Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

24V in GTV6

ma okt 29, 2007 21:14

hallo allemaal

Wat heb ik nodig om in een GTV6 een 3.0 24V motor te hangen uit een 164.

zijn de uitlaad spruitstukken van de 164 te gebruiken?
inlaad moet verandert worden.

wat moet gebruikt worden van een 12V motor.

alvast bedankt voor de info.

en ja Ik heb gezocht maar kon niet veel vinden.



:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: 24V in GTV6

ma okt 29, 2007 21:20

Stuur een PB naar Lenz. Die kent de klappen van de zweep.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7075
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 24V in GTV6

ma okt 29, 2007 22:48

-uitlaatspruitstukken zijn aan te passen maar passen niet zomaar.
-carterpan en oliepompaanzuigbuis van 75 v6 omzetten.
-dynamo van 164 gebruiken(multiriem ipv v-riem), steun aanpassen.
-evt stuurbekrachtigingspomp van 164 gebruiken, slangen aanpassen.
-gehele uitlaat nieuw maken, grotere diameter, om het echt god te doen.
-gehele kabelboom uitrafelen en inkorten/verlengen waar nodig.
-inlaatspruitstuk aanpassen.
-olievuldop verplaatsen ivm ruimte voor de hoofdremcilinder/ rembekrachtiger.
-vliegwiel en staartstuk 75 3. plaatsen, evt 4mm opvulring tussen krukas en vliegwiel.
-thermostaatdeksel 75 v6 gebruiken om uitgang aan de goede kant te hebben.
-motorsteunen 75 v6/ gtv6 erop schroeven.

Geloof dat ik het meeste wel genoemd heb zo.. :wink:

Kijk ook eens op www.alfagtv6.com/bb is ook veel te vinden. 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: 24V in GTV6

di okt 30, 2007 12:54

En, wat iig bij een zelfde conversie in een 75 moet, is het verplaatsen van de complete pedalenbak in je schutbord...24v koppen zijn hoger en daar is thv de rembekrachtiger geen plek voor....Denk bij de gtv6 net zo min als bij een 75.
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7075
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 24V in GTV6

di okt 30, 2007 18:25

volgens mij hoeft dat niet als je de olievulopening verplaatst...
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1414
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: 24V in GTV6

di okt 30, 2007 19:27

Ik had geen moeite met de plaats van de olievuldop en heb die dus ook lekker laten zitten.
Bekrachtiger van een V6 is veel te dik en komt tegen de 24V koppen aan , daarom een platte van bv een 4 cilinder 75 oid.
En een geschikte versnellingsbak, alhoewel die op een gtv meestal wel vrij kort is geloof ik anders een TS bak en beter nog een 1.6 bak (met sper!!!)
Diverse tapeinden overzetten, gaten carter boren, oliepomp transaxle en fwd mixen, koelaansluiting afstoppen en extra aansluiting maken voor kachel, juiste voordeksel met sensor (let op stand sensor tov 60-2 uitsparing) gebruiken en evt gewoon v riem blijven gebruiken.
Steun voor 75 stb pomp fabriceren, eigen dynamo gebruiken, olie koeler of warmtewisselaar monteren.
Luchtfiltersysteem aanpassen aan grotere luchtmeter, steun voor onstekingsmodules maken.
Stationair regelingaansluiten op 75 inlaat, of bij voorkeur 164 24V inlaatset up met dikke pijpen gebruiken.
En zo zal ik nog wel meer dingen zijn vergeten, zorg ten eerste dat je motor fris is en de distributie nieuw

Terug naar “Algemene Technische vragen”