Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . 1:18 Giulia Pino Verde

vr sep 07, 2007 17:16

Net even m'n hoofd naar binnen gestoken bij m'n ocra Juul: hangende pedalen.

Die 'foute' combinaties zijn het gevaar als je zo verregaand detailleert... De ocra Giulia is een exacte kopie van een bestaande auto, tot en met de achterruitsticker. Als de eigenaar in het restauratieproces een paar niet tijd-correcte onderdelen heeft gemonteerd zie je die fouten op het model terug. De vraag is hoe zwaar je aan 'originaliteit' tilt... Het model is een natuurgetrouwe weergave... maar representeert niet DE Giulia van productieperiode 'X'. Eerlijk gezegd vind ik dat soort foutjes wel leuk. Als je het verhaal er bij maar kent.

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . 1:18 Giulia Pino Verde

vr sep 07, 2007 17:17

Heeft er iemand een "dubbele koplampen grille en lampen set" voor de minichamps Giulia in de aanbieding? als ik dan mijn Pino Verde Giulia wil hebben staan moet hij ook wel de juiste koplampen configuratie krijgen...

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
GiuliaReis
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: do sep 14, 2006 20:32
Locatie: Oirschot

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . 1:18 Giulia Pino Ver

vr sep 07, 2007 19:38

Heeft er iemand een "dubbele koplampen grille en lampen set" voor de minichamps Giulia in de aanbieding? als ik dan mijn Pino Verde Giulia wil hebben staan moet hij ook wel de juiste koplampen configuratie krijgen...
Model is een "ALFA ROMEO GIULIA 1300, 1971, GREEN (180120904)" . Dubbele koplampen kwamen pas in '72.
Misschien is het een optie om je Juul te verbouwen? :wink:
Thoughts of an idle mind

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . 1:18 Giulia Pino Verde

vr sep 07, 2007 19:40

Een Polizia of Carabinieri Juul scoren en de frontjes omwisselen is een optie. Ohw ja: Carlo heeft volgens mij dubbele lampen over, want de witte 1 op 18 Juul had van origine ook dubbele koplampen.
Of veel simpler: Zelf enkele lampen monteren das nog mooier ook..:biggrin:

:wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
MarcoAzzurro
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: di mar 06, 2007 22:23
Locatie: Liwwadden

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . daar is-t-ie dan:

vr sep 07, 2007 21:08

€151 is ook veel te veel geld. =; Zelfs voor een blauwe (de meest zeldzame variant).

Bij het altijd relatief dure carmodel.net bracht hij net iets meer dan de helft op.
eigenaardig dan dat dan uitgerekend die blauwe het minste opbracht op Carmodel.net :roll: (110 voor de zilveren, 95 voor de rooie en 80 voor de blauwe)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . 1:18 Giulia Pino Verde

za sep 08, 2007 02:43

Kan ik ook niet echt verklaren, is ook niet duidelijk hoe oud die encyclopedie-gegevens zijn maar ik baseer me op wat ik de laatste jaren op eBay voorbij heb zien komen.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . spijt...

za sep 08, 2007 03:16

Zo op het eerste plaatje leek het nog wel wat.

En dan kom je de nietsverhullende foto's van Argox tegen:

Afbeelding

Afbeelding

EDIT: OK, na een eerste ietwat pissige reactie (ik vind dit model bijna een belediging voor de verzamelaar) een wat meer gemotiveerde. Het is een vreemde negatieve uitschieter in Fabbri's Alfa Romeo Sport Collection met modellen die weliswaar kleine foutjes hebben, maar qua verhoudingen over het algemeen geslaagd zijn. Hij valt wat dat betreft een beetje te vergelijken met de mislukte 33 van DeAgostini.

Van de verhoudingen staal/glas klopt helemaal niets, met name de achterzijde is veel te gedrongen. De vorm van de achterlichten (zie hoe het ene veel dieper ligt dan de andere) is alsof een striptekenaar ze heeft ontworpen. De bovenrand van de voorruit is veel te bol, de spiegels staan veel te laag in de portieren en staan te ver naar achteren. De linker hangt er zelfs maar een beetje bij. Zie ook de belabberde afwerking van de wielen, de inkleuring per wiel verschilt als dag en nacht. De koplampjes zijn een derde te klein en de manier waarop de grille in de carrosserie staat deugt niet.

Maar de meest kwalijke fout vind ik het ontbreken van het zo typerende knikje bij de voorste tochtruitjes. Ik bekeek de foto's van het model en kon niet direct zeggen waarom ik het geen GTV vond zijn. Totdat ik de foto van een 1:1 GTV6 bekeek.

Afbeelding

Nog twee foto's van de echte auto:

Afbeelding

Afbeelding



Helaas heb ik op basis van dat eerste plaatje al een exemplaar op eBay gekocht ](*,)

Gebruikersavatar
Adriano33
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2293
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Oude Pekela

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . Spijt....

za sep 08, 2007 17:09

Dat ding is wel erg mislukt zeg.
Daarmee vergeleken heeft IXO zelfs nog een betere GTV6 uitgebracht.
Dat ixo-model is dan ook wel niet perfect, maar toch duidelijk een heel stuk beter dan dit gedrocht.

Dit modelletje komt helaas niet in mijn collectie, het is gewoon te fout.
Jammer!
Registerleider Squadra33 / Registro Trentatre.

Nero Alfa 33 1.7ie 16v QV - 1994.
Grigio Stromboli Alfa GT 2.0 JTS Selespeed Distinctive - 2004.

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . spijt...

za sep 08, 2007 17:50

Zo op het eerste plaatje leek het nog wel wat.

En dan kom je de nietsverhullende foto's van Argox tegen:

Afbeelding

Afbeelding

EDIT: OK, na een eerste ietwat pissige reactie (ik vind dit model bijna een belediging voor de verzamelaar) een wat meer gemotiveerde. Het is een vreemde negatieve uitschieter in Fabbri's Alfa Romeo Sport Collection met modellen die weliswaar kleine foutjes hebben, maar qua verhoudingen over het algemeen geslaagd zijn. Hij valt wat dat betreft een beetje te vergelijken met de mislukte 33 van DeAgostini.

Van de verhoudingen staal/glas klopt helemaal niets, met name de achterzijde is veel te gedrongen. De vorm van de achterlichten (zie hoe het ene veel dieper ligt dan de andere) is alsof een striptekenaar ze heeft ontworpen. De bovenrand van de voorruit is veel te bol, de spiegels staan veel te laag in de portieren en staan te ver naar achteren. De linker hangt er zelfs maar een beetje bij. Zie ook de belabberde afwerking van de wielen, de inkleuring per wiel verschilt als dag en nacht. De koplampjes zijn een derde te klein en de manier waarop de grille in de carrosserie staat deugt niet.

Maar de meest kwalijke fout vind ik het ontbreken van het zo typerende knikje bij de voorste tochtruitjes. Ik bekeek de foto's van het model en kon niet direct zeggen waarom ik het geen GTV vond zijn. Totdat ik de foto van een 1:1 GTV6 bekeek.

Afbeelding

Nog twee foto's van de echte auto:

Afbeelding

Afbeelding



Helaas heb ik op basis van dat eerste plaatje al een exemplaar op eBay gekocht ](*,)
Ciao Dinky Boy, What do you think of this model, the rear side mirrors look strange
:?:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . spijt...

za sep 08, 2007 18:04

Ciao Dinky Boy, What do you think of this model, the rear side mirrors look strange
:?:
In my opinion it's the worst Fabbri model so far and the ugliest representation of the beautiful GTV6 ever. Proportions are completely wrong, the finish is very poor (none of the rims looks the same, mirrors nearly fall off, one taillight is deeper than the other).
My judgement: rubbish...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . Spijt....

za sep 08, 2007 21:57

Nog even wat aangevuld met betrekking tot een Crosswagon van de Guardia di Finanza.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . Spijt....

za sep 08, 2007 22:32

Gewoon onbegrijpelijk eigenlijk terwijl de nummer 22 en 54 uit de Fabbri-collectie mijns inziens erg goed geslag en geproportioneerd zijn. Kwestie van de spatschermverbreders van de oude mal dichtsmeren en ze hadden echt weer een heel knap Alfetta'je erbij gehad.
Desnoods de mallen van EG kopieeren :oops: want die klopt ook qua vormgeving. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . Spijt....

za sep 08, 2007 22:57

Dat gaat niet werken, Arjen, dat is de oudere 2000. Daarvoor zijn er iets te veel verschillen, zoals de bekende bult op de motorkap en de achterlichten.

Het irritante aan dit verhaal is dat er nog steeds geen echt goed en betaalbaar 1:43 GTV6 model is. Die van Altaya/Ixo is ook al niet geweldig (maar wint het desondanks ruimschoots van dit Fabbri misbaksel), de Solido/Dinky/Cougar is simpel, heeft wel een bult maar de oude achterlichten nog en heeft in het geheel geen bumpers. Die van Progetto K heeft ook nog de oude achterlichten en oogt wat grof. Echt een gemiste kans dus.

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2798
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . Spijt....

za sep 08, 2007 23:38

Als ik die foto van die Fabbri zo zie ,heb ik in ene niet zoveel trek meer in de Totip Gtv6 :schrik:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . kriebels

zo sep 09, 2007 00:41

Afbeelding

Ook Japan kent kioskmodellen. Dit is de 156 van DelPrado, die 2000 al in Europa verscheen (in een andere verpakking uiteraard).

Lijkt me best geinig, zo'n doos met onleesbare teksten. Deze staat op de Japanse Yahoo variant op eBay.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”