leomengalfa

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . meer 8c, ook hier

do apr 24, 2008 11:00

Eén van mijn 250 zelfgemaakte Alfa's...in de garage.
Welkom hier Leo!

250... dat vráágt om meer plaatjes :wink:
Dag Dink
Ik zal er eens werk van maken...
Een wat slechte foto(tweemaal glas),maar wel de drie prachtige,zelfgemaakte BAT en twee Disco Volante.

Afbeelding

Afbeelding

Groeten Leo M
Laatst gewijzigd door leomengalfa op di apr 29, 2008 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . meer 8c, ook hier :-)

do apr 24, 2008 11:59

Dat ziet er leuk uit. Mooi diorama heb je ervan gemaakt. Ik neem aan dat die 250 stuks in alle denkbare schalen is?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8218
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . meer 8c, ook hier :-)

do apr 24, 2008 16:29

Coooooool :shock: kunnen we ook speciaal op de klant afgestemde orders plaatsen.
Sorry Hans voor de topic vervuiling maar dit maakt een alfamens meer dan enthousiast :oops: :lol:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . . Zo!

do apr 24, 2008 16:39

Dat is toch geen topic vervuiling?

Alleen als het daadwerkelijk tot verzoeken/opdrachten gaat komen wel graag via PB.



Maarrrrrrrrrrrr.... de index is weer helemaal bijgewerkt Afbeelding

:D

leomengalfa

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . meer 8c, ook hier

do apr 24, 2008 18:14

Dat ziet er leuk uit. Mooi diorama heb je ervan gemaakt. Ik neem aan dat die 250 stuks in alle denkbare schalen is?
Dag mini-Alfisten
Mijn verzameling bestaat hoofdzakelijk uit 1/43 maar ook enkele groter en kleinere,
Door de opkomst van de Chinese makelij,ben ik tien jaar geleden gestopt met spuitwerk,,,En door het opkomen van de voorwielaandrijving ook gestopt met verzamelen,Mijn interesse gaat enkel naar achterwielaangedreven oude schaalmodellen,
De bedoeling is hier af en toe wat foto's te tonen van een verzameling van een
ex-Alfist,,,

Diverse 1/24 Gunze Sangyo Hi-Tech en 1/24 Protar Giulietta Spider
Afbeelding

1/18 Jouef ,Spider kompleet herlakt in vier/vijf(geel) fasen in de originele kleuren,
Afbeelding

Het 1/8 pronkstuk Pocher 8C 2600 Mikke Miglia=+-1200uren werk,,,
Afbeelding

374 stukken,gespoten in autolak:2Xgrondverf,basislak en gevernist,
Afbeelding

Ook de spaakvelgen werden gevernist met 2K-clear-metal vernis,
Afbeelding

De motor maakte ik ''gebruikt'' en ook een paar extra elektrische draadjes,
Afbeelding

Groeten Leo M

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . . Zo!

do apr 24, 2008 21:43

Welkom Leo,
leuk om iemand te zien die zelfbouw verzameld. En het ziet er fraai uit.
:thumbs:
Dink bedankt voor de update. Top.

(Nog gefeliciteerd trouwens vannacht. Ik zat mee te kijken. :wink: )
Laatst gewijzigd door kitaro op vr apr 25, 2008 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . . Zo!

do apr 24, 2008 23:41

Die Pocher ziet er prachtig uit Leo. Ik ben zelf bezig met de Dinner Jacket. Nou ja, bezig, een enkele keer tussendoor als afwisseling van het bouwen in 1/43.
Die motor heb je mooi gedaan, met dat "geweatherde" eraan. En autolak is inderdaad the only way to go met zo'n mooi model als een Pocher. Ik gebruik het trouwens ook voor 1/43.
Alleen een ding begrijp ik niet. Waarom heb je die Pocher een Engelse nummerplaat gegeven? Heb je een exemplaar van een Engelse verzamelaar nagebootst?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . . Zo!

vr apr 25, 2008 00:09

Elite Models komt met 2 prachtige Giulia varianten (althans, volgens mij nieuw)

Grijs

Groen

prachtige modellen met wat mij betreft een erg hoog hebben gehalte :shock:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . klein geeteeveetje

vr apr 25, 2008 02:18

Zijn idd kleurvarianten.

Een nieuwtje uit Duitsland, waar de schaal 1:87 nog altijd populairder is dan elders. Behalve de 'grote' jongens als Herpa en Wking vind je er ook een groot aantal kleine bedrijfjes die handgebouwde modelletjes of kitjes in heel beperkte oplage leveren.

Afbeelding

Het betreft hier een eenvoudig maar redelijk goed geslaagd kitje in resin, met een vacuum getrokken raampartij. De wieltjes zijn naar mijn idee geleend van een Porsche.

Afbeelding

Modelbouw metallic lak is al gauw te grof.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op vr apr 25, 2008 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . . Zo!

vr apr 25, 2008 10:52

Elite Models komt met 2 prachtige Giulia varianten (althans, volgens mij nieuw)

Grijs

Groen

prachtige modellen met wat mij betreft een erg hoog hebben gehalte :shock:
Lijkt wel of ze de mal van de Giulia van Progettok geleend hebben,die heeft dezelfde 'vreemde' vorm van het achterportier waarbij de deurrand te ver naar achteren staat.

Frank.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . . Zo!

vr apr 25, 2008 11:27

Lijkt wel of ze de mal van de Giulia van Progettok geleend hebben,die heeft dezelfde 'vreemde' vorm van het achterportier waarbij de deurrand te ver naar achteren staat.
Daar lijkt het inderdaad sterk op. Grappige is dat ik tijdens het vergelijken van de plaatjes met een paar van mijn eigen Progs ontdekte dat daar onderling ook nog verschilletjes in zitten. Enkele hebben meegegoten deurklinkjes, andere los opgezette 'verchroomde' plastic deeltjes. Wel heb ik het idee dat de bumpers op de Elite modellen wat meer profiel vertonen dan die op de Progs.
Elite is overigens een eenmansbedrijfje.

Gebruikersavatar
Alfetta72
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 16:24
Locatie: Tilburg

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . . Zo!

vr apr 25, 2008 11:53

Lijkt wel of ze de mal van de Giulia van Progettok geleend hebben,die heeft dezelfde 'vreemde' vorm van het achterportier waarbij de deurrand te ver naar achteren staat.
Daar lijkt het inderdaad sterk op. Grappige is dat ik tijdens het vergelijken van de plaatjes met een paar van mijn eigen Progs ontdekte dat daar onderling ook nog verschilletjes in zitten. Enkele hebben meegegoten deurklinkjes, andere los opgezette 'verchroomde' plastic deeltjes. Wel heb ik het idee dat de bumpers op de Elite modellen wat meer profiel vertonen dan die op de Progs.
Elite is overigens een eenmansbedrijfje.

Klopt inderdaad die verschillen ,de eerste progetto's hadden de losse klinkjes,en de raamstijl in de voordeur vergeten,dat hebben ze toen vrij vlug aangepast.

Frank

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . . Zo!

vr apr 25, 2008 22:54

Elite Models komt met 2 prachtige Giulia varianten (althans, volgens mij nieuw)

Grijs

Groen

prachtige modellen met wat mij betreft een erg hoog hebben gehalte :shock:
Lijkt wel of ze de mal van de Giulia van Progettok geleend hebben,die heeft dezelfde 'vreemde' vorm van het achterportier waarbij de deurrand te ver naar achteren staat.

Frank.
Ja, lijkt mij ook. Ben er niet echt ondersteboven van..... :(
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . compleet?

za apr 26, 2008 12:25

Soms hoor ik wel eens van andere verzamelaars: "Ik ben blij dat ik me tot een heel specifiek thema beperk, jij kan blijven kopen tot je erbij neervalt en dan ben je nog niet compleet".

Volgens mij is het juist andersom. Omdat ik weet dat 'compleet' een utopie is (los van dat ik het niet eens zou wíllen) verkeer ik in de luxe omstandigheid dat ik alleen maar modellen kies die mij echt iets doen. Omdat het aanbod zo gigantisch is, is het hooguit 'jammer' als ik een bepaald model niet te pakken krijg. Er is wel een achterliggende gedachte, proberen van alle door Alfa zelf gebouwde auto's een modelletje in de vitrine te zetten, maar dat is niet iets waar ik heel erg hard mee bezig ben. Het enige waarbij het woord 'compleet' bij mij door het hoofd speelt is de Track Stars serie, maar zelfs dát is geen must. Binnenkort overigens een nieuwe aflevering in dat feuilleton 8) Groter dan 1:43 koop ik in principe niet meer, en alle Alfa's van na 2009 ga ik ook laten staan. Ik beperk me dus tot de eerste 100 jaar, de A.L.F.A.-periode meegerekend.

Maar goed, je beperkt je tot bijvoorbeeld het thema 155 in 1:43 in allerlei sportieve gedaanten, GTA, V6 TI uit CIVT, DTM, ITC, BTCC, etc. Heb je een redelijk kastje vol...

Afbeelding

Afbeelding

...en dan verschijnt er weer dit op eBay:

Afbeelding

Zo blijf je aan de gang natuurlijk... en des te frustrerender als je dat ene model maar niet te pakken kunt krijgen, je zit zo dicht tegen 'compleet' aan.

Bovenstaand model is een V6 TI die het Engstler team als derde auto wilde inzetten in het DTM-kampioenschap van 1994. Danny Pfeil reed wel testritten, de auto verscheen nooit aan de start.

Binnen het verzamelgebied Alfa Romeo is de GTA/V6 TI het meest verbouwde model. Niet zo vreemd, er zit een waanzinnig mooi stuk sportieve Alfa geschiedenis achter, en er zijn mooie miniaturen gemaakt door diverse fabrikanten. Minichamps is wel de meest bekende, anderen zijn bijvoorbeeld Onyx en TopModel. O.a. SC Models levert speciale decalsets voor de ombouw. Bedrijfjes als Remember leveren kant en klaar verbouwde modellen.

De enorme collectie uit de bovenste foto's is van een Peruaanse verzamelaar. Ik mis trouwens nog de 'Gomboso' op zijn plankjes. Die heb ik dan 'lekker' weer wel :wink:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . compleet?

za apr 26, 2008 14:06

Soms hoor ik wel eens van andere verzamelaars: "Ik ben blij dat ik me tot een heel specifiek thema beperk, jij kan blijven kopen tot je erbij neervalt en dan ben je nog niet compleet".

Volgens mij is het juist andersom. Omdat ik weet dat 'compleet' een utopie is (los van dat ik het niet eens zou wíllen) verkeer ik in de luxe omstandigheid dat ik alleen maar modellen kies die mij echt iets doen. Omdat het aanbod zo gigantisch is, is het hooguit 'jammer' als ik een bepaald model niet te pakken krijg. Er is wel een achterliggende gedachte, proberen van alle door Alfa zelf gebouwde auto's een modelletje in de vitrine te zetten, maar dat is niet iets waar ik heel erg hard mee bezig ben.
Dat is mijn insteek ook een beetje. En dan valt pas op dat er toch best nog wel veel modellen nooit in 1/43 zijn uitgebracht, vooral uit de beginperiode. Overigens is dat "door Alfa zelf gebouwde" een heel lastig criterium. Als je het echt zuiver wilt houden sluit je daarmee heel veel uit van voor WO II, toen de carrosserieën van de commerciële auto's zo'n beetje standaard door anderen werden gebouwd. Dat klopt voor mijn gevoel dan weer niet, maar waar ligt de grens dan? Neem bijvoorbeeld de Supersonica, dat ligt naar mijn gevoel vrij duidelijk (ook al heb k die wel als kit in de verzameling zitten). Da's gewoon een Conrero die alleen basis van een Alfa is gemaakt. Een Issima is een Sbarro met een Alfa logo erop. Maar de Carabo en de andere concepts op 33 basis? Voor mijn gevoel hoort dat er weer wel bij, hoewel dat volgens mij ook geen officiële Alfa Romeo's zijn. Ga je nog verder terug dan kom je bij de 1900's. Sommige van Alfa zelf en sommige van carrosseriebouwers, die dan soms weer in opdracht van Alfa zijn ontworpen en soms weer niet. Voor de 6C 2500 precies hetzelfde verhaal, alleen worden hier de "echte" Alfa's langzamerhand een uitzondering. Hoe verder je terug gaat hoe vager het onderscheid wordt.
Oh, en had ik de Vertigo al genoemd? ;-)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”