Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . drie promiscue Giuli

zo jan 13, 2008 23:26

Even offtopic in dit topic. Vorig jaar op Goodwood gesproken met een engelsman die een auto union/audi in 1:8 of 1:6 had nagemaakt. Vrijwel ieder onderdeel is handmatig gemaakt en het resultaat is te bizar voor worden. Hij heeft er 3 jaar aangewerkt. (ook al is het geen alfa, het is wel heel erg bijzonder)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dit valt buiten iedere gehaktbalklasse, gewoon onbetaalbaar :D

En nu weer ontopic :wink:
Leuk maar het evenaart niet de Ferrari van die Fransman waar Jeremy Clarkson ooit langs ging :wink:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . drie promiscue Giuli

ma jan 14, 2008 08:13

Leuk maar het evenaart niet de Ferrari van die Fransman waar Jeremy Clarkson ooit langs ging :wink:
En dan bedoel jij deze: Click-it!
Dat is dan ook een absoluut meesterwerk. Toch maak ik die Auto Union ook niet zomaar even na.

Er zijn ook enige handgebouwde 1/8 schaalmodellen van Alfa's, zoals deze bijvoorbeeld. Machtig mooi als je zoiets kan.

Ach ja, wanneer je bereid bent evenveel aan grote schaalmodellen uit te geven als aan een leuke gebruikte Alfa is er wel meer leuk speelgoed te krijgen ;-)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . kan het nog kleiner?

ma jan 14, 2008 12:36

Gaan we naar het tegenovergestelde: Alfaatjes in de schaal 1:160 (spoor N in de modeltreinwereld). Dat gaat nog wel een stukje verder dan die 1:100 Kyoshootjes.

Ik kwam ze toevallig tegen op internet terwijl ik op zoek was naar heel iets anders.

Afbeelding

Niet bepaald het toonbeeld van nauwkeurig verkleinen, maar het is wel grappig om zo'n ongelooflijk klein Alfaatje in je vitrine te kunnen zetten. De ruimte zal het probleem niet zijn, toch? De prijs misschien wel: €20.

Op de site van Alma Models staat alleen maar de blauwe polizia uitvoering, mogelijk de enige die (nog) leverbaar is. De andere uitvoeringen vond ik op een site met een overzicht van 1:160-auto-frutseltjes.

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . kan het nog kleiner?

ma jan 14, 2008 21:01

Zoals gezegd laatst een Mebetoys Alfetta MIB op de kop getikt.
hierbij een kiekje (De auto lijkt erg geel op de foto maar is meer mosterd kleur)

Afbeelding

en tevens nog mijn kerstcadeau, de Polistil 90 tevens MIB (Mint in Box voor de leek :wink: ) samen met mijn andere 2 90's
Apart trouwens, ik was op de hoogte van 3 kleuren voor dit model maar er blijken dus 2 verschillende soorten rood te zijn geweest.

Afbeelding

en een fotootje van hoe mijn kastje er nu bij staat, hij is nu echt bijna vol..
:roll:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . oud barrel

di jan 15, 2008 14:13

Op de SCARB nieuwjaarsreceptie van afgelopen zondag werd zoals gewoonlijk niet alleen vrolijk bijgeklept, maar ook druk gekofferklept.... Tal van onderdelen wisselden, al dan niet via het forum geregeld, van eigenaar en kofferbak. Daaronder ook weer enkele miniaturen. Ik kon zelf weer een paar mensen blij maken en mocht zelf van onze Hentse vrienden een doosje in ontvangst nemen dat ik bij hen had laten bezorgen omdat dat meer dan de helft in porti scheelde (ik blijf een krenterige 'Ollander natuurlijk ;-) )

In dat doosje een plastic frutsel. In Frankrijk werd het in een ver verleden weggegeven bij één of meer flesjes vruchtensap van het merk Joker. Het is een remake van Politoys model, Joker had een hele serie onder de naam Vieux Tacots, wat zoiets als 'oude barrels' betekent.

Afbeelding

Het model wordt vaak aangeduid als de 40-60 HP Corsa van 1913, maar ik vraag me af of het niet de A.L.F.A. 24HP van 1911 is. De belangrijkste aanwijzing daarvoor is de kleinere tank achter de zittingen.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . nummer 19

di jan 15, 2008 22:57

Pagina 229:
(...) En de reclame schreeuwt dan "Verzamel ze allemaal!!!".
Euh... ik ben helderziend :?:

Weer een nieuwe Track Stars variant, dit maal in een Duitse blisterverpakking met daarop de naam "Dickie Diecast". Dat is inmiddels de 5e verpakkingsvariant die ik tegenkom.


En wat staat er op de achterkant?

Afbeelding

"Sammelt sie alle, collect them all!"

Jaja, rustig maar, ben toch bézig... :biggrin:


Afbeelding

Deze aanwinst heb ik te danken aan een deal met Montigirl. Ik had wat extra TrackStars uit Oz laten overkomen en zo konden we dubbele exemplaren ruilen (jaja, er zijn meer mensen behept met deze tic 8) ).
Vielen Dank, Hannelore!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . dikke Bert

wo jan 16, 2008 13:46

Minichamps heeft 'm voor april 2008 gepland staan (was janauari), een tijdje terug kon ik hier al wat scans uit de MC kwartaalbochure laten zien en in december kocht een Zwitserse verzamelaar al een exemplaar bij de modelautoshop bij de Nürburgring die via grijze import er een paar te pakken had gekregen.

De Zwitser zette zijn foto's in het modellentopic van forum.gruppo-veloce.ch.

Afbeelding

Ziet er spectaculair uit, verbaas me alleen over het ontbreken van de buitenspiegels. In Italië waren dat op straatauto's ooit nog accessoires die niet tot de standaarduitrusting behoorden, maar op een racer lijkt me dat niet handig... Hoewel ik in het boek "Alfa Romeo 70 anni di immagini" wel een foto vond van een GTA zonder spiegeltjes.

Afbeelding

Afbeelding

Als iemand foto's van de originele auto weet... of het is even wachten tot deze site compleet is :D

MR Angel
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: di mar 14, 2006 15:16

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . dikke Bert

wo jan 16, 2008 15:05

Ben net gaan kijken, en meteen ff fototje gemaakt. Per toeval heb ik vorige week een aantal foto-posters overgenomen, waaronder deze...ook zonder spiegels :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . dikke Bert

wo jan 16, 2008 16:35

waar heb je spiegels voor nodig met een GTA??
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . dikke Bert

wo jan 16, 2008 16:58

waar heb je spiegels voor nodig met een GTA??
Om te genieten van de achterblijvers die tervergeefs proberen bij je te komen? :lol:

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . dikke Bert

wo jan 16, 2008 20:50

nog meer dikke berten in de mail van abcbrianza van deze maand:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . prul spul

do jan 17, 2008 13:54

Soms kom ik wel eens wat geks tegen op eBay, het kost bijna niks en ach, laat ik er maar eens op bieden. Van bieden komt het helemaal niet; in de dagen dat ik het object volg zie ik de prijs stijgen naar een absurde hoogte...

Ik laat het dan lekker schieten want in principe komt alles wel nog weer een keer voorbij. En dat bleek onlangs dus ook weer. De prijs blijft binnen de perken, ik bied in de laatste seconden en... mispoes! Afgetroefd door collega-verzamelaar Hannelore die ook in de laatste seconden bood. Vond het wel komisch, paar mailtjes over en weer volgden. Dan blijkt dat van de drie TZjes uit de betreffende veiling zij de blauwe versie al heeft. Ruilen? Graag! Ik had nog een kleine voorraad Kyoshootjes, keuze zat.

Afbeelding

Het 1:87 prulletje is van het merk Rosenhain & Lippmann (als een vlag op een modderschuit, zo'n naam voor zo'n dingetje), het autootje zat lang geleden meeverpakt bij de cornflakes in Mexico.
Het nummer op de motorkap lijkt '82' te zijn, in spiegelbeeld en op z'n kop. Het plastic is van het allergoedkoopste soort, half doorschijnend en aanvoelend als kaarsvet...

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet oppassen dat de rariteiten niet zo onderhand de serieuze modellen gaan overheersen :P

Achter die R&L (oorspronkelijk Australisch, later ook Mexicaans) weggevertjes schuilt een verzamelcultuur op zich: klik en klik

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . prul spul

do jan 17, 2008 17:56

Zeg......heb je dat niet een beetje afgekeken die rariteieten tik? :roll:

Good for You Dink die gekke dingetjes zijn leuk.............
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . prul spul

do jan 17, 2008 18:30

Niks 'afkijken'....

eerder 'besmet raken' 8)

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . prul spul

vr jan 18, 2008 21:25

Vond net op de minichamps site deze officiele foto van de 75 in het rood (ik weet het, hij kwam al eerder langs maar volgens mij deze foto nog niet)

Afbeelding

vind deze persoonlijk een stuk mooier dan de zwarte, de lijn kom zo veel beter uit 8)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”