Anneke

Storing in brandstofinspuitsysteem

zo dec 16, 2007 17:17

Mijn Alfa Romeo 146 1.7 16V heeft een vervelende storing, waarbij het lampje van de brandstofinspuitsysteem gaat branden tijdens het rijden. De auto begint te haperen en het lijkt net of er niet genoeg brandstof wordt doorgegeven. Soms slaat de auto af en wil niet meer starten en de andere keer kan je gewoon doorrijden. De auto heeft al een paar keer aan de computer gestaan, maar deze geeft geen storing aan. Na resetten doet hij het weer maar voor hoelang? Momenteel start de auto wel, en loopt goed stationair, maar zodra dat lampje gaat branden stopt die meteen. De stappenmotor is al vervangen. Volgens de Alfa dealer moet de lambdasensor wel vervangen worden zou dit er iets mee te maken kunnen hebben? :roll:

Groetjes Anneke[/url]

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Storing in brandstofinspuitsysteem

zo dec 16, 2007 18:29

Hoi Anneke,

volgens mij zou de lambdasensor hier niet voor moeten kunnen zorgen. Als de lambdasensor kapot gaat gaat de computer meestal in de "noodloop", een standaard programmatje in de computer waar hij altijd op loopt. Hier moet je wel gewoon mee kunnen rijden, ook al is het door de grotere hoeveelheid ingespoten brandstof niet aan te raden ( verbrand je de katalysator mee en het benzineverbruik is ook hoger.).

Klinkt mij in de oren als een slechte stekkerverbinding ergens. Stekker van de BDP sensor is de belangrijkste in dit geval. Brandstofrelais is ook verdacht maar kan volgens mij geen lampje doen branden op het dashboard. Alle stekkers in de motorruimte een keer losmaken en goed inspuitn met wd-40 oid zou in ieder geval geen kwaad kunnen.

Succes ermee!

Groeten Remco.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Anneke

zo dec 16, 2007 18:49

Hoi Remco,
Bedankt voor je reactie.
De stekkers zijn al losgeweest en nagekeken. Ik dacht misschien na wat op dit Forum te hebben rondgekeken dat de luchtmassameter of mapsensor ook een probleem zou kunnen veroorzaken wat weer deze storing veroorzaakt.

Ze gaan er in ieder geval morgen weer mee aan de gang.

Groetjes,
Anneke

Jan M
Advanced Member
Advanced Member

zo dec 16, 2007 20:56

Je schrijft WD40, das toch een roestoplosser. Zit daar geen grafiet in. Dit geleid elektra.
Ik denk dat je kontactspray bedoelt.

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo dec 16, 2007 23:04

wd-40 is geen roestoplosser... is multifunctioneel en ook geschikt als contactspray. zit zeker geen grafiet in.

Kijk maar eens op wd40
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Algemene Technische vragen”