DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

Re: RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/

ma dec 17, 2007 18:56

Je hebt helemaal gelijk en we vertellen beide hetzelfde verhaal op het feit van de kat na...
Jij zegt dat de kat, bij Ug vermelding en voor bouwjaar 1-1-1993, er ook daadwerkelijk aanwezig moet zijn.
Ik zeg dat de kat, bij U9 vermelding en voor bouwjaar 1-1-1993, er niet hoeft te zijn.

dat is het enige verschil. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens. :lol:

Grrrr ben ik nou echt zo onduidelijk :?: :x :wink:
Ik zeg dat het nix uit maakt of er een kat onder zit ja of nee als er U9 op kenteken staat :!: Je moet 0.5% CO hebben. Hoe maakt niet uit. That's it!
Het maakt alleen uit als de lettertjes K, A, T, of te wel KAT ook op het kenteken staan (dus U9 KAT op je kentekenbewijs ipv alleen U9) Alleen dan moet voor kat 1-1-93 ook aanwezig zijn.
Dat is wat ik zeg! En dat is iets anders dan wat jij van mijn woorden maakt.

Zo is het mij verteld. Echt onlogisch komt het me niet over in ieder geval. Aangezien in dat geval de auto z'n goedkeuring en kenteken met kat heeft verkregen. Logisch dat die er later ook moet zijn om die goedkeur te behouden. (vanuit de rdw geredeneerd)
Dat er mede agv import en interpretatieverschillen auto's van hetzelfde type in NL rondrijden met of nix extra op kenteken of alleen U9 of U9 kat is een heel ander verhaal.

Het is me ook volkomen onduidelijk waarom iedereen zonodig volkomen onnodig met z'n vingers aan de LM meter wil zitten met de kans dat je de calibratie van het ding verziekt (calibratie? ja calibratie!) terwijl je met een beetje valse lucht de CO eis ook moeiteloos haalt. Veel simpeler.

En nu hou ik er overop. :D

Gr,
DJ

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/ CO2

ma dec 17, 2007 19:00

aha, ik snap het. Excuseer mijn lompheid :wink: maar ik heb nog nooit bij een auto van voor 1-1-1993 KAT op het kenteken zien staan vandaar mijn verwarring.
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma dec 17, 2007 19:18

@Ravado, het kost ff wat typen maar dan begrijp je elkaar ook echt. :D

Volgens zijn post heeft alfistzmeer dus een 75V6 met U9 kat kenteken (bj 1992) en zelf heb ik een 75TS gehad met helaas ook een U9 kat kenteken, ook bj 1992.

Gelukkig heb ik nu een 1989 75TS met een maagdelijk kenteken zonder milieu gezever 8)
En degene die m'n 75V6 ooit uit duitsland heeft ingevoerd heeft het ook goed gedaan wat daar staat ook nix op. 8)
Terwijl die wel een lamba sonde heeft en dus blijkbaar in duitsland wel ooit een kat heeft gehad die ze er bij de invoer in NL af hebben gehaald. En zo is hij dus ook goed gekeurd. Je moet het blijkbaar ook een beetje treffen met de keuring. De V6 is trouwens van bj 1990. Heeft ook motronic ipv jetronic.

Volgens mij z'n we trouwens wel weer eens afgedwaald van de vraag die ergens 15 posts terug door iemand werd gesteld.... :lol:

Gr,
DJ

Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

di dec 18, 2007 07:03

afgedewaald of niet, ik mot dus aan de KAT :cry:

ik heb namelijk inderdaad KAT U9 op mijn papieren staan :evil:
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di dec 18, 2007 07:19

Is vervelend voor je bodemvrijheid maar je kan hem eventueel wel doorboren. Met een speedboor op een pijp gelast ofzo.
Die 0.5% CO is zonder kat ook best te halen tijdens de keuring.
Helemaal leeghalen zou ik niet doen. Heb ik destijds gedaan met m'n 75TS omdat ik reden had om te denken dat de kat dicht zat (wat dus niet zo was trouwens) maar dat gaf een hoop herrie. Geen mooi uitlaat geluid.
Of je moet hem leeghalen en geperforeerde pijp erin en vullen met dempingsmateriaal. En dan middendemper weg. Scheelt ook bodemvrijheid tpv middendemper en geluid.
Maar een lege kat is geen gehoor (mijn mening) Ervaren monteur hoort het ook als de kat leeg gehaald is. Tenminste bij mij hoorden ze het. Maakte niet uit want de kat was aanwezig en CO was netjes 0.5%

Mzzl
DJ

Alfistzmeer
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: RDW keuring perikelen met AR75 Twin Spark Numerata/

di dec 18, 2007 09:23

Is vervelend voor je bodemvrijheid maar je kan hem eventueel wel doorboren. Met een speedboor op een pijp gelast ofzo.
Die 0.5% CO is zonder kat ook best te halen tijdens de keuring.
Helemaal leeghalen zou ik niet doen. Heb ik destijds gedaan met m'n 75TS omdat ik reden had om te denken dat de kat dicht zat (wat dus niet zo was trouwens) maar dat gaf een hoop herrie. Geen mooi uitlaat geluid.
Of je moet hem leeghalen en geperforeerde pijp erin en vullen met dempingsmateriaal. En dan middendemper weg. Scheelt ook bodemvrijheid tpv middendemper en geluid.
Maar een lege kat is geen gehoor (mijn mening) Ervaren monteur hoort het ook als de kat leeg gehaald is. Tenminste bij mij hoorden ze het. Maakte niet uit want de kat was aanwezig en CO was netjes 0.5%

Mzzl
DJ
thanks!

ik had onder mijn 33 1.7 IE en mijn 164 ook geen kat en vond dat icm mijn CSC pijp erg mooi klinken....
Het begon allemaal met de 33..

AR 33 1.7 IE (R.I.P)
AR 164 2.0 TS Super
AR 156 2.0 TS
AR 156 2.0 TS
AR Giulia 2.2

Nu: AR GT 2.0 JTS Distinctive
Lease: AR Stelvio Veloce
Project: 33 1.7 16V QV S

Terug naar “Algemene Technische vragen”