Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . (-: Blij :-)

wo sep 12, 2007 09:52

Naar mijn smaak wel de mooiste kleur, die blauwe. Hij was er verder in bordeaux, helder rood en wit. Misschien zelfs nog wat andere kleuren. Daarnaast werd de mal ook in de USSR en in Mexico (McGregor) gebruikt. De kwaliteit van die modellen is over het algemeen minder. Ik kreeg via eBay nog een berichtje van een Fransman, die wou deze groene weer van mij overnemen. Grapjas...


De Fabbri van afgelopen vrijdag:

Afbeelding

Afbeelding

In 1972 deed Autodelta met 4 van deze 33TT3's mee aan de Targa Florio. Vaccarella/Stommelen en Elford/Van Lennep vielen uit. De Adamich/Hezemans werden derde achter deze nr. 5 van Galli en Marko.

"Nee hè, niet wéér een 33" lees je dan op een Italiaans forum. Die verzuchting getuigt van weinig historisch besef. De 33 is er in vele gedaanten geweest en heeft Alfa Romeo tal van glorieuze overwinningen bezorgd. Er zijn wel een paar echte doublures zoals van de 33TT12, de Periscopio en de Stradale, maar verder verschillen de 33's van Fabbri onderling behoorlijk. Ik zocht in het boek 'Tipo 33' van Ed McDonough en Peter Collins nog foto's, maar heb ze niet gevonden.

Ondertussen is dit mijn 'bureaublad':

Afbeelding

Edit: nog wat foto's van de 1:1 auto gekregen van Alfaronny, waarvoor dank :thumbs:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron o.a. www.targa-florio.net
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op ma sep 24, 2007 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 873
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

AR8 Guarda Di Finanza

wo sep 12, 2007 13:14

Op E-Bay Italie een mooie verbouwing van de kiosk versie van de AR8. Deze creatieve Italiaan heeft er een "Guarda Di Finanza" uitvoering van gemaakt. Mooi gedaan alleen de prijs is er ook naar.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . nog meer Polizia

wo sep 12, 2007 22:33

De 159 'Panterona' nogmaals.

Afbeelding

Op het forum van Fiammeblu een bericht van iemand die de klantenservice van DeAgostini heeft gebeld (DeA doet in tegenstelling tot Fabbri wel aan klanterservice). Daar werd bevestigd dat aan de huidige 50 nummers in de Polizia reeks (al ingepland tot juni 2008) nog eens 20 nummers worden toegevoegd, waaronder een 159 met het nieuw ontwerp. Dus euh... laat dat model bij Tron voor €75 maar zitten. Tenzij je echt niet kan wachten of per se die verbouwing wilt.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . malle mal.

do sep 13, 2007 17:31

De 75 Polizia van DeAgostini heeft inmiddels de Italiaanse kiosken bereikt. Op het eerste gezicht leek het een aardig model, maar hij lijdt kennelijk aan dezelfde ziekte als de mislukte 33. Als je beter kijkt lijkt de voorkant 1:40, het middendeel 1:45 en de achterkant... tja.

Afbeelding

Afbeelding

De raamlijsten zijn ook veel te dik. In dit geval is de Progetto K in al zijn variaties de betere van de twee.

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . malle mal.

do sep 13, 2007 19:06

....en dan ook nog 1800 IE bouwjaar 1988. :shock: Beetje jammer.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . malle mal.

do sep 13, 2007 19:17

Maar dat klopt wel. Althans: volgens All the Alfa Romeos 1910-2000 van Editoriale Domus

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . malle mal.

do sep 13, 2007 19:27

:?: In 1988 hadden ze toch nog carburateurs? Ik dacht dat de IE`s pas in 1989 op de markt kwamen. Dan heb ik het mis waarschijnlijk. :(

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . malle mal.

do sep 13, 2007 19:45

:?: In 1988 hadden ze toch nog carburateurs? Ik dacht dat de IE`s pas in 1989 op de markt kwamen. Dan heb ik het mis waarschijnlijk. :(
Denk het eigenlijk ook, viel samen met de facelift, maar ga het nog nazoeken! Maar een mislukkeling is het wel. :(
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . malle mal.

do sep 13, 2007 21:36

Ik weet niet of ie al bekend was maar op Carmodel staat de 159 van M4 in 3 verschillende kleuren.
Vind persoonlijk de verhoudingen van dit model niet bepaald mooi :roll:

http://www.carmodel.net/itemsPhotosEncr ... -25129.jpg

http://www.carmodel.net/itemsPhotosEncr ... 5129_1.jpg

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . malle mal.

do sep 13, 2007 21:38

Hij is er !!!En ik heb hem gekocht. :wink: Ben benieuwd.


Afbeelding


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . malle mal.

do sep 13, 2007 21:45

Ik weet niet of ie al bekend was maar op Carmodel staat de 159 van M4 in 3 verschillende kleuren.

Pssst... kijk eens in de index... :wink:

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . malle mal.

do sep 13, 2007 23:26

Ik weet niet of ie al bekend was maar op Carmodel staat de 159 van M4 in 3 verschillende kleuren.

Pssst... kijk eens in de index... :wink:
Scusi :wink: zal voortaan eerst even kijken :roll: maar wel nieuwe kleuren toch? (apart trouwens bij de rooie op carmodel, die heeft schade aan de achterzijde, slordig omdat zo te plaatsen)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . up to date

vr sep 14, 2007 09:26

Ziezo, de index op pagina 1 is nu ook volledig bijgewerkt (liep twee maanden geleden zelfs bijna 30 pagina's achter).

Onder het kopje Kiosk/DeAgostini heb ik nu een onderverdeling 'Carabinieri'/'Polizia'/'100 anni di ...' gemaakt. Het rubriekje '1:87' zal ik t.z.t. ook opsplitsen en de linkjes per merk in de index zetten.

Mocht je een link vinden die niet klopt of niet werkt, dan graag een PB'tje.

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . malle mal.

vr sep 14, 2007 09:28

Als ik me niet vergis is de Polizia 75 uit dezelfde matrijs als de 75 uit de Carabinieri serie. Die laatste heb ik. Geen heel erg goed model inderdaad, maar toch in het echt heel wat acceptabeler dan de foto doet vermoeden. Bij mij staat-ie naast de 75 America van Minichamps, waar ik persoonlijk de neus nogal laag van vind, ondanks de verlaging van die auto... Ondanks dat maken beiden geen slechte indruk.
Net als bij de 1:43 Giulia berlina's vraag je je af of het inderdaad zo lastig is om een miniatuur te maken dat optisch een hele goede indruk geeft.
Hetzelfde geldt trouwens voor de Romeo uit die Carabineiri serie. Veel te schuine voorruit en verkeerde wielen. En dan zit er nog een boekje bij met daarin een F12 ipv een Romeo (of andersom)...

Corrado

Gebruikersavatar
Corrado
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do feb 01, 2007 16:51
Locatie: Achterhoek

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . malle mal.

vr sep 14, 2007 09:29

Als ik me niet vergis is de Polizia 75 uit dezelfde matrijs als de 75 uit de Carabinieri serie. Die laatste heb ik. Geen heel erg goed model inderdaad, maar toch in het echt heel wat acceptabeler dan de foto doet vermoeden. Bij mij staat-ie naast de 75 America van Minichamps, waar ik persoonlijk de neus nogal laag van vind, ondanks de verlaging van die auto... Toch maken beiden geen slechte indruk.
Net als bij de 1:43 Giulia berlina's vraag je je af of het inderdaad zo lastig is om een miniatuur te maken dat optisch een hele goede indruk geeft.
Hetzelfde geldt trouwens voor de Romeo uit die Carabineiri serie. Veel te schuine voorruit en verkeerde wielen. En dan zit er nog een boekje bij met daarin een F12 ipv een Romeo (of andersom)...

Corrado

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”