Andretti Molletti

RE: 75 TS compressie, afslaan en niet aanslaan. Update p.2

di nov 06, 2007 18:49

Na dat we afgerekend hadden en ik naar huis reed bedacht ik me nog het volgende:
(PS de rest: compressie as idd minimaal, ketting te slap en distributie waarschijnlijk versprongen)
Los van je kettingtandwielen op je nokkenassen kan het ook je TUSSENtandwiel zijn wat t.ov. je onderste ketting telkens wat verloopt.
Dit merk je doordat BEIDE nokkenassen van tijd staan.
Als dat zo is heb je waarschijnlijk een tussentandwiel zonder spie... al weet ik zeker dat die pas vanaf de 155 geleverd zijn... maar je weet nooit wat er inmiddels inzit ;)

Succes!!!

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

di nov 06, 2007 22:17

Dré,

Nogmaals hartstikke bedankt voor het willen komen kijken!

De Bertone heeft even een ander onderkomen gekregen, en de 75 staat nu op die plaats. Dat werkt een stuk makkelijker! Het kleppendeksel is er vanaf, en hij staat inderdaad weer van tijd. Morgen verder kijken hoe en wat.

Bedankt voor de tip ook over het tussentandwiel! De uitlaat staat nu op tijd, hopelijk de krukas ook dan is het alleen weer de inlaat die van tijd staat. In dat geval is er met het tussentandwiel niets aan de hand, toch?
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Andretti Molletti

Re: RE: 75 TS compressie, afslaan en niet aanslaan. Update p

di nov 06, 2007 22:44

De uitlaat staat nu op tijd, hopelijk de krukas ook dan is het alleen weer de inlaat die van tijd staat. In dat geval is er met het tussentandwiel niets aan de hand, toch?
Nope, dan is het tussentandwiel ok!

kiep us poostet :lol:

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

wo nov 07, 2007 22:37

Nou, de krukas stond samen met de uitlaat op tijd. Het was dus weer alleen de inlaat. Inmiddels heb ik even vlug de inlaat ook weer goed gezet, de moer goed vast gedraaid en het kleppendeksel weer gemonteerd. Starten wilde ik niet meer proberen vanavond voor het geval dat niet zou willen lukken.

Als ie nou morgen start en goed blijft lopen, haal ik de nokkenas eruit om te gaan voorkomen dat deze weer losloopt.
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

do nov 08, 2007 11:06

Wellicht ten overvloede, de nokkenasversteller zit met een moer en loctite vast. Het steeds loslopen van de versteller zou daar wel eens van afhankelijk kunnen zijn.

Groet,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

do nov 08, 2007 17:56

Nee, dat is niet ten overvloede!

De moer zit dus met loctite, dan klopt het dat ik nog geen spietje gezien heb?!
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Rob75
Guru
Guru
Contacteer: Website

do nov 08, 2007 18:05

Dat hang er vanaf of je een spietje ziet.

Als de hele grote moer (net no groot als de omtrek van de steller) dan zie je die niet.
Als je de kleinere moer los hebt dan komt de hele steller los van de nokkenas en dan zie je het spietje wel. Op de site van Tuynder staan exploded views van de nokkenas(steller) in de catalogus. Daar kun je zien wat je waar tegenkomt.

Succes,

Rob
75 2.0 carbs in wording
Voor dagelijks gebruik:
Alf Giulia Super (952), Aprilia RSV Mille 1999, Cagiva Navigator

http://www.soglia-it.nl

Alfa eL
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 75 TS compressie, afslaan en niet aanslaan. Update p

za dec 29, 2007 21:30

Als ie nou morgen start en goed blijft lopen, haal ik de nokkenas eruit om te gaan voorkomen dat deze weer losloopt.
En dat is al weer bijna 2 maanden geleden. De nokkenas is er inmiddels uit geweest om alles goed vast te kunnen zetten. Meer dan 50 km heb ik daarna niet meer gereden, maar als het goed is moet het nu goed zijn.

Ook het probleem van het af en toe niet aan willen slaan hoop ik opgelost te hebben. Telkens als dit gebeurde moest je even aan alle stekkertjes en relaitjes onder de motorkap friemelen, dus daar ben ik eens gaan meten. De twee blokjes met massa verbindinkjes op de voorste dwarsbalk bleken heel veel weerstand te hebben, dus die heb ik weer opgefrist. Aan de relais ben ik vervolgens niet echt meer aan het meten gegaan, eerst eens kijken of het nu opgelost is.
Alfa 33 16V 1994
Alfa 75 TS 1989
Alfa 33 Servizio 1992

Terug naar “Algemene Technische vragen”