Gebruikersavatar
Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 851
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:00

RE: 123 ignition

ma dec 10, 2007 23:01

Heb hem er ondertussen op staan en een weekje mee rondgehobbeld

Heb hem ingesteld op standje 1, voor 2.0, andere standen niet gebruikt

Motor loopt aanmerkelijk mooier en zuiverder, constante snelheden rijden en stationair draaien ook een
stuk beter, benzine verbruik ook wat minder, ik ben er dus best tevreden mee
Ga er nog wel een Bosch blue coil aanhangen, rijd nu nog met de standaard zwarte bobine

1 raar ding is me wel opgevallen bij afstellen van de motor, ik heb op cylinder 1 en 4 bij laag torental ( 650 rpm) een wat minder krachtige vonk als
op cylinder 2 en 3, kabels heb ik doorgemeten en zijn prima en gelijkwaardig, de vonk op 1 en 4 wordt ook krachtiger als het toerental wat stijgt, is hetzelfde bij
normaal staitonair toerental van 850 rpm
trasforma il meglio in massimo

Gebruikersavatar
Iwema
Junior Member
Junior Member
Berichten: 85
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 09:57
Locatie: Eindhoven
Contacteer: Website

RE: 123 ignition

do dec 13, 2007 22:03

Hierbij nog enkele kritische kantekeningen voor als je de ontsteking gaat aanpassen.

Als je een ander merk verdeler plaatst let dan op dat de vervroeging klopt.
Ik heb vele verdelers gezien die tewijnig vervroeging geven.
Zoek in de manual van je auto op wat de mechanische vervroeging moet zijn en de vacum vervroeging.
De technische gegevens worden door de fabrikanten van de after markt verdelers meestal gegeven of staan op internet.
Als je niet aan deze gegevens kunt komen kun je de verdeler beter niet kopen.
Zorg er voor dat de vervroeging ook bij de juiste toerentallen wordt gehaald.
Ik heb vervangings ontstekingen gezien die nog niet de helft vervroegen van de orginele.

Let op of de vervroeging wordt gegeven in krukasgraden of verdelergraden.
De verdelerhoek vermenigvuldigd met 2 geeft de krukasgraden.

Bij bobines moet je opletten op de stroom die er gaat lopen.
Hoe lager de weertstand des te hoger de stroom.
Als de stroom tehoog is wordt de bobine en de ontstekingsversterker te warm.
Het gevolg kan zijn een slechte vonk of een ontstekingsversterker die snel kapot gaat.

Hugo
Iwema

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1379
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: RE: 123 ignition

ma jan 21, 2008 23:23

Curve E en dan je standaard afstelling 2-4 graden vervroegd afstellen 8)
Hoi Andretti, Je hebt je fles cola weer verdiend :D :D . Na later het e.e.a. uitgeprobeerd te hebben heb ik hem uiteindelijk hierop afgesteld, gaf idd. bij mij het beste resultaat.

Mvg Richard www.berlina.nl
En de Berlina is toch een 2.0?
Oo==v==oO

Terug naar “Algemene Technische vragen”