heb ik gelijk?

Peiling eindigde op do dec 27, 2007 20:02

nee
24%
10
ja
45%
19
geen mening
5%
2
zeur niet zo, het kan best zijn dat dit zo is maar dat boeit me niet
26%
11

Totaal aantal stemmen: 42
ericj
Full Member
Full Member

Re: RE: Verkooppraktijken en sfeerverpesting

vr dec 14, 2007 10:33

als je tussen de regels doorleest gaat het erom dat mensen misbruik maken van het forum (oa. korte advertenties plaatsen, veel adverteren... etc-commercieel?) en dan ook nog eens het lef hebben om on board vervelend en geheel misplaatst te reageren...

dit is wat ik bedoel :wink:

jammer dat ik geen enquêteervaring heb :lol:
Tja, ik denk dat liefhebbers en min of meer commerciele verkopers elkaar ook wel nodig hebben toch? Dus je wilt ze ook niet weren, want dan kun je soms wel erg lang zoeken naar onderdelen. En nogmaals, als een verkoper te vaak vervelend reageert in de optiek van veel mensen schiet hij uiteindelijk in zijn eigen voet toch? Is dus zelfregulerend.

---
Eric

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Verkooppraktijken en sfeerverpesting

vr dec 14, 2007 10:36

@ dinky boy, ik geef zowel een standpunt vanuit de verkoper als koper....
Verkopers nemen in toenemende mate potentiële kopers niet serieus
dit ligt toch aan beide partijen??
zo kreeg ik laatst voor iets heel anders (heb wat schoolboeken te koop staan op marktplaats) de opmerking dat de kopers de macht hebben (hij bood belachelijk laag bedrag)... heb daarop gereageerd dat ik aan de beste persoon niks verkocht ongeacht het bedrag wat hij nog zou bieden....

Wat ik hiermee wil zeggen, als je iets koopt of verkoopt moet je er met zijn 2en uitkomen.
Vind jij de verkopende partij niet genoeg interesse bieden in jouw koop behoefte dan laat je het toch lekker lopen.... (dit ligt dus ook aan de reactie die je als koper stuurt!!)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Duc
Guru
Guru

vr dec 14, 2007 10:43

jammer dat sommige forummers lange tenen hebben :?

Voor mij is het forum een prima medium om met andere alfa liefhebbers te communiceren en veel te leren (vooal over technische zaken). Soms bied ik iets aan en soms koop ik iets. De zaken die daarbij "komen" neem ik voor lief. Als ik ergens interesse in heb ga ik wel kijken, als het te ver is reageer ik gewoon niet, want als ik het echt wil hebben rij ik die 350 km heen en weer naar Groningen ook wel :wink:

En de "veelaanbieders" kunnen ook erg handig zijn als je iets nodig hebt wat niet op iedere straathoek te vinden is :wink:

Ik maak me er in ieder geval niet druk om. Het is bijna kerst -> relax 8)
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Duc
Guru
Guru

vr dec 14, 2007 10:44

Tja, ik denk dat liefhebbers en min of meer commerciele verkopers elkaar ook wel nodig hebben toch? Dus je wilt ze ook niet weren, want dan kun je soms wel erg lang zoeken naar onderdelen. En nogmaals, als een verkoper te vaak vervelend reageert in de optiek van veel mensen schiet hij uiteindelijk in zijn eigen voet toch? Is dus zelfregulerend.

---
Eric

idd je snapt het :wink:
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 14, 2007 12:20

tegen de reactie van Diele wil ik wel wat tegenoverstellen:

slechte advertenties, loze beloften van verkopers etc komen maar al te vaak voor, nou nee geen roest, 500 km in de auto en dan een roestbak aantreffen, heb ik drie keer meegemaakt...

velgen kopen, a ja een forumlid rijdt 500 km komt eraan niemand doet open....een versnellingsbak die uiteindelijk rot blijkt, hele dag verlof genomen etc...voorbeelden te over. Nee, meneer die versnellingsbak is perfect.

en dan niet mogen vragen om meer fotos en informatie....dat geloof jezelf toch niet...

je mag blij zijn dat mensen interesse in je waar hebben en om meer info vragen. De arrogantie waar sommigen mee te koop lopen.... :evil:

SQUADRA LEO
Guru
Guru

vr dec 14, 2007 12:37

slechte advertenties, loze beloften van verkopers etc komen maar al te vaak voor, nou nee geen roest, 500 km in de auto en dan een roestbak aantreffen, heb ik drie keer meegemaakt...

velgen kopen, a ja een forumlid rijdt 500 km komt eraan niemand doet open....een versnellingsbak die uiteindelijk rot blijkt, hele dag verlof genomen etc...voorbeelden te over. Nee, meneer die versnellingsbak is perfect.

en dan niet mogen vragen om meer fotos en informatie....dat geloof jezelf toch niet...

je mag blij zijn dat mensen interesse in je waar hebben en om meer info vragen. De arrogantie waar sommigen mee te koop lopen.... :evil:
Ik begrijp de irritatie wel, maar ik vind dat dit probleem niets met het forum te maken heeft.

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Milano70

vr dec 14, 2007 12:41

Wat een triest gezeur zeg.. Heb hier nou al zoveel spullen gekocht en veel verkocht... Heb hier 4 Alfa's verkocht.. en veel onderdelen. En heb het ''hele'' land doorkruist voor onderdelen.. En ben nog nooit teleurgesteld. Zelfs erg leuke mensen ontmoet..
Mischien moet je jezelf eens afvragen of je hier niet zelf debet aan bent.
Door dit soort belachelijke postings help je zelf het forum onderuit. Mensen die voor een knaak op de eerste rij willen zitten heb je dr altijd bij, of ben je daar mischien zelf er 1 van..?

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 14, 2007 12:45

Ik begrijp de irritatie wel, maar ik vind dat dit probleem niets met het forum te maken heeft.

Leo.

Afbeelding :cry:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr dec 14, 2007 12:51

Inderdaad. Op Marktplaats heb ik meer gezanik bij de hand gehad.

Als je de indruk hebt dat een adverteerder commercieel handelt kan je dat bij de moderators melden.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 14, 2007 12:54

Wat een triest gezeur zeg.. Heb hier nou al zoveel spullen gekocht en veel verkocht... Heb hier 4 Alfa's verkocht.. en veel onderdelen. En heb het ''hele'' land doorkruist voor onderdelen.. En ben nog nooit teleurgesteld. Zelfs erg leuke mensen ontmoet..
Mischien moet je jezelf eens afvragen of je hier niet zelf debet aan bent.
Door dit soort belachelijke postings help je zelf het forum onderuit. Mensen die voor een knaak op de eerste rij willen zitten heb je dr altijd bij, of ben je daar mischien zelf er 1 van..?
-------------
Laatst gewijzigd door Paliri op vr dec 14, 2007 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 14, 2007 12:57

tja... die rotte bakken die over de telefoon nog niet rot waren dat gebeurde vroeger met de telegraaf-advertenties ook hoor!
Heeft niets met forum te maken. En ja sommigen gedragen zich irritant. Maar ja ik heb liever iemand die via internet foto``s opvraagt/verzamelt dan mensen die als je een auto verkoopt zich voordoen als ""koper"", wel proefrit maken, 1 of meer uren van je tijd verpesten en dan na de proefrit een fotoserie gaan maken voor archief en nooit meer iets laten horen..

Alles komt voor hierbij vroeger al, nu nog steeds en heeft niets met het forum te maken maar alles met mentaliteit...Ik denk altijd maar bij dat soort zielpoten: blij dat er ook nog normale mensen zijn..
Dat zij zo in elkaar zitten is hun probleem , niet het mijne (of het jouwe..). En die tegenvallende auto`s: da`s het risico van gebruikt kopen.....En daarom ga je een auto ook bekijken toch??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

Inderdaad. Op Marktplaats heb ik meer gezanik bij de hand gehad.

Als je de indruk hebt dat een adverteerder commercieel handelt kan je dat bij de moderators melden.
meerdere malen gemeld, en nogmaals het is de combinatie. En (semi)commercieel en vervelend, verder niks bijdragen aan het forum...

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

dit is je eerste post, hoe kun je nou hier iets verkocht hebben
onder een andewre inlog misschien??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Milano70

vr dec 14, 2007 12:58

Omdat ik hier al vaker ben opgestapt, juist om dit soort geneuzel.. had me voorgenomen niet meer te posten maar om alleen maar te lezen, maar door dit soort topics kan ik me niet inhouden om toch nog te reageren. Heb er nu ook al spijt van, omdat het toch niet veranderd :wink:

Groet, Ro
Laatst gewijzigd door Milano70 op vr dec 14, 2007 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 14, 2007 13:02

--------
Laatst gewijzigd door Paliri op vr dec 14, 2007 13:38, 3 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”