Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . buikschuivertje

ma jan 07, 2008 17:19

Nieuwe aanwinst van eBay: de Giulia 1300 GT van Penny in Polizia-kleuren. Ik kan me geloof ik niet herinneren dat ik ooit een foto van een échte politie-Bert heb gezien, dit zal wel fantasie zijn in tegenstelling tot de 2600 Sprint die in het verleden wel het wagenpark van de Italiaanse politie sierde.

Afbeelding

Van nieuwe modellen laat ik fantasie-uitvoeringen sowieso liggen, maar van een oud speelgoedmodelletje als dit stoort het me niet zo. Zoals het een echte Penny betaamt ligt het ding met z'n bodem zowat op de grond, wat het rijden op tapijt of gehaakte tafelkleedjes er voor de bambini er niet makkelijker op gemaakt zal hebben.

Afbeelding

Afbeelding


Dit is de olijfgroene variant, er bestaat ook nog een grijsgroene. Mijn exemplaar heeft wat butsjes en krasjes. De prijs bleef daarom steken bij €15. Een paar dagen later werd een ander mint exemplaar mét doosje verkocht voor het vijfvoudige.

Afbeelding


Zelfs een 1:66 verkeersdrempeltje is met deze geringe grondspeling onneembaar. Gelukkig hadden ze in die tijd alleen maar gaten in de weg, geen drempels:

Afbeelding


Het korps staat paraat om op boefjes te jagen:

Afbeelding
Ik zag dat je em won, leuk ding, heb em zelf ook in vergelijkbare staat. vroeg me af waarom je die Giulia TI voorbij liet gaat, was toch van dezelfde verkoper?


Mijn laatste aanwinst is een Mebetoys Alfetta 1:43 MIB
zal nog ff een kiekje schieten.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . M4-mysterie opge

di jan 08, 2008 00:45

Is this the only GTAM they will be making (M4 ofcorse) will they be making one with car number 82 ? also, do you know if there are any plans to make the alfa suds, and has the alfa romeo sport collection finished ?
This is a limited edition, I guess there will be more GTAm's in the regular M4 series in future, .

The Fabbri Sport collection 1st ed. has ended at no. 80 last year, the 2nd is at no. 50 now (same models, but the order is completely different from the 1st).

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . buikschuivertje

di jan 08, 2008 00:49

Ik zag dat je em won, leuk ding, heb em zelf ook in vergelijkbare staat. vroeg me af waarom je die Giulia TI voorbij liet gaat, was toch van dezelfde verkoper?
Alles op zijn tijd 8)

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . buikschuivertje

di jan 08, 2008 08:55

Duidelijk :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Tulpenrally Berlina

wo jan 09, 2008 11:00

Carmodel.net vermeldt in zijn mail een nieuwe variant op de Starline Alfa 1750 Berlina; de auto die in 1971 deelnam aan de Tulpenrally. Foto's zijn op dit moment noch op carmodel.net, noch op de Starlinesite voorhanden. Gezien de productiecode STSS008 gaat het om een speciale (gelimiteerde?) uitgave, net als er eerder al een Berlina 'blu' met zwaailichtje op het dak was.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Tulpenrally Berlin

wo jan 09, 2008 17:59

Carmodel.net vermeldt in zijn mail een nieuwe variant op de Starline Alfa 1750 Berlina; de auto die in 1971 deelnam aan de Tulpenrally. Foto's zijn op dit moment noch op carmodel.net, noch op de Starlinesite voorhanden. Gezien de productiecode STSS008 gaat het om een speciale (gelimiteerde?) uitgave, net als er eerder al een Berlina 'blu' met zwaailichtje op het dak was.
Dat klinkt spannend... de 1750 Berlina van Starline lijkt qua verhoudingen heel wat beter dan die van Gamma, die tot nu toe bij mijn weten als enige rally-uitvoeringen ervan heeft gemaakt, dus ik ben heel benieuwd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gold

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . spookspider?

wo jan 09, 2008 19:59

Dit zou 'm dan moeten zijn:

Afbeelding

Maar nou ben ik even helemaal de weg kwijt. Hij wordt aangekondigd als Hachette en het is zo te zien ook een Norev, helaas ook weer rood. Alleen de wielen lijken iets anders. Maar: het voetplaatje is van het type 'DeAgostini' in de reeks '100 anni di Italia in automobile' en de begeleidende tekst van de eBay veiling waar deze foto van komt rept ook over DeA/Grani e Partner. Alleen is die reeks in 2006 al beëindigd en daar zit geen Spider 2003 in... :-s

EDIT: opgelost: de DeA Spider komt uit een andere serie: 'Spider & Cabrio', inmiddels ook al lang beëindigd. Het eerste plaatje van een Hachette Spider moet dus nog verschijnen :wink:
En ten lange leste is dat plaatje dan ook verschenen. Hij is.... rood Afbeelding

Precies hetzelfde als z'n 30 euro kostende Norev-zusje dus.
beetje inspiratieloos.. had em op zn minst een ander kleurtje gegeven :?
Die heb ik zelf omgetoverd naar Grigio Meteora (staalgrijs) en rood leren bekleding. Irritante is dat mn camera momenteel zoek is.

Gold

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . een beller is snelle

wo jan 09, 2008 20:09

Here are some more models that i have in my collection and duplicates on ebay for sale, your views please ?

Afbeelding
This car is Minichamps Base with 1995 Old Spice BBR Decals

Afbeelding
Again Minichamps Base of 1995 DTM/ITC Car driven in 2nd race @ Helsinki Car was from Nannini as his name is on Windscreen, for on ebay.

Afbeelding
Bought This one in Italy where i found only 2 the same one for me one for sale

Saluti
alfa155btcc
Those look sweet!

I know next to nothing about touringcar liveries and such but those are excellent pieces of homegrown models. I used to do some painting myself, mainly trying to get storebought models to look more real. I haven't done it in a while but i'll try and give some tips on how to make carmodels realistic looking from what I remember:
1. Most modellers miss a very important detail in painting cars, and that's shine differences. This can really add to the realism. With this I mean the difference in shine on a real car, i.e. between different materials. A dashboard should commonly be a mat finish, not shiny, likewise for seats, etc. Also the black door and window seal rubber is also (usually) mat or satin, but never gloss. Same for steering wheels. I can't give anymore examples, but if you look at a real car you'll notice that there's different shine values.
2. I used to be really into superdetailing, i.e. wheelnuts, black dots where appropriate for nuts and bolts, melting and strething plastic frames for antennas, etc. A 000 brush helps.
3. You can also bring out the grooves between panels using a thin wash of black. (best to tape the adjoining panels before you do though).

Obviously if you're not into superdetailing the above will be meaningless. Nice work though.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . placebootje

wo jan 09, 2008 22:29

Op het ARTC forum werd ik al voor Track Stars junkie uitgemaakt :roll:

Hm, OK, het neemt inderdaad wat manische vormen aan... and I love it :biggrin:

Vandaag gearriveerd:

Afbeelding

Weer een Track Stars? Ja en nee. Hij komt uit dezelfde fabriek, identieke carro, zelfde interieur met rode rolkooi en kuipstoeltje. Geen streamers op voor- en achterruit maar wel dezelfde achterspoiler. En een identieke volkomen gladde bodem met alleen "made in china" er op. Waar de "sponsoring" op de Tracks Stars vaak bestaat uit namen en kleuren van grote fabrikanten, meestal uit de automotive industry, is het hier 100% fantasie. "Super competion" en "world champion" zijn nietszeggend. Voor op het dak een soort handtekening. "Ricky Rate" of zo iets.

Afbeelding

Het modelletje zit niet in het typische TS-blikje maar in een vrij standaard doosje. Het werd verkocht onder de merknaam Realtoy in de Action City fastwheels serie. Track Stars werden verkocht in onder andere Australië, Europa, Noord Amerika en Zuid-Afrika. Dit Realtoy doosje heeft een prijsplakker met Dhs. 3.50, anders gezegd drie en een halve dirham(s), dat is de munteenheid van de Verenigde Arabische Emiraten. Tegenwoordig is dat €0,65. Ik kocht het modelletje overigens van een Zwitserse eBayer (Fer, dank voor de tip!)

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . placebootje

wo jan 09, 2008 22:33

Op het ARTC forum werd ik al voor Track Stars junkie uitgemaakt :roll:

Hm, OK, het neemt inderdaad wat manische vormen aan... and I love it :biggrin:

Vandaag gearriveerd:

Afbeelding

Weer een Track Stars? Ja en nee. Hij komt uit dezelfde fabriek, identieke carro, zelfde interieur met rode rolkooi en kuipstoeltje. Geen streamers op voor- en achterruit maar wel dezelfde achterspoiler. En een identieke volkomen gladde bodem met alleen "made in china" er op. Waar de "sponsoring" op de Tracks Stars vaak bestaat uit namen en kleuren van grote fabrikanten, meestal uit de automotive industry, is het hier 100% fantasie. "Super competion" en "world champion" zijn nietszeggend. Voor op het dak een soort handtekening. "Ricky Rate" of zo iets.

Afbeelding

Het modelletje zit niet in het typische TS-blikje maar in een vrij standaard doosje. Het werd verkocht onder de merknaam Realtoy in de Action City fastwheels serie. Track Stars werden verkocht in onder andere Australië, Europa, Noord Amerika en Zuid-Afrika. Dit Realtoy doosje heeft een prijsplakker met Dhs. 3.50, anders gezegd drie en een halve dirham(s), dat is de munteenheid van de Verenigde Arabische Emiraten. Tegenwoordig is dat €0,65. Ik kocht het modelletje overigens van een Zwitserse eBayer (Fer, dank voor de tip!)

Afbeelding
leuk!
Hoeveel heb je er nu inmiddels eigenlijk? 8)

overigens staat er nog een trackstar (Dorcy) op marktplaats, jij hebt em geloof ik al maar misschien is er een andere gegadigde hier :?:

http://link.marktplaats.nl/135140738

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . placebootje

wo jan 09, 2008 22:51

Inmiddels 17 geloof ik :wink:

Inclusief alle varianten (van sommige modellen zijn er verschillende blikjes) zijn er minimaal 30 verschillende. Als het puur om de verschillende opdrukken gaat mis ik er nog een stuk of vijf. Maar zoals eerder gezegd, compleet is geen absolute must.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 960
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . .Track Stars

do jan 10, 2008 00:00

Mocht één van jullie op zoek zijn naar een Track Stars 155V6 Ti in de blauwgroene kleuren van
'Gillette Mach 3', 'the best a man can get'
Dan heb ik er nog één over, mint in mooi metalen doosje in nieuwe blister verpakking no 2022.
Laten komen uit Australië € 7,50.
Af te halen op de SCARB nieuwjaar receptie of later 9 februari op de NAMAC beurs in Houten.
Wie zich het eerst bij me meldt, kan zich dan proberen te meten met onze Dink-trackstar.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:24 Supertje

do jan 10, 2008 11:37

Afbeelding

Vandaag in de Italiaanse kiosken: het tweede model in de Fabbri/Quattroruote reeks. De eerste plaatjes zagen er al veelbelovend uit, een Italiaanse forummer heeft 'm wat gedetailleerder gekiekt, nog in z'n verpakking. En het valt zeker niet tegen!

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:24 Supertje

do jan 10, 2008 13:09

Hier nog wat detailfoto’s die ik vond op ebay

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . 1:24 Supertje

do jan 10, 2008 15:47

Best een leuk model zo te beoordelen op de foto's.
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”