Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Matige Berlina

wo mar 12, 2008 22:02

Bij het zien van het allereerste plaatje had ik al wat twijfels, maar de voorlaatste Fabbri uitgave geeft niet bepaald aanleiding tot juichen.

Afbeelding

Ik heb helaas geen foto's van de echte 24-uurs Berlina kunnen vinden. Ben benieuwd of de bumpers er wel op horen
bumpers horen er gewoon op, heb ooit nog een andere foto gezien, zaten ook de bumpers op. Lees (met bril...) ook de advertentie!
Afbeelding

Afbeelding

http://www.empire-auto.com/Francorchamp ... ngages.htm

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Alfa of niet?

wo mar 12, 2008 22:22

Leuk!

De foto is waarschijnlijk één van de deelnemende auto's van de 24 uur van Spa in 1969:

31...Bob Wollek/Liane Engerman...Alfa Roméo 1750 Berline...Div 3 / Gr 1
32...Pascal Demol/Patrick Nève...Alfa Roméo 1750 Berline...Div 3 / Gr 5

(let op nummer op de deur, eerste positie is vrijwel zeker een 3)

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Alfa of niet?

do mar 13, 2008 12:39


Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Alfa of niet?

do mar 13, 2008 18:41

Tja die wielen van die Trophy racers is toch een beetje lastig.
Aangezien het een auto is van Team Zagato gok ik toch op die OZ-velgen met die witte centers, maar blijkbaar kan alles :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


p.s. Ik neem deze even als voorbeeld uiteraard. het gaat om die wit/gele Shell auto en die andere (59/1).
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
cees
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 03, 2005 22:41

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Alfa of niet?

do mar 13, 2008 23:16

Vandaag een leuk modelletje binnen gekregen. En dat zomaar op Marktplaats. Voor het eerst in bijna 30 jaar dat ik dit model hier in Nederland te koop zie staan. Heb het vroeger wel een keer op Ebay gezien. Des te vreemder word het als ik zie dat er amper op dit model was geboden. Toch waren er nog meer dan 100 kijkers, volgens de teller, die het model hadden bekeken. Waarschijnlijk heeft iedereen dit model al in zijn collectie ????!!!!

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Alfa of niet?

do mar 13, 2008 23:37

Gaaf ding
heb nog geboden maar werd al snel overboden en heb het toen maar voor gezien gehouden.
Ik weet dat deze modelletjes zeer veel waard zijn maar mijn budget is helaas niet al te hoog dus doorbieden zat er niet in.

Heb je de Ferrari en Fiat van die verkoper ook overgenomen?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Alfa of niet?

do mar 13, 2008 23:56

Dank voor de aanvullingen Dagmar en Harry!

Cees, had je me niet even kunnen waarschuwen? :biggrin:
Geweldig leuk, gefeliciteerd met de aanwinst!

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Alfa of niet?

vr mar 14, 2008 00:04

Even voor de mensen die niet weten om wat voor model het hier gaat.
het merk is ICIS Fergam, een oud italiaans merk wat tegenwoordig erg zeldzaam is en daardoor zeer waardevol.

http://cgi.ebay.es/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0185010493

even een voorbeeldje wat een ICIS kan opbrengen :wink:

Gebruikersavatar
montigirl
Junior Member
Junior Member
Berichten: 51
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 14:26
Locatie: Hann. Muenden (Germany)
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Alfa of niet?

vr mar 14, 2008 12:48

[quote="cees"]Vandaag een leuk modelletje binnen gekregen. En dat zomaar op Marktplaats. Voor het eerst in bijna 30 jaar dat ik dit model hier in Nederland te koop zie staan. Heb het vroeger wel een keer op Ebay gezien. Des te vreemder word het als ik zie dat er amper op dit model was geboden. Toch waren er nog meer dan 100 kijkers, volgens de teller, die het model hadden bekeken. Waarschijnlijk heeft iedereen dit model al in zijn collectie ????!!!!

Afbeelding


Can it be I.C.I.S. No. 6 ? ? ?

Hannelore


Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Alfa of niet?

vr mar 14, 2008 13:10

Vandaag een leuk modelletje binnen gekregen. En dat zomaar op Marktplaats. Voor het eerst in bijna 30 jaar dat ik dit model hier in Nederland te koop zie staan. Heb het vroeger wel een keer op Ebay gezien. Des te vreemder word het als ik zie dat er amper op dit model was geboden. Toch waren er nog meer dan 100 kijkers, volgens de teller, die het model hadden bekeken. Waarschijnlijk heeft iedereen dit model al in zijn collectie ????!!!!

Afbeelding


Can it be I.C.I.S. No. 6 ? ? ?

Hannelore

It is :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 159 Sportwagon Polizia

vr mar 14, 2008 16:02

Afbeelding

Nieuwtje van Autoparco, het merk van Aldo Serini, één van de mensen achter Fiammeblu.org. Ik heb dacht ik nog nooit een foto van een 1:1 159 SW Polizia gezien, vooralsnog is dit dus fantasie? Wel een mooi uitgevoerde conversie.

Gebruikersavatar
cees
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 03, 2005 22:41

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Alfa of niet?

vr mar 14, 2008 21:01

Gaaf ding
heb nog geboden maar werd al snel overboden en heb het toen maar voor gezien gehouden.
Ik weet dat deze modelletjes zeer veel waard zijn maar mijn budget is helaas niet al te hoog dus doorbieden zat er niet in.

Heb je de Ferrari en Fiat van die verkoper ook overgenomen?
Ja, inderdaad, ik heb ook die Ferrari en Fiat overgenomen ( en ook nog een Lancia Flaminia die hij nog niet had geplaatst, helaas twee van de vier niet compleet )
Zoiets kom ik ook nooit meer tegen dat ik 4 van zulke modellen tegelijk kan vinden. Je vind er amper één.
Voor degenen die niks over ICIS weten :
ICIS heeft maar twee jaar bestaan, in 1959 opgericht en in 1960 overgenomen door Fergam en kort daarna was het einde verhaal. Een duidelijk verschil kan je zien door de bodemplaat. ICIS had een plastic bodem, Fergam een metalen. Het mooie van ICIS was, dat ze als één van de eersten de spijltjes van de kleine raampjes mee modelleerden. Door de abnormaal hoge verkoop prijs van de modellen kwam dit merk nooit echt van de grond. Totaal werden er maar 11 modellen gemaakt. Begrijpelijk dat ze allemaal zeldzaam zijn.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . nog wat extra plaatjes

za mar 15, 2008 11:16

Paar pagina's terug de eerste foto van de 1:24 Bermat Giulia Promiscua. Op Alfasport.net vond ik nog een foto van de achterzijde:


Afbeelding

Deze stond op de modelbeurs van Novegro, net als het prototype van de Pego 145 dat eerder al op Neurenberg stond. Opnieuw een foto, nu vanuit een iets ander perspectief:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . en ook de 146!

za mar 15, 2008 20:53

Mooi aanhakend bij het vorige bericht:

Afbeelding

Op Novegro stond dus dat 145 prototiepje, maar er werd ook een catalogus uitgedeeld. En dan blijkt dat Pego niet geheel onverwacht eveneens de 146 gaat verkleinen en van beide modellen zowel de straat-uitvoering als competitie auto's uit het Italiaanse CIVT kampioenschap uit zal brengen.

Dank aan Fer voor dit goede nieuws!

Op Italiaanse fora komt de eerste voorzichtige kritiek op het 145 model, de lijn onder de achterste zijruiten zou te veel oplopen. Lastig te beoordelen, heel erg er naast zit Pego in ieder geval niet en de 145 is sowieso vele niveau's beter dan de 33 s2 en 90. Of het allemaal dit jaar gaat lukken zullen we moeten afwachten, bij Pego werken ze met een klassieke Italiaanse agenda ;)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . en ook de 146!

za mar 15, 2008 21:52

Op Italiaanse fora komt de eerste voorzichtige kritiek op het 145 model, de lijn onder de achterste zijruiten zou te veel oplopen. Lastig te beoordelen, heel erg er naast zit Pego in ieder geval niet en de 145 is sowieso vele niveau's beter dan de 33 s2 en 90. Of het allemaal dit jaar gaat lukken zullen we moeten afwachten, bij Pego werken ze met een klassieke Italiaanse agenda ;)
Inderdaad lastig te zeggen. Veel belangrijker vind ik dat er eindelijk een 145 miniatuur lijkt te komen waar de zijruiten overlopen in de achterruiten zoals het hoort.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”