Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . en ook de 146!

zo mar 16, 2008 04:28

Afbeelding

Een albedo setje. Oplegger en truck in 1:87.

Ik heb zelf een hele doos van de opleggers kunnen kopen ooit. (met witte en grijze daken i.p.v. rood zoals hier.) Maar dit was de eerste keer dat ik de set compleet zag.
Ik greep jammergenoeg naast de veiling, maar ik weet nu in iedergeval hoe het eruit hoort te zien.

Als iemand nog iets meer weet dan hou ik me aanbevolen.

Gebruikersavatar
tdk146
Member
Member
Berichten: 231
Lid geworden op: vr feb 25, 2005 22:32
Locatie: Nederland

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . en ook de 146!

zo mar 16, 2008 10:35

Mooi aanhakend bij het vorige bericht:

Afbeelding

Op Novegro stond dus dat 145 prototiepje, maar er werd ook een catalogus uitgedeeld. En dan blijkt dat Pego niet geheel onverwacht eveneens de 146 gaat verkleinen en van beide modellen zowel de straat-uitvoering als competitie auto's uit het Italiaanse CIVT kampioenschap uit zal brengen.

Dank aan Fer voor dit goede nieuws!

Op Italiaanse fora komt de eerste voorzichtige kritiek op het 145 model, de lijn onder de achterste zijruiten zou te veel oplopen. Lastig te beoordelen, heel erg er naast zit Pego in ieder geval niet en de 145 is sowieso vele niveau's beter dan de 33 s2 en 90. Of het allemaal dit jaar gaat lukken zullen we moeten afwachten, bij Pego werken ze met een klassieke Italiaanse agenda ;)
Dinky wil jij ons op de hoogte houden waneer deze in produktie gaat ???????? :wink:
Gr Tom Koppen.

Gehad :146 17IE
146 18TS 16V 165pk.
En diversen andere merken. ;-)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . en ook de 146!

zo mar 16, 2008 11:25

Dinky wil jij ons op de hoogte houden waneer deze in produktie gaat ???????? :wink:
Uiteraard 8) Watch this space!


Heb eens even geneusd op fiammeblu.org wat er aan mogelijkheden is voor diverse zwaailicht-varianten:

146 Polizia Penitenziaria
146 Polizia Locale
146 Polizia Locale 2
146 Gendarmeria San Marino

145 Polizia Municipale
145 Polizia Provinciale

Er zullen nog wel een paar lokale/regionale korpsen zijn geweest die de 145 en 146 gebruikten, de Carabinieri en de Polizia di Stato hebben ze voor zover bekend nooit gebruikt. Een foto van een brandweer-146 meen ik ook ergens een keer te hebben gezien.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . de cirkel is rond!

ma mar 17, 2008 12:38

Zoals jullie weten heb ik een zwak voor modellen-met-een-verhaal-erachter. En soms werk je zelf onbewust mee aan zo'n verhaal.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik één van de creaties van eBay-zwaailichtverbouwer Linguabifida besprak, een Giulietta van de Milanese Vigili Urbani (stadwacht). Op het Alfasport.net forum las ik van één van de gebruikers die zelf in Milaan woont (en zijn hele leven al Alfa's met bovengemiddelde aandacht bekijkt) dat de V.U. daar nooit in een Giulietta had gereden. Kas reageerde met een foto van de Polizia Urbana (stadspolitie, je wordt soms helemaal draaierig van al die verschillende korpsen) van Florence.

Het miniaturentopic wordt internationaal gelezen, en dus ook door Maurizio (Linguabifida) die daardoor op het idee kwam de auto van de foto als voorbeeld te nemen. En deze op eBay te zetten met vermelding van hoe hij op dat idee kwam. Dat kan je dan dus niet laten staan hè? :biggrin:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Maurizio, sono contentissimo :thumbs: Una ottima elaborazione, grazie mille!

En natuurlijk dank aan Kas voor het vinden van de foto en aan Tonio voor het doorsturen van het berichtje.

Alfarmada

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . de cirkel is rond!

ma mar 17, 2008 16:36

Nieuwe aanwinsten:
1x Alfa 6 Norev
1xGiulietta SS Politoys
2x Giulietta Sprint merk ?? Model van zacht plastic onderschrift : alfa romeo guillietta sprint 1300 (ja fout geschreven) verder staat er nog op : 1 depose
Heeft er iemand een idee van het merk??
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . de cirkel is rond!

ma mar 17, 2008 16:59

Heeft er iemand een idee van het merk??
Ik gok op Crio. Zie ook hier.

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1810
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . de cirkel is rond!

ma mar 17, 2008 19:13

Ook een nieuwe aanwinst, heb deze GTA van Century in de USA voor een 'net prijsje' op de kop getikt (met dank aan Dink en Fred). Een Bert in zilvergrijs ontbrak nog, maar dacht dat een Giulia GTA niet in zilvergrijs is geleverd trouwens.
Afbeelding

Om wat op de verzendkosten te besparen, besloten om het ding in mei maar zelf op te halen... :shock: :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . de cirkel is rond!

ma mar 17, 2008 20:20

Dat is een hele fraaie aanwinst zeg. :o Die dingen zijn misschien niet helemaal perfect, maar juist dat geeft ze een streepje extra.
Ik gedachten zie je jezelf gewoon,net als Vroegah, met dat apparaat over het vloerkleed hobbelen.. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . de cirkel is rond!

ma mar 17, 2008 20:24

Dat is een hele fraaie aanwinst zeg. :o Die dingen zijn misschien niet helemaal perfect, maar juist dat geeft ze een streepje extra.
Ik gedachten zie je jezelf gewoon,net als Vroegah, met dat apparaat over het vloerkleed hobbelen.. :wink:
Dat word moeilijk, century wielen draaien niet :wink: :lol:

mooie aanwinst Cor :thumbs:

heb je de blauwe al?

http://www.carmodel.net/itemsPhotosEncr ... -17047.jpg

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . de cirkel is rond!

ma mar 17, 2008 22:44

Dat word moeilijk, century wielen draaien niet :wink: :lol:
Daarnaast, Century zijn gewoon heel mooie modellen. Het detailniveau is niet van het niveau van hedendaagse handbouw (met name raamlijsten), maar ze zijn op alle fronten wel heel erg mooi uitgevoerd. Superstrakke lak om maar eens iets te noemen. Geen speelgoed dus, en nooit geweest.

Die blauwe mist wel z'n ruitenwissers trouwens :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . verse vonken

di mar 18, 2008 00:55

@Joe: I especially like the car of the Argentinian Oskar Larrauri. Wasn't this from the 1995 Superturismo?

Afbeelding


@sprint88: :?: Ik ben onschuldig O:) Maar hij is wel mooi. Echt iets voor Kas :)

Overigens staat Kas zonder het te weten aan de wieg van een ander bijzonder model. Echt een grappig verhaal over hoe een cirkel rond wordt. Volgende week meer \:D/


@Alfa_Japan: er staat me vaag iets bij dat er nog een tweede Supersonica was, maar dan niet met Alfa motor. Zou dat deze zijn (en maakt carmodel.net een foutje?) of ben ik in de bonen?

Overigens lijkt die witte 750 Competizione van Jolly fantasie te zijn, op het Italiaanse forum kennen ze 'm ook niet anders dan rood.

Ciao Dinky,

Yes that`s correct it is 1995 civt car driven by Argentinian Oskar Larrauri, I have attached another model made by myself.

Afbeelding

Afbeelding

Saluti
alfasudjoe
:D

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . de cirkel is rond!

di mar 18, 2008 13:23

Ook een nieuwe aanwinst, heb deze GTA van Century in de USA voor een 'net prijsje' op de kop getikt (met dank aan Dink en Fred). Een Bert in zilvergrijs ontbrak nog, maar dacht dat een Giulia GTA niet in zilvergrijs is geleverd trouwens.
Afbeelding

Om wat op de verzendkosten te besparen, besloten om het ding in mei maar zelf op te halen... :shock: :wink:
Nice cor, eeuh car, Cor! :mrgreen:
Ik heb 'm in Rood en als 2000 GTV ook in het grijs!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1810
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . de cirkel is rond!

di mar 18, 2008 18:36

heb je de blauwe al?
http://www.carmodel.net/itemsPhotosEncr ... -17047.jpg[/quote]

@Marco, nope, heb um ooit wel als 2 liter GTV in blu Olandese in Groningen gezien (reed toen in een rooie 2 liter rakker....) :wink:
Wielen draaien bij de meeste inderdaad slecht/niet, maar bij de eerste ging dat heel aardig, (gewoon wat olie gebruikt) en inderdaad gewoon op het vloerkleed ermee zoals @@ al schreef 8)
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . harteloos...

wo mar 19, 2008 10:13

Nou ja, harteloos... onder de door de Argentijn Nestor Salerno gebouwde ranke carrosserie klopt wel degelijk een Alfa-hart. De auto zou je echter niet meteen als Alfa Romeo herkennen vanwege het ontbreken van het befaamde 'scudetto'.

Afbeelding

Jolly Models deed met deze 6c 2500 'Bucci' een erg leuke keuze en maakte er een goed model van, al had de vorm van de koplampen iets beter gekund.

De auto heeft een bijzondere geschiedenis. Van Alfa's weinig succesvolle 12C-37 Grand Prix auto's zijn vier exemplaren gebouwd, van hun exacte 'whereabouts' is weinig bekend. Eén ervan werd in Argentinië in 1953 nog geracet door lokale held Clemar Bucci. In 1956 werd er deze open tweezitter carrosserie opgezet. Na enkele jaren verhuisde de carrosserie naar een 6c 2500 chassis uit 1944. In 1989 stak de auto de oceaan over en zette wiel aan land in het Verenigd Koninkrijk.

Afbeelding

Meer info

Dit model wordt in een oplage van slechts 250 stuks gemaakt.


Dat geldt ook voor een andere Jolly, de 6c 3000 CM:

Afbeelding

Fabbri maakt overigens ook al een aardig model van deze competitie auto.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . harteloos...

wo mar 19, 2008 18:13

Op carmodel duidelijker foto's van de Spark SZ Trophy

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”