Lijkt mij als leek op technisch gebied iets met de ontsteking te maken te hebben maar weet dat natuurlijk niet zeker. Daarom hoop ik dat 1 van jullie dit herkent en de oplossing weet want lijkt wel dat t met de dag erger wordt. Alvast bedankt
Soory vergeten te vermelden maar het gaat hier om een 2.0 TS uit 1995. Bougies zijn 15000 km oud. LMM meter heb ik er vorige week afgetrokken tijdens draaiende motor , toen merkte ik niks, druk ik m er weer op dan merkte ik dat wel aan de motor. ......

He Roel, namens alle registerleden, dank voor de reclameHoi wat is het type van jouw 916?? en misschein al op www.alfa916register.nl geweest ?? kan je je gelijk aanmelden . Is een supermooie site..
Vol met tips en oplossingen als je daar je vraag stelt...![]()
gr Roel
Toerental ging heel even iets omhoog toen ik de stekker erin drukte daarna weer naar waar die stond.Soory vergeten te vermelden maar het gaat hier om een 2.0 TS uit 1995. Bougies zijn 15000 km oud. LMM meter heb ik er vorige week afgetrokken tijdens draaiende motor , toen merkte ik niks, druk ik m er weer op dan merkte ik dat wel aan de motor. ......
Wat bedoel je, ging ie dan korstondig wel goed lopen?
Even laten uitlezen, geeft vaak al wat meer info.
Hoewel b.v. een defecte LMM lastig is op te sporen door uitlezen.
Dat eerste klinkt als wat ik gisteren had, alleen bij mij werd het erger en sloeg de motor af en niet meer aan... Diagnose: kapotte benzinepomp.Stationair net op 500rpm draaien, inhouden tussen de 2200 en 2900 toeren, soms lijkt t net tijdens t rijden dat die seconde geen benzine krijgt met heftige schok tot gevolg en gewoon schokkerig tijdens vooral laag in toeren en dan gas in trappen.