pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 710
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

carrosserie 75 v6 versus 4 cylinder..

wo okt 31, 2007 20:08

wat moet er aangepast worden om een alfa75v6 america te proppen in een 4cyl koets?
ikzelf heb al vraagteken bij de radiator,ECU benzinetank etc...

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1370
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

RE: carrosserie 75 v6 versus 4 cylinder..

wo okt 31, 2007 20:24

Waarom zou je dit überhaupt willen? Komt de originaliteit (en dus de waarde) van de auto niet ten goede lijkt me... 8-[
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8969
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: carrosserie 75 v6 versus 4 cylinder..

wo okt 31, 2007 20:27

Motorsteunen zijn anders.

En, als je de America-bumpers wilt behouden wordt het ernstig hobbyen, want die hangen aan gasdempers. Deze zitten weer in een soort kokers voor en achter de auto die uniek zijn voor de America-koets.

ECU moet geen probleem zijn, zit aan de bijrijderskant in de voetenruimte, en dat is bij een 4-cilinder met injectie niet anders. Je moet wél de ontstekings-ECU overzetten en het bijpassende afdekpaneel voor de voetenruimte hebben.

Verder moet je de 'spacers' van tussen de dwarstraverse voor de achteras bewaren, die heb je weer nodig om te voorkomen dat de achterste donut niet in de tunnel past.

De rembekrachtiger van een 4-cilinder is geloof ik anders.

Je zult de rubber steuntjes voor het luchtfilterhuis in de nieuwe koets moeten fabrieken.

Afhankelijk van welk type 4-cylinder je hebt, moet je de accubak naar de andere kant verplaatsen.

Radiateur zie ik zo uit mijn hoofd geen problemen mee. De torsies van de V6 moet je overzetten, de voorstabi ook (en de naven natuurlijk, maar dat lijkt me logisch).

Benzinetank zou zo moeten passen (ik heb altijd gedacht dat de kofferbakvloer van een America anders was, maar schijnbaar is dat niet zo). Wel zul je doorvoergaten moeten maken. Verder is de vulhals ook anders, en die moet je dan compleet overzetten, inclusief de grotere tankdop.

Op de plek waar normaalgesproken de 4-cilinder tank hangt komt nu je einddemper. Daar zul je ophangpunten voor moeten fabrieken.

Wat ben ik nog vergeten :?:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 710
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

RE: carrosserie 75 v6 versus 4 cylinder..

wo okt 31, 2007 20:30

mischien toch maar lassen...

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: carrosserie 75 v6 versus 4 cylinder..

wo okt 31, 2007 20:33

kijk ff bij mijn project......

naven hoef je niet over te zetten dat kan ook 4 gaats blijven....
rembekrachtiger hoeft niet overgezet te worden
torsies hoeft niet

t is wel aardig wat werk maar alles kan...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: carrosserie 75 v6 versus 4 cylinder..

wo okt 31, 2007 20:35

Radiator van een carbsbody heeft een smallere opening qua luchtdoorlaat (stuk blik weghalen) Eletriek; v6 toerenteller is ook anders.
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8969
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: carrosserie 75 v6 versus 4 cylinder..

wo okt 31, 2007 20:38

kijk ff bij mijn project......

naven hoef je niet over te zetten dat kan ook 4 gaats blijven....
rembekrachtiger hoeft niet overgezet te worden
torsies hoeft niet

t is wel aardig wat werk maar alles kan...
Klopt, 4-gats kan maar 5-gats zou mijn persoonlijke keuze zijn. Torsies hoeft ook niet, maar als je de America-bumpers houdt is het toch wel de moeite.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8969
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: carrosserie 75 v6 versus 4 cylinder..

wo okt 31, 2007 20:39

Radiator van een carbsbody heeft een smallere opening qua luchtdoorlaat (stuk blik weghalen) Eletriek; v6 toerenteller is ook anders.
Grtz,fRank
O ja, het beroemde snelheidsmeter-verhaal met het conversiekastje onder de achterbank. Álles overzetten uit dat circuit, als je de originele America-bak gebruikt tenminste.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

pe1ryx
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 710
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 14:08
Locatie: cuijk

RE: carrosserie 75 v6 versus 4 cylinder..

wo okt 31, 2007 20:45

heb inmiddels hoop op een v6 koets...ff afwachten.
de america die ik heb kan wel gelast worden,maar tov een gtv6 heeft ie ongeveer 35%rottigheid,maar ik wil het liefst helemaal niet lassen en spuiten...gewoon montage werk en klaar.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: carrosserie 75 v6 versus 4 cylinder..

wo okt 31, 2007 21:56

kijk ff bij mijn project......

naven hoef je niet over te zetten dat kan ook 4 gaats blijven....
rembekrachtiger hoeft niet overgezet te worden
torsies hoeft niet

t is wel aardig wat werk maar alles kan...
Klopt, 4-gats kan maar 5-gats zou mijn persoonlijke keuze zijn. Torsies hoeft ook niet, maar als je de America-bumpers houdt is het toch wel de moeite.
het ging toch er om of het nodig was? Het is niet nodig, alles kan maar of het noodzakelijk is?
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8969
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: carrosserie 75 v6 versus 4 cylinder..

wo okt 31, 2007 22:01

Zoals ik het begreep, was de bedoeling om van de 4-cilinder koets een full-blown America te maken :wink:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: carrosserie 75 v6 versus 4 cylinder..

wo okt 31, 2007 22:04

Zoals ik het begreep, was de bedoeling om van de 4-cilinder koets een full-blown America te maken :wink:
owwww oke.. ik dacht te lezen dat het met minimale inzet een v6 moest worden... als je een volle america (wie wil eigenlijk zo'n zwaargewicht?? :wink: ) wwil dan moet er wel heel wat vernaderd worden...meer werk als een parafannetje lassen.....
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Terug naar “Algemene Technische vragen”