Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . apart: een Abarth

wo jan 23, 2008 10:11

Nieuw in het assortiment van Tron, de door Carpin gebouwde Abarth Alfa Romeo 1000 GT:

Afbeelding

Bijgaand fotootje komt van AlfaBB.com, daar staat het kleine coupeetje op de Autosalonvan Turijn in 1958.

Afbeelding

Wie geïnteresseerd is in meer info over deze auto moet de thread op AlfaBB maar eens lezen (foto's zie je alleen als je ingelogd bent).

laubak

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 6c 1750 gekloond?

wo jan 23, 2008 12:36

Thank you for all the kind comments!
Only one small question, if you've gone this far (which is far beyond my imagination), why didn't you convert the wipers?
Hahaha...simply because I didn't think that far when I build the body. At first I just want to make the exterior conversion so I didn't touch that part.
And later when I convert it into RHD it was too tight on timing to make corrections as I had to attend a local model gathering--so I just ignore it.

My advice: maybe you could try an ink wash on the spider logo to bring out the letters? And is it me or is the engine too big?
Can you post some pictures of the inside?
Check out my own novitec 1:43 spider repaint a few pages ago.
I will have some final detail up like washing the wheels and logos, and adding the "3.0 V6 24V" wordings when I have my final photo sets on the webpage gallery (will be update little later).
Yes the engine was little scale up( +6~7% ) because 1) the "Alfa Romeo" wordings were tooooo small to sculpt and 2) make the main feature little bigger allow better visual effect on a miniatures.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . apart: een Abarth

wo jan 23, 2008 17:49

De postbode bracht gister weer iets moois :D

Afbeelding

Een blauw Mebetoys Giulia TI in mint staat (heb nergens een chipje kunnen ontdekken)
Gezien de prijzen op carmodel (al weet ik niet hoe serieus ik die nemen moet) ben ik er lekker goedkoop aangekomen en hij staat erg leuk naast de Nuova van hetzelfde merk :D

ps..ja ik weet t, ik moet even stoffen :lol:

Gebruikersavatar
Harry_zagato
Full Member
Full Member
Berichten: 370
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 10:48
Locatie: Elst (Utr)
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . apart: een Abart

vr jan 25, 2008 13:53

Nieuw in het assortiment van Tron, de door Carpin gebouwde Abarth Alfa Romeo 1000 GT:

Afbeelding

Bijgaand fotootje komt van AlfaBB.com, daar staat het kleine coupeetje op de Autosalonvan Turijn in 1958.

Afbeelding

Wie geïnteresseerd is in meer info over deze auto moet de thread op AlfaBB maar eens lezen (foto's zie je alleen als je ingelogd bent).


Cool!! Bedankt voor die link.
Ik kende die auto helemaal niet.
BMW Z4, Ferrari 308 GTB QV, Alfa Giulia 1750 (1966), Porsche 996 3.4

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . apart: een Abarth

vr jan 25, 2008 20:57

Here is latest model i made from Michamps based BTCC Car into alfa 155 TS D2 Giovanardi car, not exact but a good effort i think, your views Please ?

Afbeelding

Saluti
alfasudjoe
:D

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . te mooi om waar te zijn

za jan 26, 2008 13:53

Nice paintwork. As usual ;) Any pics of the real car?

Ik heb in deze topic al vaak "zwaailicht-verbouwingen" laten zien van Italiaanse eBayers. Daar zijn zeer geslaagde modellen bij, vrijwel exacte kopieën van bestaande auto's van de Polizia (di Stato, Comunale, Proviciale, Locale, etc), Carabinieri, Guardia di Finanza en nog wat andere instituten. Er zitten ook nogal wat fantasiemodellen tussen. Ik heb wel eens de plank misgeslagen door te veronderstellen dat een 156 Crosswagon van de GdF zo'n fantastiemodel was, later vond ik een foto waaruit bleek dat het voorbeeld wel degelijk bestaat.

De laatste tijd lijken de aanbieders toch wel een beetje door te slaan en wordt zo'n beetje elke Alfa (andere merken trouwens ook) van zwaailichtjes, streepjes en teksten voorzien. De prijs vind ik enerzijds best acceptabel (€25 of €30 voor een basismodel + accessoires + tijd), anderzijds vind ik dat toch te veel geld voor een fantasiemodel. Dat laatste is natuurlijk heel persoonlijk. Ik vind het ondertussen niet zinvol meer om die verbouwing hier steeds te vermelden.

Als een soort afsluiter daarvan wilde ik jullie deze "fantastische" verbouwingen toch niet onthouden:

Afbeelding

Weg mèt die ouwe Gallardo's! De Italiaanse politie is ondertussen wel toe aan wat nieuws, dus pimpen we een 8c Competizione (M4 neem ik aan) blauw. Van de inmiddels bekende eBayer Linguabifida.


Een nieuwbakken zwaailichtfantast is de eBayer Linea2619.

Afbeelding

Een Montreal in Guardia di Finanza kleuren. Dat mochten de heren van de Italiaanse FIOD gewild hebben ;). Over die kleur: ik probeerde er een tijd geleden er achter te komen wanneer de auto's nou donkerblauw (met gele en soms ook groene bies) waren en wanneer lichtgrijs. Verschil in afdeling, periode? Ik vond op een Italiaans forum een soortgelijke vraag. Antwoord: "Dat weten ze zelf ook niet". Beide kleurstellingen lijken door elkaar heen gebruikt te worden.

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . te mooi om waar te zijn

za jan 26, 2008 17:13

ff voor de liefhebber......zeldzaam denk ik in MB uitvoering

op marktplaats

niet van mij overigens.....
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . te mooi om waar te zijn

za jan 26, 2008 23:03

Uit de richtlijnen bij dit topic:

- bedenk dat je bij het linken naar actuele eBay-veilingen en Marktplaats-aanbiedingen mogelijk anderen in het vaarwater zit die hopen op een voordelige aankoop.

:roll:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . te mooi om waar te zij

za jan 26, 2008 23:36

Uit de richtlijnen bij dit topic:

- bedenk dat je bij het linken naar actuele eBay-veilingen en Marktplaats-aanbiedingen mogelijk anderen in het vaarwater zit die hopen op een voordelige aankoop.

:roll:
Ik ben niet nieuw hier Yvo :wink:

De "vanaf" biedprijs staat er gewoon bij kan ik weinig aan veranderen,en daaruit blijkt al dat de huidige eigenaar weet wat ie heeft en in dit geval kan je een "koopje"wel vergeten.

in dit geval kan je die vent beter bellen of mailen en een prijs afspreken volgens mij...........
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . te mooi om waar te zij

zo jan 27, 2008 16:51

Uit de richtlijnen bij dit topic:

- bedenk dat je bij het linken naar actuele eBay-veilingen en Marktplaats-aanbiedingen mogelijk anderen in het vaarwater zit die hopen op een voordelige aankoop.

:roll:
Ik ben niet nieuw hier Yvo :wink:

De "vanaf" biedprijs staat er gewoon bij kan ik weinig aan veranderen,en daaruit blijkt al dat de huidige eigenaar weet wat ie heeft en in dit geval kan je een "koopje"wel vergeten.

in dit geval kan je die vent beter bellen of mailen en een prijs afspreken volgens mij...........
de vanafprijs is in dit geval zeer zeker een koopje :roll:
op Carmodel bracht dit model 130 euro op..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Tipo 33 Pininfarina

ma jan 28, 2008 01:15

Spark is inmiddels begonnen met de uitlevering van de Tipo 33 Pininfarina, de eerste exemplaren staan inmiddels op eBay.

Afbeelding

Op Spark's eigen site is het model wel heel erg schreeuwerig geel, maar ook op bovenstaande foto blijkt dat men er met de kleur toch wel ver naast it.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Tipo 33 Pininfarina

ma jan 28, 2008 09:47

...en behalve op eBay ook bij de internetwinkels, zoals bij carmodel.net.

Nog een paar extra foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Mooi gedetailleerd, zie bijvoorbeeld het dessin van de stoelen.

Klik hier voor nog meer foto's.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Tipo 33 Pininfarina

ma jan 28, 2008 09:57

mooi model, alleen wel erg jammer van die kleur.. Ik snap niet zo goed waarom ze zoiets niet goed kunnen doen want de kleur wijkt toch wel erg duidelijk af van t origineel..

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Tipo 33 Pininfarina

wo jan 30, 2008 00:30

Er zit hier iets heel moois aan te komen :D

word vervolgd, waarschijnlijk morgen :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Tipo 33 Pininfarina

wo jan 30, 2008 01:06

'Morgen' is relatief... :?

Ben benieuwd :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”