leomengalfa

Re: 8C 2300 Monza

di apr 29, 2008 20:34

Het Franse merk Top Queens heeft een bijzonder mooie kit van de Alfa 8C 2300 Monza op de markt gezet. Mooi gedetailleerd. Het referentienummer is "035"

Wow! Die heeft een bijzonder hoog hebben-gehalte. =P~ =P~ =P~
Maar hij kost als kit (!) niet minder dan £80.80 bij Grand Prix models! Da's dik 100 Euro! :shock:
Dag mini-Alfisti
Revival maakte de P3 zowel in plastic als in metaal als 1/20 kit,
De Tipo 159 ken ik enkel in plastic,
Meer dan 15 jaar geleden kostten de plastic modellen rond de 60€,de metalen kostten toen al omgerekend 116€ voor een kit,Heel moeilijk te maken modellen,waarbij de metalen modellen volledig werden ontdaan van de lak,omdat het fabrieksspuitwerk niet naar mijn zin was,Daarna werden de twee metalen modellen in vier gangen gespoten in een donkerder rood ,naar nog bestaande voorbeelden,Na twee platieken modellen te hebben afgemaakt had ik er genoeg van,,,

Hieronder vier foto's van de 1/20Revival 159 plastic-kit,
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Revival 1/20 P3,al 15jaar in het kastje,,,
Afbeelding
Afbeelding

De twee P3-plastic kit dozen,wel gevuld met de metalen body's,

Afbeelding
Afbeelding

De twee verschillende uitvoeringen van de P3 in metaal,
Afbeelding
Afbeelding

Groeten Leo M

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: 8C 2300 Monza

di apr 29, 2008 21:46

Dag mini-Alfisti
Revival maakte de P3 zowel in plastic als in metaal als 1/20 kit,
De Tipo 159 ken ik enkel in plastic,
Meer dan 15 jaar geleden kostten de plastic modellen rond de 60€,de metalen kostten toen al omgerekend 116€ voor een kit,Heel moeilijk te maken modellen,waarbij de metalen modellen volledig werden ontdaan van de lak,omdat het fabrieksspuitwerk niet naar mijn zin was,Daarna werden de twee metalen modellen in vier gangen gespoten in een donkerder rood ,naar nog bestaande voorbeelden,Na twee platieken modellen te hebben afgemaakt had ik er genoeg van,,,
De Revival kits zijn dan wel weer 1:20, wat de prijs op zich rechtvaardigt. Overigens geloof ik best dat de Top Queens Monza zijn geld waard is met al dat detail, het is alleen wel veel om eventjes voor een 1/43 kit te lappen. De Revivals zijn in de loop van de tijd niet veel duurder meer geworden als ze idd 15 jaar geleden al 115 Euro kostten, ik heb er 7 jaar geleden hetzelfde voor betaald.
De 159 is er trouwens ook in metaal. Ik heb geen ervaring met het bouwen van de 159, plastic of metaal, maar de metalen P3 valt erg mee, da's goed te doen. Bij het bouwen daarvan kom je eigenlijk maar één lastig moment tegen en dat is het plaatsen van de body.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . met een witte....

di apr 29, 2008 22:42

Revival wordt nog altijd gemaakt: Spielwarenmesse '07

Leuke serie zo, Leo. Er komt heel wat bijzonders voorbij.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . met een witte....

di apr 29, 2008 22:45

Hello wrxaqp, welcome here Afbeelding Why don't you introduce yourself ;) :D

leomengalfa

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** opwaardering...

wo apr 30, 2008 14:50

Dag mini-Alfisti
Destijds vond ik het heel leuk om een goedkoop modelletje op te waarderen,
De 1/43 Norev Alfa Giulietta Sprint voordat ik deze aanpakte,
Afbeelding
Dezelfde Giulietta na uren werk,in originele autolak-kleur,licht gebakken,
Afbeelding
De wielen en 2K-spuitwerk met klaarlak maakten er heel wat anders van,
Afbeelding

Ook van een basis Solido is er wat van te maken,
Als voorbeeld deze twee verbouwde 2500 Sport,welke door de echte 2K-autolak en schuur- en polijstwerk een mooi dieptezicht in de lak kregen,De emblemen komen van bij Tron,De chrome is van Bare-metal,De kap en stoelen werden behandeld met
Nederlandse kunstenaarsverf in tube,
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groeten Leo M

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . wat de gek er voor geeft

do mei 01, 2008 16:30

Kort geleden verbaasde ik me al eens over de wat overtrokken prijs voor een P2 van CIJ op eBay, €4.860. Die P2 ís inderdaad bijzonder, maar niet extreem zeldzaam.


Ik viel pas echt van mijn digitale stoel toen ik zag wat een paar 1:60 Polistil modelletjes op eBay opbrachten:

Afbeelding

Giulia Nuova (!) geel: €45


Afbeelding

GT Junior zilvergrijs: €72


Afbeelding

Alfasud TI: €75


Afbeelding

GT Junior blu olandese: €104 :shock:


Mint and boxed. Mooi, leuk en aardig maar dit vind ik niet normaal meer. Te bedenken dat ooit een kind met knaak-in-het-knuistje (van oma natuurlijk) naar de speelgoedwinkel holde om zo'n modelletje aan te schaffen...

Je kunt natuurlijk stellen dat die bedragen de waarde zijn zolang er mensen zijn die bereid zijn dat neer te leggen. Ik zie als waarde meer het bedrag waarvoor je een model binnen een redelijke termijn zou kunnen verkopen. Er is geen enkele garantie dat dit nog een keer lukt.

Als investering bovendien zeer riskant. In onze hype-erige samenleving kan een bepaald soort modellen zomaar weer uit de gratie zijn. Het is tegenwoordig 1:18 wat de klok slaat, speciale edities brengen soms meer dan €200 op. En over vijftien jaar? Het tienvoudige of worden ze net zo genegeerd en 'waardeloos' als de ooit zo populaire Models of Yesteryear? Theoretisch bestaat zelfs de kans dat de complete miniatuurhobby volledig onderuitgaat. Zoals postzegels verzamelen opeens heel oubollig schijnt te zijn.

Veel verzamelaars malen niet om de waarde in euro's van hun modellen, de emotionele waarde telt zwaarder. Voor wie toch speculeren wil: koop nu de formule 1 modellen van de rijders waarvan je verwacht dat ze over vijf jaar kampioen worden.


Met hun heel eigen en herkenbaar karakter blijven die kleine Polistils alleraardigst, zou er best wel wat in mijn collectie willen. Voor mij persoonlijk zou de grens ergens bij €20 euro liggen, dus heb ik ook de volgende (iets langer geleden op eBay) lekker laten schieten:

Afbeelding

Giulia Nuova blu


Afbeelding

GT Junior groen


Afbeelding

Berlina


Afbeelding

Alfetta GT (ik kocht ooit een blauw metallic exemplaar voor 5 gulden)


Afbeelding

Alfetta 1600

Prijzen lagen als ik me goed herinner tussen de 30 en 50 euro.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . wat de gek er voor geeft

do mei 01, 2008 16:55

Denk dat het domweg een kwestie van vraag en aanbod blijft... steeds meer "kinderen" die nu tegen de 40 lopen hebben nu de financiele middelen om hun jeugd terug te kopen en zullen dat ook doen.

Op een bepaald moment bereiken die "kinderen" de gevorderde middelbare leeftijd en lijkt die behoefte tot "terugkopen" af te nemen...

Je ziet hetzelfde gebeuren met de schaal 1:1 auto's... Ik heb een sterke voorkeur voor auto's uit de jaren 60 omdat dat was wat er rondreed toen ik een klein jochie was en mijn automobiele smaak gevormd werd. Wat er na 1975 gemaakt is kan me zelden boeien.... Wat er voor 1940 gemaakt is... ook zelden... Dit zal in min of meerdere mate voor elke generatie gelden... Er zijn al mensen die een 33 of 75 kopen uit nostalgische overwegingen...

De modellen markt zal net zo verlopen denk, vandaar de stijging in prijzen voor bv de Polistil die je noemt.

Feit blijft dat de wereld kleiner geworden is door internet en er domweg meer mensen geconfronteerd worden met wat er te koop is en dan in de verleiding komen om te kopen.

Ander feit is dat er alleen maar mensen bij komen die potentiele kopers zijn... maar er niet meer "vintage" modellen bij komen...

Op de lange termijn zullen de prijzen alleen maart blijven stijgen... van modellen, van 1:1, van huizen en zelfs van oudbollige postzegels...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Meis(t)erwerk

do mei 01, 2008 22:08

Op de lange termijn zullen de prijzen alleen maart blijven stijgen... van modellen, van 1:1, van huizen en zelfs van oudbollige postzegels...
En dat betwijfel ik dus juist, de filatelie heeft aangetoond dat zo'n markt volledig onderuit kan gaan. Dat sommige modellen vooralsnog gestaag duurder worden doordat er steeds meer vissers om hetzelfde vijvertje komen zitten, snap ik ook wel. Dat neemt niet weg dat de prijzen van bovengenoemde Polistils mijns inziens niet reëel meer zijn.


Ook prijzig, maar om een andere reden; eerste klas handwerk::

Afbeelding

Ralf Meiser (Ramei) heeft zijn 1900 Sprint Pinin Farina*) van 1952 klaar.

15A 1900 Sprint prototipo in zilvergrijs, oplage 99 stuks
15B 1900 Sprint in rood, zwart en blauw, oplage 55 stuks per kleur

Het model kan via Fer Akkermans besteld worden (zie openingspost voor @dres)

Zie ook de Pininfarina-site

*) De naam werd toen nog los van elkaar geschreven, in 1961verkreeg Pininfarina het recht om het als één naam te schrijven.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Meis(t)erwerk

vr mei 02, 2008 00:25

En dat betwijfel ik dus juist, de filatelie heeft aangetoond dat zo'n markt volledig onderuit kan gaan. Dat sommige modellen vooralsnog gestaag duurder worden doordat er steeds meer vissers om hetzelfde vijvertje komen zitten, snap ik ook wel. Dat neemt niet weg dat de prijzen van bovengenoemde Polistils mijns inziens niet reëel meer zijn.
Alle markten die ik noemde vertonen op lange termijn nog steeds stijgingen, tussentijdse pieken en dalen daar gelaten. Zelfs de Ferrari markt die begin jaren 90 zogenaamd inklapte na een absolute piek aan het eind van de jaren 80, bevindt zich zich nu gemiddeld op een 50% hoger nivo dan tijdens die "piek".

Ook de postzegelmarkt ligt nu aanzienlijk hoger dan in 1970. De vraag is en blijft of we zo veel geduld hebben.....

Intussen gewoon blijven kopen wat ik leuk vind voor een prijs die ik er voor over heb.... 8)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

wrxaqp

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Meis(t)erwerk

vr mei 02, 2008 17:21

Hello Everybody!
Alfa Romeo Giulia Station Wagon Assistenza Alfa Romeo from Progetto PK173
Afbeelding
Afbeelding
regards,
Augusto

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Meis(t)erwerk

vr mei 02, 2008 19:55

Hello Augusto,

I see you have the rare version of the Alfa Romeo Netherlands racing service car.

Afbeelding

When Progetto P released the model 'Neederland' was by accident misspelled, with 'ee'. The mistake has been rectified on the 2nd edition, but on the 3rd edition the extra 'e' reappeared. So the model with the correct writing is the rarest.

wrxaqp

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . .Onyx vs Minichamps

vr mei 02, 2008 22:06

Hello Everybody!
Let see the Onyx vs Minichamps on some 1996 155 models:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
regards,
Augusto

wrxaqp

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Meis(t)erwerk

vr mei 02, 2008 22:09

Hello Dinky!
Thanxs for the info, I didn't notice that rare version from Progetto
regards,
Augusto

wrxaqp

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Meis(t)erwerk

za mei 03, 2008 03:15

Hello Everybody!
I'm building this SC Model #61 Alfa Romeo 155 TS Rally di Monza #18 M.Sipsz V.Marenco Nordauto.
Any more photos?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

The finish model (not mine)
Afbeelding
How it looks like?
regards,
Augusto

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Meis(t)erwerk

za mei 03, 2008 04:57

Hello Augusto

Finaly someone with more alfa romeo 155 models in 1:43 than i have. :wink:
(altough i also got them in 1:18 and all of the 1:87.)

Welcome.
I don't know anything about your giallo rally. (sounds a bit lancia though. :lol: )
Nice to see the onyx and minichamps together. But the onyx seems lower in quality if you look at them together. (paint work, decals, exhausts.)

Jan.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”