Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2798
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . prul spul

vr jan 18, 2008 23:28

Vond net op de minichamps site deze officiele foto van de 75 in het rood (ik weet het, hij kwam al eerder langs maar volgens mij deze foto nog niet)

Afbeelding

vind deze persoonlijk een stuk mooier dan de zwarte, de lijn kom zo veel beter uit 8)
Is hij einedelijk al eens in de winkels te krijgen?

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . prul spul

vr jan 18, 2008 23:34

Vond net op de minichamps site deze officiele foto van de 75 in het rood (ik weet het, hij kwam al eerder langs maar volgens mij deze foto nog niet)

Afbeelding

vind deze persoonlijk een stuk mooier dan de zwarte, de lijn kom zo veel beter uit 8)
Is hij einedelijk al eens in de winkels te krijgen?
Volgens de site vanaf februari dit jaar :wink:
Laatst gewijzigd door MarcoAzzurro op vr jan 18, 2008 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . prul spul

vr jan 18, 2008 23:40

Is hij einedelijk al eens in de winkels te krijgen?
Foto was al eens langsgekomen 8)

Volgens de MC-site wordt hij in februari uitgeleverd. Voor wat dat waard is, want Minichamps begint zo ondertussen kampioen vooruitschuiven te worden.

Minder vrolijk nieuws is dat, volgens een Engelse webwinkel (Grand Prix Legends), de prijzen van Minichamps per februari fors gaan stijgen, voor sommige 1:18 modellen tot 20%. Uit de berichtgeving wordt mij niet duidelijk of die prijsstijging alleen voor het Verenigd Koninkrijk geldt of ook daarbuiten.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Griekse Giulietta

za jan 19, 2008 12:17

Sommige modellen krijgen een tweede leven nadat de oorspronkelijke fabrikant gestopt is met de productie ervan. Een bekend voorbeeld is de Giulietta Spider van Solido die later door Metosul (P) en Brosol (BR) werd geproduceerd. Tal van Politoys modellen zien we ook als McGregor (MEX) terug. Cees liet een tijdje geleden wat Turkse modellen zien die uit de oude mallen van Edil Toys kwamen.

Zo piepte op eBay deze week een Griekse Giulietta tevoorschijn:

Afbeelding

Het merk is Polfi Toys. Het leek wel een oude Bburago. Ik heb mijn exemplaar er even bijgepakt, het is inderdaad een oude Bburago. Er blijken toch wel forse verschillen in te zitten, afgezien van de kleur en bestickering. Waar op de Bburago de motorkap open kan is dat op de Polfi een vast exemplaar. De luchtroosters op de motorkap, op de Bburago aparte plastic onderdeeltjes, zijn verdwenen. De voorruit is volkomen glad, geen ruitenwissers-in reliëf te bekennen. (Op eBay stonden meer foto's). Het Alfa hart in de grille is simpeler. De stoelen die in de Bburago heel onlogisch naar voren geklapt kunnen worden alsof het een tweedeurs auto betreft, zijn in de Polfi vervangen door rigide exemlaren. De bodemplaat is qua indeling hetzelfde maar oogt veel slordiger. Er staat schaal 1:25 op, de doos houdt het op 1:24, de schaal die Bburago ook aangeeft. De Polfi heeft wel normale rode achterlichten in plaats van die lelijke fluorescerend oranje dingen achterop de Bburago.

Ik heb nog even overwogen te bieden, toch maar niet gedaan. Ik schat dat het model die €30 zeker wel waard is vanwege zijn zeldzaamheid en mint & boxed conditie, maar omdat ik de laatste jaren niet groter dan 1:43 verzamel werd me dat toch te gek voor iets dat ik alleen maar leuk vind omdat het zo apart is.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Griekse Giulietta

za jan 19, 2008 14:54

Op E-Bay Frankrijk biedt momenteel een enthausiasteling een verbouwde Solido Alfasud en Alfetta GTV aan. Hij heeft ze beide verbouwd tot cabrio. Alhoewel dit uiteraard fantasiemodellen zijn vind ik de manier waarop hij het gedaan heeft wel interessant. Hij heeft er bijvoorbeeld een zelf een mooie doos bijgemaakt. Overigens is de Alfetta GTV cabrio niet geheel fantasie. De Engelse firma S&J Engineering bood in de jaren 80 een cabrio aan die op basis van een Alfetta GT(V) gemaakt kon worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 6c 1750 gekloond?

zo jan 20, 2008 10:51

In de lijst met geplande uitgaven van Hachette (Auto Italiane) stond lange tijd een "Alfa Romeo Mille Miglia". Dat kunnen er natuurlijk een heleboel zijn, het blijkt uiteindelijk om de 6c 1750 te gaan:

Afbeelding

Waarom dat ding nou als "Mille Miglia" wordt aangeduid is een raadsel want het is een 'gewone' klantenauto. Of zou dat zijn omdat het model uit dezelfde mal lijkt te komen als uitgave nr. 7 van Fabbri. Die is dan wel weer in de versie waarmee Tazio Nuvolari in 1930 de Mille won.

De Hachette verschijnt op 8 maart in de kiosk.

Gebruikersavatar
Dries
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 19:26
Locatie: Schoonebeek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 6c 1750 gekloond?

zo jan 20, 2008 21:49

ff een vraagje, ik ben opzoek naar een mooi model van de nieuwe 8c. wel in het formaat 1:18. nu heb ik de bburago en van welly gezien.
wat zijn de belangrijkste verschillen tussen deze 2? ik wil wel graag een model wat goed gedetailleerd is en het dichtst bij de echte staat.
Groet'n Dries

in bezit:
Audi A3 1.8T quattro

niet meer in bezit:
Alfa 33 1.4 IE Imola (GB-VN-30)
Alfa 145 1.4 TS 16v L (XF-XT-79)
Alfa 147 1.6 TS 16v Distinctive (50-GT-RB)
Alfa 33 1.3 junior (TK-52-VV)
SCARB nr. 4798

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 6c 1750 gekloond?

zo jan 20, 2008 21:57

Die keuze zul je toch zelf moeten maken. Beide zijn behoorlijk goede modellen voor hun prijs. Elk model, ook de dure handbouw, heeft foutjes. Welke foutjes storen en welke niet is persoonlijk. Zorg dat je beide modellen 'live' hebt gezien en neem je beslissing.

laubak

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 6c 1750 gekloond?

ma jan 21, 2008 15:26

Hi, I'm new to this forum. I can't read your language but I enjoy reading the pics here a lot.

I had build some Alfa model in 1:24. Plastic kits or diecast rebuild. And I had just completed the GTV Spider convertion from a Tamiya kit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Building diary and other previous done models in my personal modelling webpage: www.laubak.com

Any comments are welcome!

Cheers.

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 6c 1750 gekloond?

ma jan 21, 2008 15:46

Impressive conversion of the Tamiya GTV. :thumbs:
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** 916 GTV <> Spider con

ma jan 21, 2008 16:11

Welcome to this forum.

Excellent job! Great paintwork.

Only one small question, if you've gone this far (which is far beyond my imagination), why didn't you convert the wipers?

Gebruikersavatar
Dries
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: zo mar 19, 2006 19:26
Locatie: Schoonebeek

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 6c 1750 gekloond?

ma jan 21, 2008 17:16

Die keuze zul je toch zelf moeten maken. Beide zijn behoorlijk goede modellen voor hun prijs. Elk model, ook de dure handbouw, heeft foutjes. Welke foutjes storen en welke niet is persoonlijk. Zorg dat je beide modellen 'live' hebt gezien en neem je beslissing.
bedankt!! dat zal ik zeker gaan doen. de bburago viel idd al niet tegen!
Groet'n Dries

in bezit:
Audi A3 1.8T quattro

niet meer in bezit:
Alfa 33 1.4 IE Imola (GB-VN-30)
Alfa 145 1.4 TS 16v L (XF-XT-79)
Alfa 147 1.6 TS 16v Distinctive (50-GT-RB)
Alfa 33 1.3 junior (TK-52-VV)
SCARB nr. 4798

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 6c 1750 gekloond?

ma jan 21, 2008 20:17

Hi, I'm new to this forum. I can't read your language but I enjoy reading the pics here a lot.

I had build some Alfa model in 1:24. Plastic kits or diecast rebuild. And I had just completed the GTV Spider convertion from a Tamiya kit.

Building diary and other previous done models in my personal modelling webpage: www.laubak.com

Any comments are welcome!

Cheers.
Wow, this is VERY impressive! :shock:
To tell you the truth, at first I thought that these photos were about a new Tamiya release. But you did it all yourself, reshaping the backside, scratch building the rims, engine conversion, interior conversion. I'm very impressed indeed! Bravo! =D> =D> =D> =D>

I recommend everybody who didn't already do so, to take a look in the building diary on the website. Especially the last section, where the end result is compared to the standard Tamiya GTV.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . dikke Bert

di jan 22, 2008 17:18

Afbeelding
He, deze heb ik ook ! :D

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gold

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 6c 1750 gekloond?

di jan 22, 2008 19:13

Hi, I'm new to this forum. I can't read your language but I enjoy reading the pics here a lot.

I had build some Alfa model in 1:24. Plastic kits or diecast rebuild. And I had just completed the GTV Spider convertion from a Tamiya kit.

Building diary and other previous done models in my personal modelling webpage: www.laubak.com

Any comments are welcome!

Cheers.

Very, very nice,

I love the wheels.... My advice: maybe you could try an ink wash on the spider logo to bring out the letters? And is it me or is the engine too big?

Can you post some pictures of the inside?

Check out my own novitec 1:43 spider repaint a few pages ago.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”