Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1810
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 21:45

Zie de postings betreffende mijn blijdschap na het uiteindelijk vinden van een oude Pocher of een Ediltoys en je weet hoe ik er over denk, Hans!

Het is allemaal niet meer bij te sloffen en ook niet leuk om naar de winkel te rennen en tegen achterlating van € 80 euro een model te kopen, dat in nog ten minste 5000 vitrines in Europa / de wereld staat....
Wat dacht je van de Century modellen, die swingen ook de pan uit.... :shock: :shock: :shock:
klik
Verder sluit deze ' jongen' zich aan bij de rest: prachtig verwoord Dink!! :wink: :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 22:01

Zie de postings betreffende mijn blijdschap na het uiteindelijk vinden van een oude Pocher of een Ediltoys en je weet hoe ik er over denk, Hans!

Het is allemaal niet meer bij te sloffen en ook niet leuk om naar de winkel te rennen en tegen achterlating van € 80 euro een model te kopen, dat in nog ten minste 5000 vitrines in Europa / de wereld staat....
Wat dacht je van de Century modellen, die swingen ook de pan uit.... :shock: :shock: :shock:
klik
Verder sluit deze ' jongen' zich aan bij de rest: prachtig verwoord Dink!! :wink: :wink:
125 euro voor een Century? :shock: ben ik er nog mooi aangekomen voor 35,- :lol:

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

wo feb 20, 2008 22:07

Zie de postings betreffende mijn blijdschap na het uiteindelijk vinden van een oude Pocher of een Ediltoys en je weet hoe ik er over denk, Hans!

Het is allemaal niet meer bij te sloffen en ook niet leuk om naar de winkel te rennen en tegen achterlating van € 80 euro een model te kopen, dat in nog ten minste 5000 vitrines in Europa / de wereld staat....
Wat dacht je van de Century modellen, die swingen ook de pan uit.... :shock: :shock: :shock:
klik
Verder sluit deze ' jongen' zich aan bij de rest: prachtig verwoord Dink!! :wink: :wink:
125 euro voor een Century? :shock: ben ik er nog mooi aangekomen voor 35,- :lol:
Ja € 125 is absurd!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

do feb 21, 2008 16:47

600 euro voor een 300 sl......... :shock:
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
cor
Guru
Guru
Berichten: 1810
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:50
Locatie: Groningen

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

do feb 21, 2008 20:20

Da's inderdaad knap veul, AMR Le Phoenix zal wel (redelijk) exclusief zijn, of niet Dink? Ziet er wel fraai uit overigens...
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

do feb 21, 2008 21:33

kwam net deze tegen op ebay.

Afbeelding

Giulia 1300 ACI Soccorso Stradale van Norev

al eerder aangekondigd maar nog niet met foto van t model volgens mij.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

vr feb 22, 2008 08:33

Nog steeds te grof die Norev en jammer van die bling wielen, maar wel een originele keuze. :thumbs:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

vr feb 22, 2008 09:18

Nog steeds te grof die Norev en jammer van die bling wielen, maar wel een originele keuze. :thumbs:
En met 31 euro zwaar overprijsd. Als je bedenkt dat de familie-juultjes in de Hachette kioskserie (zelfde model) slechts 10 euro kostten is dit een knap duur zwaailichtje.

Keuze is inderdaad origineel, verbazingwekkend eigenlijk dat Progetto K hem nooit heeft 'bedacht'.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Gadgetisme

vr feb 22, 2008 09:21

Dat vind ik zo vreemd met die Norevs, het prijsverschil.
Zo ook met de 159 die je in norev doosje tegenkomt voor rond de 30 en in dealerdoosje soms zelfs voor 6 of 7 euro op MP..terwijl het me om hetzelfde model lijkt te gaan..
En inderdaad, ik had die hachette Giulia Carabinieri voor rond een 10tje terwijl ik de burgerversie meestal tegenkom voor rond de 30 :?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Carabinieri Bianchi

vr feb 22, 2008 11:24

Nieuw aan deze Norev is overigens dat het een 1300 betreft, de eerder uitgebrachte versie was een 1600.


Nog een prijzig zwaailichtje:

Afbeelding

Op basis van het DeAgostini/Edison model. Ooit hebben ze bij de Carabinieri overwogen de auto's wit met een blauwe band te maken. Slechts één auto is bij wijze van proef zo uitgevoerd, het plan is daarna van tafel geschoven. Progetto K maakte deze uitvoering ook al eens. Dat de blauwe band bij de deurklinkjes 'geknepen' is lijkt me niet in orde. Waarschijnlijk komt dit doordat de decalstrip in de uitholling is gezakt.

cop
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: di feb 19, 2008 16:32
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Carabinieri Bianchi

vr feb 22, 2008 19:22

This Carabinieri car hadn't this livery: the blu was dark blue and the stripe had another shape. The logo was different.
I have a picture of the real car.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Micromachines

za feb 23, 2008 10:22

Can you show that picture here?


Kreeg nog een tip van mijn neef(je) die inmiddels ook behoorlijk 'lijdt' aan het verzamelvirus :D

Een overzichtje van de Micromachines Alfa's.

De 156 en 75 CC heb ik, deel uitmakend van setjes, de BAT 7 (met zilverkleurig aangetipt motorkap ormament) ook, en van de Giulietta Spider een versie die hier niet vermeld staat; rood met blauwe 'raampjes'.
De donkerrode 75/Milano kende ik nog niet.

Zo af en toe zijn ze op eBay nog wel te vinden voor slechts enkele dollars.
En van de Carabinieri-setjes heb ik er op de Onderdelendag (2 maart) nog een paar bij me.

cop
Newbie
Newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: di feb 19, 2008 16:32
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Micromachines

za feb 23, 2008 13:34

This is a little picture. Maybe I have another (better), but I don'y remember where...
Look at the shape of the blu, in the side of the car.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Micromachines

zo feb 24, 2008 00:38

Hmmm, very different. There also wasn't a spotlight on the car...
€60 is definitely too much for a model with so many errors.

Grazie, cop!


Nog maar een Carabinieri auto, een 155 'blu', één van de laatste uit de kioskreeks van DeAgostini.

Afbeelding

Net als de DeA 155 CC mét toeters en bellen weer ten onrechte voorzien van een chroomkleurig hart. Die zaten alleen op de widebody's.

Afbeelding

Vanaf 6 maart in de Italiaanse kiosken. Deze is op zich goed in een gewone 155 te veranderen door de nummerborden weg te krabben, misschien lukt dat ook met aceton of wasbenzine maar denk om de logo's. Of je plakt er een zelf geprinte gele kentekenplaat overheen.

Edit: die voorste kentekenplaat verdwijnt sowieso wel als je de bodemplaat zwart schildert, op het model is die veel te grijs.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Micromachines

zo feb 24, 2008 04:36

Ik heb ook maar een "trackstar" variant binnengehaald.

Afbeelding

De gele stradale versie met orgineel kartonnen doosje. De eerste in het lijstje van fer.

Voor 3,50 euro geen geld. :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”