tekst van de site van Eb-spares, hij is dus ook verkrijgbaar met vacuumvervroeging, voor de liefhebbers..Available for 101, 105,115, 116 4 cylinder models. Incorporates an adjustable advance curve (adjustable on the underside of the unit) so that can it be set to suit your engine perfectly.
Also available with or without vacuum advance.
Not only do you get adjustable advance-curve, you can get the original vacuum-curve too! 4 cylinder with vacuum advance. £195.00 4 cylinder non vacuum advance £175.00 plus vat..

Klopt, op de 123 ontsteking die ik nu heb zit óók een vacuum aansluiting (echter bij mij niet in gebruik).tekst van de site van Eb-spares, hij is dus ook verkrijgbaar met vacuumvervroeging, voor de liefhebbers..Available for 101, 105,115, 116 4 cylinder models. Incorporates an adjustable advance curve (adjustable on the underside of the unit) so that can it be set to suit your engine perfectly.
Also available with or without vacuum advance.
Not only do you get adjustable advance-curve, you can get the original vacuum-curve too! 4 cylinder with vacuum advance. £195.00 4 cylinder non vacuum advance £175.00 plus vat..

Hoi Andretti, Je hebt je fles cola weer verdiendCurve E en dan je standaard afstelling 2-4 graden vervroegd afstellen

Ben nieuwsgierig naar het resultaat, zit er ook aan te denken er 1 op de Giulia te zetten.Heb er dus 1 besteld, wordt morgen of maandag geleverd
Zal wel even posten wat ik er van vind

Helemaal mee eens. Ik gebruik nu bijna 3 jaar het Pertronix setje en functioneerd prima en veel beter dan de normale ontsteking. Maar daat moet je originele as inderdaad wel voor in goede staat zijn. Ik betwijfel het ook of een dergelijk setje voor de racerij wel geschikt is. Dus voor normaal gebruik is een Pertronix setje zeer geschikt en anders een 123-setje.als je een petronix of luminition setje koopt heb je nog steeds te maken met je centrifugaal gewichtjes en eventuele speling in het ontstekingssysteem. het vervangt alleen de contactpuntjes.
Dan mag je wel goedkoper uit zijn maar je houd dan je afwijking door de slijtage gewichtjes en veertjes en eventuele speling op je rotoras . Met het 123 ignition systeem ben je daarvan voor eeuwig verlost en het is instelbaar!! Ik kan en wil niet in andermans portemonnee kijken maar ik wilde dat ik dit veel eerder gekocht had. Voor mij is dit absoluut de aankoop van het jaar geweest.
Mvg. Richard www.berlina.nl