Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . duur speeltje

ma dec 17, 2007 10:15

Ik zit zelf af en toe ook met m'n kin op de tafelrand als ik zie wat sommige onooglijke modelletjes opbrengen. Kwam weer wat geinigs voorbij op eBay. Ik kende 'm overigens nog niet, de aanduiding 'zeldzaam' door de verkoper was misschien dan ook niet uit de lucht gegrepen.

Een enigzins grof afgewerkt Alfettaatje GT, schaal 1:64, van het Hongkong-merk Playart, ging na negen biedingen door zes bieders voor €38 van de hand... Afbeelding

Afbeelding

Hij lijkt overigens verdacht veel op de Polistil RJ 48, ook al is met name de bodemplaat + grille anders.

Accoord, de blisterverpakking was er ook nog bij, dat maakt het dan wel wat meer bijzonder. Toch?

Afbeelding


Nou, euh....

Als je dan ziet dat een andere aanbieder twee weken terug wel vijf van die Alfettaatjes verkocht, in een ongeopende blister...

Afbeelding

Voor een direct-kopen prijs van nog geen €3,50 per stuk.... Afbeelding

Jammer dat ik die toen niet in de smiezen had, de winnende bieder van dat exemplaar van €38 jammert misschien nog wat harder als hij er achter komt :wink:

Gebruikersavatar
Roebar
Guru
Guru
Berichten: 1328
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:06

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . duur speeltje

ma dec 17, 2007 16:24

Das nou ook toevallig.......

Gister met zo'n Alfetta tje in mijn handen gestaan op Vehikel......vent vroeg er 3 euro voor
heb hem laten liggen omdat ik hem te beschadigt vond........

was volgens mij een zandbakvondst........ :cry:
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . duur speeltje

ma dec 17, 2007 17:45

De postbode kwam hier verleden weekend weer langs om t laatste pakje dat ik verwachte af te geven.
hierbij dan mijn laatste 3 aanwinsten deze maand.

Afbeelding

Polistil Montreal in het mooiere groen. Ik had de rooie versie maar hiervan miste helaas t motorblok zoals dat wel vaker mist.
Duc hier op t forum verkocht zijn groene die op een stoelleuning na wel helemaal compleet was alleen had deze weer een barst in de achterruit.
Toch maar besloten deze over te nemen met het plan deze te gebruiken om mijn rooie compleet te maken, echter bij het uitelkaar schroeven van de rooie kwam ik erachter dat een pinnetje van de linkerdeur afgebroken was.. en deze kon er dus niet meer in.
Aangezien ik de groene kleur toch al mooier vond heb ik toch maar besloten de rooie op te offeren en de groene compleet te maken ondanks de andere kleur "glas" die hier in zit.
Mocht iemand nog onderdelen zoeken van dit model, ik heb dus nog een nagenoeg complete rooie versie liggen (mist alleen t motorblokje, de stoelleuning en de ruiten en deur zijn dus stuk)

Afbeelding

Mebetoys Alfasud Sprint
Deze zocht ik al een poos maar op ebay brengen ze vaak enorme bedragen op en dat werd me dan toch wat teveel.
Na wat strunen op Marktplaats kwam ik deze tegen en voor 7,50 was ik de nieuwe eigenaar.
Het model is dan wel bespeeld maar hij is wel helemaal compleet dus even opnieuw in de lak en hij is weer zo goed als nieuw 8)

Afbeelding

Penny Giulia TI
Eveneens op Marktplaats vond ik deze Giulia TI van Penny Politoys.
Ik had er al een maar deze zit toch net even mooier in de lak en aangezien ik een zwak heb voor penny's kon ik em gewoon niet voorbij laten gaan :wink:
Het enige onoriginele aan dit modelletje zijn de ingekleurde achterlichtjes maar dit stoort mij niet.

Afbeelding
Afbeelding

mn beide penny juultjes naast elkaar (excuses voor de wazige foto's.. hopelijk brengt de kerstman een nieuwe camera voor me mee :lol: )

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Festa MilleMiglia Japan 1:64

ma dec 17, 2007 17:55

Je hebt weloverwogen aankopen en impuls-aankopen... en nog iets... euh... reflex-aankopen?

Wat heb ik nou weer gekocht? :shock:

Ah, ja, geinig. Een 1:64 Disco Volante, uitgegeven in een splinternieuwe serie van (voorlopig?) vijf stuks. Allemaal auto's die in de Japanse variant van de historische Mille Miglia meereden oftewel de 'Festa Mille Miglia'.

De hele serie:

Afbeelding

Afbeelding


Daaruit kocht ik het vliegende schoteltje:

Afbeelding

Afbeelding


Op een Japanse blog vond ik nog wat commentaar dat ik gebabelfished heb:
About 3 the fact that it doubles it is secret, but コンプ (laughing) interior persevering safely, it meaning that colors it does, but
The shift knob it is too huge.... Reaching up to ディスコボランテ which is your first aim the steering wheel
Because to be too huge the wiper to be too huge (' the ・ ω ・ `) modelling the body is good very, sweetness of stuffing
The ちand it is regrettable. Being to buy the fact that the rose it is done as for arrangement you do not understand.... っ ス which is not excuse.

Well as for something at anyhow, 1/64 ディスコボランテ of this quality enter into the hand this price with....
They are good age, because (the *´ д ` *) paint as expected had not reached to capital trade level, as example
Depending, the compound -> the polymer -> with waxing the level lifting. In addition to writing first, in the air
Because it is hard the point which you do not eat, this time that we think whether ガッツリ and custom it will do, (` the ・ ω ・ ')
But the day when ビザール 1/43 is useful in such a way comes with... (laughing) temporarily at present time thinking
As for being like below feeling.

Muffler paint. When even then you do not eat in the air, the original work.
Because the steering wheel and shift are to be too huge, it transplants from the capital trade 1/64 which is doubled.
Deca- it passes also the wiper. Shaving the window part, after to plane surface converting, the original work.
Pin addition of bonnet.
Rear part (place between tail lamp) detail rise paint.

Truth does, also the front grille which becomes タンポ being the original work to like to do, but as expected the technology to over there
Being not to be as for there compromise. ... Does only -,! Don't you think? クアドリフォリオ which is essential to the side don't you think? the ぇ -?
It can compromise just this and absolutely is! REPT (The ` Д ') the ノ meaning there is no technology which makes the decare of those which are said
Way oak and others.... ディスコボランテ which does not have クアドリフォリオ how, the miso soup it has not been attached
Don't you think? it seems like the fixed food of the fried food it is, - the あ ぁ っ! Searching even with プラモ of alpha, it is exactly good
Only it pastes size or....
Wat een gezeur om een paar kleine onvolkomenheden :P , kennelijk heb ik een Japanse dubbelgangel Afbeelding :biggrin:

Ze doen denken aan de 1:64 Kyoshootjes, maar volgens verkoper en diverse blogs zijn deze modelletjes van Yow Modelli, bekend van de veel duurdere kits en handbouwmodellen.

De prijs hiervan viel best mee, $12,99 oftewel € 9,00. Verzendkosten zijn bij deze verkoper aan de hoge kant, maar ik heb geen idee hoe moeilijk het wordt om meer van deze modelletjes te pakken te krijgen, dus meteen maar toegeslagen. Een reflex-aankoop dus ;)

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Festa MilleMiglia Japan 1:64

ma dec 17, 2007 20:38

Wat een geinig ding, die 1/64 Disco! En dat van Yow Modelli. Zo op het eerste gezicht ziet hij er goed uit al dat komt natuurlijk vooral doordat wij die giga-versnellingspookknop niet te zien krijgen. ;-)
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Festa MilleMiglia Japan 1:64

di dec 18, 2007 09:38

Even de verkoper gevraagd. Ik kon er twee extra bestellen, waarmee de prijs op €12,50 per stuk komt (dat is dus inclusief de vliegreis vanuit Japan). Geïnteresseerden kunnen mij PB'en (beter dan mailen, mijn provider maakt er weer een rotzooi van de laatste tijd, ik kan soms de hele dag geen mail verzenden). Overdracht op de NJR?

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** Festa MilleMiglia Japan 1:64

di dec 18, 2007 13:33

Al zoekend naar meer info over de Japanse Festa Mille Miglia autootjes kwam ik ook dit tegen op de site van Yow Itoh zelf. De man houdt op zijn site een 'dialio' bij (Japans/Engels/Italiaans woordgrapje, 'diario' is Italiaans voor dagboek), waaruit blijkt dat lekker eten voor hem toch wel heel erg belangrijk is :P

AfbeeldingAfbeelding
www.yowmodellini.com

Hij zegt daarover: 本日発売のミニカーを近所で捜索・・・・夜も弁当です、ココで買うといつもおまけをくれます。今日は沢庵でしたw.
Volgens babelfish bedoelt hij: The mini car of this day sale also the search... night it is the lunch at neighborhood, when you buy with the coconut, being defeated is always given. Today w which is Takuan
Heet zoiets nou een verwartaling? :biggrin:

Anyway, zo te zien zijn ze in Japan dus gewoon in de speelgoedwinkel te koop (plank er onder staat iets van Choro Q). En ze kosten daar ¥ 473 = € 2,90. Weten we dat ook weer ;)

Als je november verwartaald kan je er nog wel uit opmaken dat Yow naar China reisde om de productie van de éénopvierenzestigjes te controleren.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** meer Festa MilleMiglia Japan

wo dec 19, 2007 09:54

Zo, de extra meebestelde Discootjes hebben al een nieuwe bestemming :P Met die gecombineerde aankoop blijven de portokosten acceptabel.

Yow Itoh heeft kennelijk de supervisie over het 1:64 project gehad, maar de autootjes zijn fabriekswerk uit China. Al weer veel ouder zijn de 1:43 modellen die hij wél zelf bouwde ter gelegenheid van La Festa Mille Miglia. Ongetwijfeld was dit een zeer beperkte oplage (misschien exclusief voor de deelnemers?). De prijs? Geen idee, maar die zal zeker in de 'gehaktballenklasse' zijn gevallen. Half-om-half welteverstaan.

Afbeelding

Afbeelding

De 6c 1750 en weer een Disco Volante. Die overigens ook in de Fabbri Alfa Romeo Sport Collection verscheen.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** 1:24 Giulia eerste foto's!

wo dec 19, 2007 12:53

22 november schreef ik:
Gelezen op de Italiaanse modellenfora.

Op 21 december start een nieuwe kioskreeks: Le auto più amati dagli Italiani. (Italië's meest geliefde auto's). In 1:24.
De modellen komen van Fabbri en verschijnen tweewekelijks in de kiosk, samen met het maandblad Quattroruote. Euh... hoe kan dat? Nou, het ene model kost €18,99 samen met het nummer van 4R van de betreffende maand, het model van 14 dagen later wordt los verkocht voor €14,99. Niet echt superkoopjes, waarbij ik overigens nog geen idee van de kwaliteit heb. Ik verwacht in elk geval niet dat ze in enorme aantallen verkocht gaan worden. Het kan ook bijna niet anders dan dat de modellen te zijner tijd als winkelmodellen verschijnen. Ben benieuwd onder welke merknaam.

Het eerste model is een Fiatje 500 (de oude), maar wat op 10 januari in de krantenstalletjes verschijnt is veel interessanter: een Giulia 1600 Super!

Op de Italiaanse fora staan wel foto's, maar dat zijn hele vage van de 1:43 Norev-Juul met te dikke dakrand. Bij de 1:24 modellen zullen deuren en motorkap open kunnen. We wachten dus gewoon de echte foto's maar af...
Een Italiaanse forummer heeft 'ergens' foto's kunnen schieten van de Giulia in de nieuwe 1:24 Quattroruote kioskreeks. Hij vergeeft zichzelf nooit dat hij zijn digi thuis had laten liggen en kon zich gelukkig nog behelpen met zijn mobieltje. De foto's zijn dus matig, maar één ding is overduidelijk: de Juul ziet er fantastisch uit!

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** 1:24 Giulia eerste foto's!

wo dec 19, 2007 14:18

Wauw, te gek! Die moeten we hebben zodra hij er is! 8) 8) 8)
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** 1:24 Giulia eerste foto's!

wo dec 19, 2007 14:26

Nice !! :thumbs:


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** 1:24 Giulia eerste foto's!

wo dec 19, 2007 14:32

Wordt je inderdaad hebberig van. Overigens zegt men bij (Fongal)Togi ook nog steeds dat men de Giulia berlina weer opnieuw wil/gaat uitbrengen (wel een model van een hele andere orde, maar bijna even groot in schaal 1:23) maar ons geduld wordt wat dat betreft echt op de proef gesteld. De heruitgave van de Duetto heeft er uitindelijk zo'n 8 jaar over gedaan en ook hiervoor geeft men wijzelijk geen deadline...

Corrado

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** 1:24 Giulia eerste foto's!

wo dec 19, 2007 14:48

Daarop gaan we dus maar niet wachten, ik hou het even bij dit kiosk-reeks model. Erg gaaf. Wel fikse ruitenwissers maar laten we niet teveel zeuren voor dit geld. :lol:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Frank155

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** 1:24 Giulia eerste foto's!

wo dec 19, 2007 16:02

Dat is een hele mooie Giulia!

Weet je ook of er andere, en zo ja welke, Alfa's worden uitgebracht?
Laatst gewijzigd door Frank155 op wo dec 19, 2007 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** 1:24 Giulia eerste foto's!

wo dec 19, 2007 16:15

Er is ook een Spider 2000 van 1971 gepland. Kleur onbekend. Zou ergens april worden. Wat er daarna eventueel aan Alfa's volgt is nog in Chinees-Italiaanse nevelen gehuld. Gezien de titel van de serie zou een Bertoontje niet mogen ontbreken...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”