Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . compleet?

za apr 26, 2008 15:32

Oh, en had ik de Vertigo al genoemd? ;-)
Wat is daar mis mee? :twisted:

Wat mij betreft is er ook niet echt een duidelijk lijn te trekken. OK, één dan...: emotie. Maar dat is niet in woorden te vangen.

Wel een Vertigo, wel een Brabham Anderstorp-stofzuiger, wel een March Alfa Romeo. Géén Lancia Thema V6, geen Opel Vectra diesel... die eveneens voorzien zijn van een Alfa krachtbron. Een 8c Competizione of de échte Brera van 2002, met Maserati blok zijn weer wel welkom. Logica? Is er niet. Neem nou die Dauphine. In werkelijkheid is het verschil tussen de Renault en de Alfa alleen maar een kleine type aanduiding en de locatie waar hij is gebouwd. Er zijn Renault Dauphine-modelletjes genoeg. De 1:1 'Alfa' had een Renault blokje, wás een Renault. Toch was het Politoys/Polistil model welkom in mijn vitrine, en alleen maar dát model. Omdat er 'Alfa Romeo' op de bodem staat... Snijdt dat hout? Vast niet. Die gekke Track Stars worden nóóit Alfa Romeo genoemd. Als ik weer een nieuwe variant tegenkom voor een redelijke prijs: hebbuh! Aan de andere kant zal ik sommige Alfa modellen NOOIT aanschaffen, de type 2 33's van zowel DeAgostini als Pego. Omdat ik het niet te verteren vind dat fabrikanten van nu zúlke slechte modellen in de markt durven te zetten. Yep, emotie.

Waar blijft verdikkeme dat Arna-model :?:

leomengalfa

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . . Zo!

za apr 26, 2008 18:26

Die Pocher ziet er prachtig uit Leo. Ik ben zelf bezig met de Dinner Jacket. Nou ja, bezig, een enkele keer tussendoor als afwisseling van het bouwen in 1/43.
Die motor heb je mooi gedaan, met dat "geweatherde" eraan. En autolak is inderdaad the only way to go met zo'n mooi model als een Pocher. Ik gebruik het trouwens ook voor 1/43.
Alleen een ding begrijp ik niet. Waarom heb je die Pocher een Engelse nummerplaat gegeven? Heb je een exemplaar van een Engelse verzamelaar nagebootst?
Dag,
De Engelse nummerplaat komt ofwel uit het boek ''Modello 8C-2300 van Angela Cherrett ofwel uit de garage van het Beaulieu-museum,,,Daar ik dit model al 15jaar geleden afmaakte,weet ik het niet meer,maar het was zeker een bestaande plaat,

Hieronder nog een detail van het gebruik van Bare-Metall,om de chromé zo echt mogelijk te laten lijken,,,3 uren gepruts pers patbord,maar het houdt stand,
Afbeelding

Bij mijn andere Pocher is de nummerplaat uit Milaan,
Afbeelding

Eén der eerste Pocher modellen:de Spider Touring Gran Sport,,,na meer dan dertig jaar ,nog niet af,,,
Afbeelding

Groeten Leo M

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . compleet?

zo apr 27, 2008 12:23

Leo,
Een bijzondermooie zelfbouw !

Verzamelen moeten we allemaal op onze eigen manier doen, we rijden tenslotte ook in allemaal verschillende Alfa´s rond. :wink:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

leomengalfa

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . compleet?

zo apr 27, 2008 14:50

Leo,
Een bijzondermooie zelfbouw !

Verzamelen moeten we allemaal op onze eigen manier doen, we rijden tenslotte ook in allemaal verschillende Alfa´s rond. :wink:
Dag Kees en andere Alfisten
Bedankt voor het compliment,
De 1/16 Alfa Tipo 33 Coupé van Fujimi:een model waarvan ik de voorbanden middendoor zaagde en een stuk van tussen haalde,omdat er vier even brede worden geleverd,,,terwijl de voorbanden heel wat smaller zijn dan de achterbanden,Doordat geen enkel stuk in de bouwdoos de ware lengte van de 33 heeft,was dit een zeer moeilijk te bouwen model,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Leo M

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Alezan Alfa Sprint QV

ma apr 28, 2008 09:24

De Alezan Alfa Sprint 1.5 QV targa is vanaf nu verkrijgbaar. Leuke keuze wederom van Alezan. Het referentienummer van deze kit schijnt "021"te zijn, wat me een beetje vreemd lijkt, maar goed

Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

8C 2300 Monza

ma apr 28, 2008 09:27

Het Franse merk Top Queens heeft een bijzonder mooie kit van de Alfa 8C 2300 Monza op de markt gezet. Mooi gedetailleerd. Het referentienummer is "035"

Afbeelding

Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

leomengalfa

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . compleet?

ma apr 28, 2008 16:12

Dag mini-Alfisten
Drie heel oude 1/43 metalen kits,die ik (zo,slecht gemaakt) meer dan 20jaar geleden kocht,maar waarvan ik in deze merken nog geen tweede exemplaar zag.Loodzwaar in gewicht.

Autohobby nr4 AR 6C-2500 SS Touring MM1940
Afbeelding

Afbeelding

Idea 3 nr1 AR 29000 B 8C MM1948
Afbeelding

Afbeelding

Mikansue Gran Tourisme 17 AR Giulietta Sprint Veloce Zagato
Afbeelding

Afbeelding

Groeten Leo M

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: 8C 2300 Monza

ma apr 28, 2008 20:41

Het Franse merk Top Queens heeft een bijzonder mooie kit van de Alfa 8C 2300 Monza op de markt gezet. Mooi gedetailleerd. Het referentienummer is "035"

Afbeelding

Afbeelding
Wow! Die heeft een bijzonder hoog hebben-gehalte. =P~ =P~ =P~
Maar hij kost als kit (!) niet minder dan £80.80 bij Grand Prix models! Da's dik 100 Euro! :shock:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . met een witte....

ma apr 28, 2008 22:16

Mikansue, Idea 3.... pure nostalgie! In de jaren dat ik net begon met verzamelen, gestimuleerd door de rubriek Autogekken op Zijwegen van Rolf ten Kate in Autovisie, waren dat de namen die ik in die rubriek wel eens voorbij zag komen. Toen kocht ik af en toe eens een Bburago, Polistil of een Pilen (de Alfa-fixatie moest nog komen), en die modellen waren toch absoluut onbereikbaar. En nu bijkans onvindbaar...

Het is tamelijk rustig aan het kiosk-front, zoals ik kortgeleden al aangaf. Toch een nieuwtje, ditmaal uit Portugal. Ook daar is een heuse kioskmodellen-cultuur, deze hobbelt braafjes achter die van buurland Spanje aan. De uitgevers zijn dezelfde, al heet Altaya daar Planeta. Heb je in Spanje de serie 'Nuestros queridos coches', verder naar het westen heet die serie 'Os nossos queridos carros' (Onze geliefde auto's). Helemaal gelijk zijn de series niet. De Spaanse telt 60 nummers, zonder Alfa. De Portugezen moeten het met 50 nummers doen, daaronder deze witte Giulietta uit 1956:

Afbeelding

Leuke is dat hij Portugese kentekenplaten heeft (die waren vroegâh nauwelijks van onze Hollandse donkerblauwe platen te onderscheiden).

100% nieuw is hij ook weer niet, de Spanjaarden kennen hem in Italiaanse Polizia uitdossing. Zo werd hij cadeau gedaan bij een abonnement op de Altaya Spaanse politieauto-serie.

Wie meent hem in het rood te kennen... klopt! Fabrikant is Ixo, die hem ook in een normaal winkeldoosje levert.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . met een witte....

di apr 29, 2008 00:32

Zijn deze Zaagjes al voorbij gekomen?

Solido:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uit de Solido catalogus:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verem:
Afbeelding
Afbeelding

Mattel / Mebetoys:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En uit de catalogus:
Afbeelding

ABC/Technotren (Kit):
Afbeelding
en gebouwd... (NIET door mij!!!!)
Afbeelding
Afbeelding

VEB Anker / FIM / Pikor (DDR), diverse kleuren:
Afbeelding

Spark Model (1300), diverse kleuren:
Afbeelding

en de 1600 in diverse kleuren:
Afbeelding

Ik heb er meer maar lang niet alles op de foto gezet nog....

Jack
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . met een witte....

di apr 29, 2008 08:52

Zijn deze Zaagjes al voorbij gekomen?

(...)

Ik heb er meer maar lang niet alles op de foto gezet nog....
Een aantal wel, kijk maar in de index op pagina 1.

Waaronder deze vergelijking.


Mooie collectie!

We kijken nieuwsgierig uit naar de foto's die je nu gauw gaat maken ;)

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . met een witte....

di apr 29, 2008 10:40

Uit de mailing van ABC:
Afbeelding

Eigen fantasie van ABC of ooit echt een prototype geweest? Op de website van pininfarina kan ik er niks over vinden,

EDIT, ik had beter eerst even in de index kunnen kijken, want deze staat er al sinds oktober in, oud nieuws dus (van ABC).
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . met een witte....

di apr 29, 2008 13:41

Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . met een witte....

di apr 29, 2008 13:51

nog nooit van gehoord of gezien:
Foei! Ook die vind je terug in de index ;)

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . met een witte....

di apr 29, 2008 18:00

Mooie collectie!

We kijken nieuwsgierig uit naar de foto's die je nu gauw gaat maken ;)
Ik heb niet alle pagina's doorgeploegd... :wink:

Yeps, natuurlijk! Weet het nog... mennnn is al bijna 10 jaar geleden (zie ander forum)!

Even een beetje off-topic... Het is dan wel geen Alfa maar wel een Zagato... Een Osca 1600 Zagato GTS om precies te zijn... Voor wie er niet bekend mee is: Na de verkoop van het Maserati bedrijf mochten de Maserati gebroeders niks meer commercieel met auto's te maken hebben onder hun eigen naam dus hebben ze maar Osca opgericht... Bloed kruipt...

De Osca Zagato stamt uit 1963 en dit "model" is het windtunnel model, handgemaakt in de studio's van Zagato. Best een fors modelletje met z'n 81 cm lengte...

Afbeelding

Uiteindelijk is het ongeveer dit geworden:
Afbeelding

Het "modelletje" is onlangs geveild maar de prijs ging helaas iets te hoog voor mijn budget... ondanks mijn liefde voor alles wat zelfs maar naar Zagato riekt...

Voor de liefhebbers, hier staat nog wat meer info over het karretje:
http://www.zagato-cars.com/en-us/pg_280.html

En hier staat er eentje (een "corsa") te koop voor een onbekende prijs, maar de eigenaren van de site kennende is het de "hogere prijsklasse"....
http://www.classicscars.com/kit/osca/oscacoupe.htm

En nu weer terug naar on-topic... :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”