Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 155 Widebody op koms

ma okt 08, 2007 22:12


Can i ask please who makes this model and is it available and how much for ?
Saluti
alfa155btcc
:thumbs:
In short:

Available in Japan, 60 made by Antnette43, costs 120 euro :x
:wink:
thats 82.80 GBP :wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . 155 Widebody op komst

ma okt 08, 2007 23:25

Hm, er zit nòg een widebody aan te komen...

fotooke

Aldo Serini, één van de mensen achter het Fiammeblu forum en de man achter Autoparco had op de Hobby Model Expo een prototype op zijn stand liggen. Dat zal uiteindelijk een Polizia en/of Carabinieri versie worden. Ook handbouw, beperkte oplage en dus prijzig.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Made in Hong Kong

di okt 09, 2007 15:14

"Made in Hong Kong" is relatie tot speelgoed was in het verleden meestal synoniem voor goedkoop, beroerd in elkaar gezet, slecht passend, valselijk gekleurd plastic. Iets om vooral links te laten liggen.

Tijden veranderen. (Of ik verander, dat kan natuurlijk ook 8) ) Nu heeft het plastic spul opeens 'charme'? In ieder geval is het lekker apart:

Afbeelding

Vooralsnog is het merkloos, ik wil de blister intact laten en weet niet of op de onderzijde iets vermeld staat. De kartonnen kaart vermeldt alleen het beruchte "Made in Hong Kong", verder niets. De achterzijde is niet bedrukt.

Afbeelding

Afbeelding

Eigenlijk is het model niet eens zo heel slecht, in ieder geval duidelijk herkenbaar als Canguro.

Afbeelding

Ik kocht het op eBay van een Australische voor iets van €7. Waarschijnlijk een veelvoud van wat het oorspronkelijk kostte en ietsje minder van de onlangs verschenen Canguro van Beebop (Tron). Maar waar vind je nog zo een intact exemplaar? Het dateert vermoedelijk uit de jaren '70.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zit ik opeens met een hele Alfa Kangoeroe familie in huis.... De rode werd op één van de voorgaande pagina's al getoond, de 1:43 blauwe is een Joal (Spaans, op basis van een oude Politoys-mal).

Afbeelding

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Made in Hong Kong

di okt 09, 2007 16:36

Erg leuk Dink, zeker omdat het nog in de blister zit.

Misschien ook wel een (illegale) kopie van een bestaand model zoals bijv. de Politoys of de Mercury? Ik kan me herinneren dat ik vroeger een paar wat grotere plastic Hong Kong modellen had die herkenbaar uitvergrote kopieën van Corgi en Matchbox waren.

Corrado

Gebruikersavatar
Yvo
Guru
Guru
Berichten: 1566
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:39
Locatie: Enschede
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . politie puzzel

di okt 09, 2007 20:37

[quote="cor"]Van harte Marco!! :wink: :wink:

Ziet er fraai uit, de Century's zijn er dus ook in 'nieuwere' uitvoering. Alleen de slangen op de c-stijl ontbreken zo te zien...'Normaal' zit er geen spiegel op, en zijn de raamlijsten en deurklinken in de kleur van de carrosserie....(of niet Yvo?)
Voor je 't weet wordt er vitrinebelasting ingevoerd, hebben we mooi pech met die Century modellen, of niet? :shock: :shock: :shock: :wink:

In Grunn'n komt er binnenkort weer een 1:18 Minichamps Carabinieri bij en ook nog voor een zéééér zacht prijsje :D :D :D :D

http://www.alfaclub.nl/phpbb/posting.php
Stichting Club Alfa Romeo Bezitters :: Forum :: Plaats reactie

Ik denk dat je gelijk hebt, Cor! Volgens mij is deze (fraaie wagen) flink gesuperd. Ik heb die vier van mij maar eens vergeleken.
Geen rubbers op de rozetten, geen gekleurd interieur, geen gekleurde knipperlichten enzo.


Afbeelding[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn eigenlijk vrij basic gehouden, waarschijnlijk om gewicht te besparen....

:wink:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Gebruikersavatar
cees
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 03, 2005 22:41

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Made in Hong Kong

di okt 09, 2007 22:47

"Made in Hong Kong" is relatie tot speelgoed was in het verleden meestal synoniem voor goedkoop, beroerd in elkaar gezet, slecht passend, valselijk gekleurd plastic. Iets om vooral links te laten liggen.

Tijden veranderen. (Of ik verander, dat kan natuurlijk ook 8) ) Nu heeft het plastic spul opeens 'charme'? In ieder geval is het lekker apart:

Afbeelding

Vooralsnog is het merkloos, ik wil de blister intact laten en weet niet of op de onderzijde iets vermeld staat. De kartonnen kaart vermeldt alleen het beruchte "Made in Hong Kong", verder niets. De achterzijde is niet bedrukt.

Afbeelding

Afbeelding

Eigenlijk is het model niet eens zo heel slecht, in ieder geval duidelijk herkenbaar als Canguro.

Afbeelding

Ik kocht het op eBay van een Australische voor iets van €7. Waarschijnlijk een veelvoud van wat het oorspronkelijk kostte en ietsje minder van de onlangs verschenen Canguro van Beebop (Tron). Maar waar vind je nog zo een intact exemplaar? Het dateert vermoedelijk uit de jaren '70.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zit ik opeens met een hele Alfa Kangoeroe familie in huis.... De rode werd op één van de voorgaande pagina's al getoond, de 1:43 blauwe is een Joal (Spaans, op basis van een oude Politoys-mal).

Afbeelding
Hier nog wat leuke Hong Kong modelletjes, er zijn er nog veel meer.
Afbeelding
Deze gele is onbekend, duidelijk een copie van Politoys, schaal is 1:43

Afbeelding
Op de volgende foto 2 modellen van Jaru, ook Hong Kong met verschillende bestickeringen en wielen. Schaal is 1:40 en dit zijn copien van Kawai, het Japanse kitje.

Afbeelding
Deze groene is van Zee Toys, schaal 1:32

Afbeelding
De roze is weer een copie van Zee Toys en heet nu Roxy Toys.

Afbeelding
Deze rode is een copie van Penny, plastic met een metalen bodem, heel apart. Schaal is dus 1:66

Afbeelding
De laatste is de mooiste, ook wat de doos betreft. Gemaakt door Tarheel in de schaal van 1:24. Motorkap en de achterruit kan omhoog.
Dit model was waarschijnlijk weer een copie van Midori die een kit had in deze schaal. Ook Atlas en Agfa/unicar hebben dit model gemaakt in deze schaal. Allen zeer prijzig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . politie puzzel

di okt 09, 2007 23:47

Van harte Marco!! :wink: :wink:

Ziet er fraai uit, de Century's zijn er dus ook in 'nieuwere' uitvoering. Alleen de slangen op de c-stijl ontbreken zo te zien...'Normaal' zit er geen spiegel op, en zijn de raamlijsten en deurklinken in de kleur van de carrosserie....(of niet Yvo?)
Voor je 't weet wordt er vitrinebelasting ingevoerd, hebben we mooi pech met die Century modellen, of niet? :shock: :shock: :shock: :wink:

In Grunn'n komt er binnenkort weer een 1:18 Minichamps Carabinieri bij en ook nog voor een zéééér zacht prijsje :D :D :D :D

http://www.alfaclub.nl/phpbb/posting.php
Stichting Club Alfa Romeo Bezitters :: Forum :: Plaats reactie

Ik denk dat je gelijk hebt, Cor! Volgens mij is deze (fraaie wagen) flink gesuperd. Ik heb die vier van mij maar eens vergeleken.
Geen rubbers op de rozetten, geen gekleurd interieur, geen gekleurde knipperlichten enzo.


Afbeelding[/img]


merkwaardig

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn eigenlijk vrij basic gehouden, waarschijnlijk om gewicht te besparen....

:wink:
:? , die raamstijlen kan ik begrijpen, dat zou opgeschilderd kunnen zijn, maar die deurklinken zien er heel professioneel uit.
krijg totaal niet de indruk dat dit later gedaan is :roll: geld ook voor t interieur.

Als ie echt "gepimpt" is dan is dit iig zeer netjes gedaan 8)
Laatst gewijzigd door MarcoAzzurro op wo okt 10, 2007 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Made in Hong Kong

di okt 09, 2007 23:55

Puur genieten dit, zowel de boeiende bijdrage van Cees als de 'Mercury-analyse' :thumbs:

Cees, de gele is volgens de Fer Akkermans database een ZZZipp Wheels.

Nog wat grappigs van een tijdje terug:

Afbeelding

Een Canguro aansteker. Meer: klik

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Made in Hong Kong

wo okt 10, 2007 00:08

Puur genieten dit, zowel de boeiende bijdrage van Cees als de 'Mercury-analyse' :thumbs:

Cees, de gele is volgens de Fer Akkermans database een ZZZipp Wheels.
De wielen van die gele lijken wel erg op Penny wieltjes maar dan een stukkie groter.

Afbeelding

Gebruikersavatar
cees
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 03, 2005 22:41

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Made in Hong Kong

wo okt 10, 2007 22:29

Puur genieten dit, zowel de boeiende bijdrage van Cees als de 'Mercury-analyse' :thumbs:

Cees, de gele is volgens de Fer Akkermans database een ZZZipp Wheels.

Nog wat grappigs van een tijdje terug:

Afbeelding

Een Canguro aansteker. Meer: klik
Ik heb de doos nog even opgezocht en daar staat inderdaad ZZZIPP WHEELS op maar dat is niet het merk. Je moet dat meer zien
als een model die hard over het keukenzeil roetsjt als je hem een zetje geeft. Net als de plastic wielen ( whizzwheels ) bij de latere Mebetoys modellen. Dit model heeft ook van die "snelle" wielen. Ik denk dat Fer deze benaming heeft aangehouden zodat hij weet welk model het is.

De Canguro copie van Penny is trouwens van Barton Toys, dat had ik vergeten te vermelden.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . à la Ben Hendriks

do okt 11, 2007 14:05

Oud SCARB voorzitter en KB redacteur Ben Hendiks trok ooit met zijn Spider met caravan door de woestijn (heeft iemand hier nog een foto (scan) van??), vergezeld van vrouw en dochtertje.

Highspeed (Schuco) zal daar wel geen weet van hebben gehad, anders was het Spidertje rood geweest. Maar geinig is dit setje wel:

Afbeelding

Ik vond de foto op alfasport.net. Als iemand weet waar het setje te koop is hoor ik dat graag!

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . à la Ben Hendriks

do okt 11, 2007 14:26

@Dink:
Ben heeft ooit over zijn reis in het Klaverblaadje een artikel geschreven of iemand anders heeft eroveer geschreven in een memoraamin het klaverblaadje, met foto (weet nog dat het een typisch Hollandse doodnormale caravan was met de stroomlijn van een eengezinshuis achter de spider ergens in een woenstijnachtig landschap).
Ik weet alleen niet in welk nummer (en heb helaas vanavond geen tijd om te zoeken).

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . à la Ben Hendriks

do okt 11, 2007 14:31

Toen was ik nog geen donateur (waarschijnlijk nog nooit van de SCARB gehoord ook :roll: ), maar ik krijg opeens een vlaag van helderheid...

Afbeelding

Staat op de pagina met alle KB-omslagen.

robinsz109
Junior Member
Junior Member
Berichten: 65
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:53
Locatie: Baarlo

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . à la Ben Hendriks

do okt 11, 2007 19:28

Hoi Dink,

was inderdaad KB numer 36 (pagina 24 t/m 48).

Ben Hendriks schrijft oa hoe hij met zijn jonge vrouw en zijn dochtertje van 1 jaar de reis ervoer (heet, de nodige pechgevallen onderweg en de reparaties ervan) en ook hoe de spider een flink stuk langer was geworden bij thuiskomst. Leuk verhaal van een modern avontuur met een zeer ongewone autokeuze. Was volgens mij een splinternieuwe spider bij vertrek en na thuiskomst direkt ingeruild volgens mij.

Robin

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . Polizia Penitenziaria

do okt 11, 2007 22:25

Weer eens wat anders van de bekende "zwaailichtverbouwer" Linguabifida op eBay:

Afbeelding

Een Giulietta "Vigili Urbani Milano", zeg maar de stadswacht van Milaan. Alleen... die heeft nooit in een Giulietta gereden. Wel in een Arna en daar zijn (nog steeds) geen miniaturen van. Een fantasiemodel dus. Mwah... dan geef ik mijn geld liever uit aan een correcte verkleining van een bestaande auto. Zoals deze AR8 Ambulanza van de Polizia Penitenziaria:

Afbeelding

Een zorgvuldig gedetailleerd model op basis van de AR8 van de DeAgostini Polizia kiosk reeks. En het is zeker geen fantasie:

Afbeelding
www.fiammeblu.org

Ik vind 'm prachtig en was daarmee niet de enige: hij ging weg voor €150...

De Polizia Penitenziaria, de 'strafpolitie', houdt zich o.a. bezig met gevangenhouding en reclassering.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”