Afbeelding

Groeten Leo M

leomengalfa

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** De Carabo op 40cm grootte.

wo mei 07, 2008 00:33

Dag Alfisti
Omdat ik de afgrijslijk lelijke Carabo hier al een paar keer zag langs komen,,,
De Alfa Carabo in plastiek 40cm lang,merkloos,
De domme harde plastieken wielen verving ik door zachte R,C,-wielen en ik plakte er de bestickering op,om de lelijke groene kleur wat te breken,
Afbeelding

De kartonnen(!)stoelen zaten hier scheef,ik schudde ze weer op zijn plaats,,,
Afbeelding

Groeten Leo M

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . why hurry, mate?

wo mei 07, 2008 05:33

@alfavaganza
Leuk om die tijdsverschillende modellen naast elkaar te zien.

Enige minpunt van spark vind ik de louvres in de motorkap. Die gaan niet recht naar beneden. Dit doet de Verem eigenlijk beter.

En als spark dezelfde coating op het voorraam had gebruikt als op de zijramen dan hadden ze het complete interieur kunnen "vergeten".
Dus ik denk eerder dat de afweging is geweest of ze wel of niet het interieur wilden laten zien.

Ik vind dit niet zo'n hele rare oplossing eigenlijk.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** De Carabo op 40cm groott

wo mei 07, 2008 07:30

Omdat ik de afgrijslijk lelijke Carabo hier al een paar keer zag langs komen,,,
Je bent een cultuurbarbaar, Leo ;)

Mooie collectie Penny's en Polistils. Zijn die Polistils allemaal nog in originele kleur? Een aantal kende ik nog niet zoals de oranje GT en de groene Sud TI.

Heb je de doos ook nog? Ben erg nieuwsgierig naar een foto...

@Kitaro: pssst, de motorkap zit aan de achterkant.... :wink:

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3034
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . why hurry, mate?

wo mei 07, 2008 08:45

[quote="kitaro(En daar kunnen nog douane kosten bijkomen zoals ik de laatste keer merkte.... :( )[/quote]

Wen er maar aan :shock: Al mijn laatste pakjes uit Amerika, Japan waren voorzien van BTW + invoerrechten. Sinds begin dit jaar schijnen er 100% controles te zijn.
Dat was in ieder geval de reactie die ik kreeg op het postkantoor toen ik mijn laatste pakje ophaalde....

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”