de gasklepschakelaar zit rechtsvoor op het gasklephuis bij cilinder 1. Deze heeft 3 pootjes. Als de gaskleppen dicht zijn is pootje 1 met pootje 2 verbonden, zodra je iets gasgeeft wordt deze verbinding verbroken. Vanaf ca 2/3 gas zijn pootje 2 en 3 verbonden (voor de vollast verrijking). Je kunt dit controleren door een weerstandsmeting te doen over de pootjes en dan de gaskleppen te openen. Zodra ze ook maar iets opengaan moet hij al afschakelen.
Ik ken het probleem van inhouden wel, maar dan alleen bij koude motor. Ik heb ook wel eens (per ongeluk) zonder LMM gereden en dat geeft een beetje hetzelfde effect. Heel sterk inhouden en een hele zware brom als je gasgeeft, maar geen vermogen. Na een paar honderd meter was dit over, en het gebeurde alleen bij een koude start. Ik heb het nog nooit meegemaakt tijdens een rit. Volgens mij heeft Alfa dit destijds opgelost door een extra kabeltje te maken wat tussen de draadboom en de LMM kwam.
Vacuumslangetjes is simpel om te checken en evt te vervangen, het spruitstuk heb je zo los. Ook dat kan de moeite lonen.