Een tijd geleden heb ik hier op het forum het volgende topic gestart http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... highlight= Waarna ik heel veel reacties kreeg ban mensen omdat mijn budget te laag zou zijn. Dit klopte volledig dus had ik mijn bidget verhoogd naar 2000,-. Helaas kreeg ik via het forum vrij weinig reacties en wat ik kreeg aangeboden was voor mij niet te doen. Daarna op marktplaats een gezocht advertentie geplaatst en ik stond er van te kijken hoeveel mensen iets hebben staan maar het niet te koop aanbieden. Echter reageerden deze mensen wel op mijn oproep. Ik ben daarna veel wezen bekijken maar ik hield de boot een beetje af want ik kreeg alsmaar reacties. En toen kwam op 2e paasdag mij een mailtje tegemoet warvan ik dacht dit is te mooi om waar te zijn! Iemand had een kanariegele spider 2000 staan compleet en rijdend.
Na wat internet contact werd mij al vrij snel duidelijk dat deze man niet heel veel verstand van Alfa Romeo had, hij deed de auto van de hand omdat zijn hart toch meer bij motoren lag(dat heb ik gezien!). hij had deze vorig jaar gekocht omdat het hem wel leuk leek een mooie oldtimer te rijden.Op de spider zag er op de foto's heel mooi uit. Toen ik hem vertelde dat ik zeker zou komen kijken heeft hij hem voor de APK weggebracht waar de auto ook een steekproef heeft ondergaan. Daarna mailde de beste man mij met het nieuws dat de auto door de Apk was en daarnaast nog extra foto's dit was niet te geloven zo goed als dat eruit zag. Ik heb meteen gebeld en een afspraak gemaakt om te gaan kijken (in mijn gedachten al kopen) zo mooi! Afspraak gemaakt voor 5 april wel in Den Helder maar je moet er wat voor over hebben.
05-04-2008
Gisterochtend dus om 7 u met mijn vader vertrokken vanuit Twente om naar het 3 uur verder liggende Breezand te rijden. Na 3 uur aangekomen in Breezand komt ons al bij toeval de gele spider uit een zijweg rijden om daarna voor ons uit te rijden waardoor wij de Tom Tom met als spreker Cruijf links konden laten liggen. De eigenaar was em net uit de stalling gaan halen en zo hadden we al meteen een eerste indruk 'te mooi om waar te zijn'!! Op zijn thuisadres aangekomen alles bekeken en beetje babbelen en nog eens kijken en babbelen documenten bekijken en babbelen. Wat we te zien kregen ik kan er nog steeds niet overuit. Het btreft een Spider 2000 BJ: 1979 2.0, met nieuwe hardtop en softop die was helaas niet veel meer.Vier nieuwe banden nieuwe remleidingen. De vorige eigenaar was er vanaf 2001 druk mee geweest en dat was zeker te zien in de goede zin van het woord. Dorpels vervangen zowel binnen en buiten en daarna compleet opnieuw gespoten ik dacht het moet nie gekker worden,! Maar het werd nog gekker Als laatste trok hij de kofferklep open en wat ik daar zag dat krijg je niet vaak erbij, een compleet nieuwe mattenset (zwart) voor de gehele auto. Deze was hij van plan om er nog eens in te leggen maar hij had toch meer met motoren en niet met auto's. Daarnaast kwamen er ook nog 4 originele naafkappen uit de kofferbak. Ik was verkocht, alle papieren klopte enwe zijn naar het postkantoor gegaan. Dus vanaf 5 april 2008 heb ik naast mijn 33 er een heel mooie spider 2000 bij en dat voor maar 2000,- ja echt niet meer niet minder!
bij deze de foto's:

Oh ja de motor? als een zonnetje het zelfde geld voor het schakelen echt dikke prima. We zijn smiddags vertrokken en zonder enige problemen naar Twente gereden. Aan het eind van de rit heb ik de afslag nijverdal genomen omdat daar een forumlid woont die er altijd voor me is op alfa gebied. Daar heb ik de Bella na lange tijd weer tussen haar soortgenoten mogen parkeren en dat leverde ook een leuk plaatje op.

Daarna even gekeken wat de rit met de spider gedaan had er zijn wat kleine puntjes die gemaakt moeten worden zoals klein lek in de radiateur er komt iets olie langs een bougie maar goed voor 2000,- kan ik het nog steeds niet bevatten en ben ik echt dolgelukkig met mijn nieuwe Bella!

(nog even met naafkappen)
Gr Tom