Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Supertje in 1:24

do nov 22, 2007 16:31

Nou ja zeg....

Kom je zomaar je eigen foto's tegen op eBay. Bij een Italiaanse boef die durft te beweren dat de CC-90 zeldzaam ('raro') is terwijl deze net is verschenen in de kiosken.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Supertje in 1:24

do nov 22, 2007 19:52

Als je het de moeite waard vindt kan je een aanklacht bij eBay indienen. Zomaar andermans foto's gebruiken mag niet.

Dat RAR SELTEN RARO ULTRA-RARE irriteert me. Sommige verkopers noemen idd alles zeldzaam. Gloednieuwe modellen, maar bijvoorbeeld ook Bburago 1/18 Monza's, Minichamps die bijna wekelijks worden aangeboden, de witte Auto Art GTV waar er gemiddeld 10 tegelijk van op eBay staan... Laatst een verkoper nog die een 2600 SZ van Glamour aanbood. "ULTRA RARE". Intussen kan je hem nog gewoon nieuw bestellen bij Tron. Als je je spullen wilt verkopen op eBay, doe het dan eerlijk.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Supertje in 1:24

do nov 22, 2007 20:57

]
*) Gaat er nog iemand van hier?

denk dat ik het niet ga redden Hans :?
Had je de pelisie sudjes al binnen?
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Supertje in 1:24

do nov 22, 2007 21:25

Had je de pelisie sudjes al binnen?
Yep, 1 Polizia, andere zijn nog onderweg. De vaste leverancier had nogal zitten blunderen bij de verzending. Heb nu wel een Polizia 90 over.

@Alfavaganza: ik vind het gebruik van mijn foto's geen probleem als dat op forums gebeurt in het kader van het geven van informatie. Als dat ten behoeve van verkoop op eBay (MP, Yahoo auctions, etc.) gebeurt vind ik dat wel brutaal. Ga er verder geen echt probleem van maken.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . Furgonata

vr nov 23, 2007 01:05

Afbeelding

Bovenstaande kenden we toch al? Jaaaa... Neeeee....

DeAgostini deed 'm eerder al in Carabinieri-uitdossing verschijnen in de betreffende reeks. Nu dus als Polizia-besteller. Dat wil zeggen: 'nu' op eBay, op 28 februari 2008 pas in Italië.

Afbeelding

Deze lijkt iets meer grijs van tint te zijn, verder is de plaatsing van de antenne anders. De achterzijde is niet de sterkste kant. Er zitten tussen de diverse Promiscua-brouwsels aardig wat verschillen, maar het model moet kennelijk op deze lijken. En dat doet ie niet echt goed. En zie ik daarbinnen nou een zwevende hoedenplank?



Furgonata is afgeleid van Furgone dat bestelwagen betekent (de F in F12). Een tot bestelwagen omgevormde personenauto dus.

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Furgonata

vr nov 23, 2007 01:33

Van wat ik van de foto's heb gezien ziet de van De Agostini er wel heel wat beter uit. Die ben ik laatst misgelopen op eBay... gewoon vergeten een behoorlijk bod uit te brengen voor hij afliep #-o
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Gendarmeria

vr nov 23, 2007 11:39

Van wat ik van de foto's heb gezien ziet de van De Agostini er wel heel wat beter uit. Die ben ik laatst misgelopen op eBay... gewoon vergeten een behoorlijk bod uit te brengen voor hij afliep #-o
Hm, zoiets overkwam mij gisteren. Even te druk met andere zaken bezig...

Afbeelding

Vond 'm wel leuk. Zeker omdat het geen fantasiemodel is. 155 van de Gendarmeria van San Marino:

Afbeelding

Een 'fout' is natuurlijk de oude carro, terwijl het voorbeeld een widebody is, maar dat is de verbouwer niet te verwijten. In dit geval pakt de fout op het basismodelletje van DeA, het verchroomde hart in de grille, dan wel weer gunstig uit.

Ging weg voor €25.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Gendarmeria

za nov 24, 2007 13:15

Mijn laatste aanwinst, een 33 van Bburago.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Gendarmeria

za nov 24, 2007 19:56

http://www.snuffledopple.com/1970-alfa- ... -2184.html

Weet niet of deze al bekend is?

hier zijn er ook wat verkrijgbaar even naar beneden scrollen

http://www.mafma.com/liste.php?Marque=A ... &motsclef=

Gr Tom
Laatst gewijzigd door Gerrets op za nov 24, 2007 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Gendarmeria

za nov 24, 2007 20:03

Weet niet of deze al bekend is?
Had je in de index kunnen zien. Pagina 1.

Gebruikersavatar
Salquenen
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 15:50

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Gendarmeria

za nov 24, 2007 20:10

http://www.snuffledopple.com/1970-alfa- ... -2184.html

Weet niet of deze al bekend is?

Gr Tom
:shock: :shock: $108.20 :shock: :shock:

Worden ook op Ebay aangeboden voor aanzienlijk minder !
Heb de mijne net 2 weken binnen... :wink:

Afbeelding

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . Gendarmeria

za nov 24, 2007 20:54

Mooi exemplaar :thumbs:

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

40 jaar Giulia GT

zo nov 25, 2007 09:01

Een 'nieuwtje' van Progetto, de duizendste sticker/kleur variant op het oude bestaande model van de Giulia GT. Deze is gemaakt t.b.v het 40 jarig jubileum van de Giulia GT. Helaas nog immer de zeer matige kwaliteit die we gewend zijn van Progetto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 871
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

Giulia GTA Silhouette

zo nov 25, 2007 09:05

Van Carpin models een variant op de reeds bestaande Giulia GTA Gr5 auto. Deze uitvoering heet toepasselijk 'Quadrifoglio'
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . . . . beursbericht

zo nov 25, 2007 12:59

Gisteren (zaterdag24/11) lekker NAMAC beursdagje gehad. Omdat ik er zelf ook met een tafeltje stond 'moest' ik vroeg van huis. Voor het publiek gaan de deuren om 10 uur open, voor tafelhouders al om 8 uur. Een beetje op tijd aanwezig zijn is raadzaam vanwege het eeuwigdurende parkeerprobleem daar. Steeds honderden meters heen en weer lopen met je dozen en kratten, dat wil je niet. Dus 6:15 uur in de auto, joepie, het is weekend....

De beurs is in het Euretco gebouw in Houten, dit maal drie grote zalen vol. Bijna net zo groot als Auto Moto Italia dus, alleen het kleine 'kunstenaarszaaltje' tussen de zalen 2 en 3 en het bovenverdiepinkje waren niet gevuld met 100.000den autootjes, motorfietsjes, onderdelen, folders en een enkele miniatuur bouwkraan of trein.

Het was behoorlijk druk, ook al was dat aan de verkopen niet echt te merken. De buren rechts, een bedrijf dat daar altijd staat met 5 of 6 meter 1:18 modellen, tot 1,5 meter hoog opgestapeld hadden dezelfde ervaring. De buren links? Tja, het was een bijzonder horkerig echtpaar dat het gepresteerd heeft niet op mijn 'goedemorgen' (2x) te reageren en de gehele dag alle contact te vermijden afgezien van 'dat is onze stoel'. Meneer was al een uur weg en bleef nog een uur weg, maar mevrouw moest de stoel moest veilig stellen. Later begreep ik ook waarom, ze hebben de rest van de dag alleen maar achter de tafel zitten hangen. Veel hebben ze niet verkocht. Gek hè?

Was toch niet ontevreden over de verkopen, een vorige keer had ik amper de reiskosten en de tafelhuur terugverdiend. Dit keer waren met name de Fabbri's in trek.

Mijn eigen aankopen:

Afbeelding

De 2600 Spider keek ik al een tijdje naar uit. De 159 racecontrol was eigenlijk niet de bedoeling. Even de bestelling van iemand anders verkeerd onthouden (moest de 159 Superbike pacekar van M4 zijn, die er nog niet was), dus dan maar in de eigen collectie opgenomen. Mooi is-ie in ieder geval wel, op één detail na:

Afbeelding

Het hele model ziet er tot in de puntjes verzorgd uit, behalve de achterbumper waarvan de passing associaties oproept met de ARS modellen.

Wel een prachtig detail, de twee 'vette' uitlaten:

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”