Nu ben ik in het bezit van supersprint uitlaatspruitstukken voor een 75 of ander transaxle. echter ontbreekt het tweede deel en dat zal dus gemaakt moeten worden aangezien dit niet meer leverbaar is. Hier zal dus ook een lambda sonde in moeten worden gemonteerd (ik heb dus een 1.8ie en deze heeft geen emissieblokje). Dit moet dus komen na de plek waar de twee delen van 4-1 en 3-2 bij elkaar komen. Daardoor komt de lambdasonde aanzienlijk verder weg te zitten (± 50cm.)in het uitlaat traject ten opzichte van een orginele uitlaat met kat.. Heeft dit gevolgen op de werking van deze lambda werking? Ik zelf zat te denken dat doordat er nu verder weg gemeten wordt de regeling zichzelf tegen begint te werken. Dit omdat de regeling wel eens sneller zou kunnen gaan dan de verandering in aangepaste verbrande mengsel (ten gevolge van deze regeling). Of valt de reactiesnelheid van deze regeling te verwaarlozen ten opzichte van de snelheid waarmee het aangepaste verbrande mengsel door het uitlaat traject stroomt? Ik zelf heb geen idee, heb het gevoel hoe dichte bij de verbrandings kamer hoe beter. Als dit problemen opleverd is het mogelijk om twee lambdasonde's te gebruiken? in ieder deel èèn lambdasonde. Ik heb zelf niet veel kennis van dit soort regelingen dus vandaar mijn vraag.
Wouter