wirno schreef:
Quote:
Ik denk dat je benzine te warm wordt..beredeneer zelf maar waarom.. heb ik even geen tijd voor
Ik heb ook het probleem met een vers afgevulde tank. Of de tank van het pompstation moet in de zon staan.
Mvgr Arno
Het kooktraject van motorbenzines ligt tussen 35 en 200 °C
Bij rondpompen van de benzine zou bij een hele hete motor misschien gasdelen in de leidingen kunnen ontstaan.
Als jij zegt dit ook bij verse koele benzine te hebben, dan lijkt het weer iets electronisch. Maar daar heb je ook alles van vervangen.
Mijn SZ had ook regelmatig een onrustige loop. Het leek wel of ie op 5 ipv 6 cilinders liep. Dat werd langzamerhand erger en bleek een kapot steunlager te zijn. Vooral tussen de 1000-2000 toeren en om de 3000 toeren gaf dat een kabaal met behoorlijke trillingen. Heb meteen mijn flexibele koppelingen moeten vervangen. Dus misschien = auto zwaar belasten => zware belasting op het steunlager => trillingen in de aandrijflijn => lijken op dreunen in de motor.
Bij mij is het bij hoge toerentalen, 5000 tot 6200 rpm.
Tijdens het stoten van de motor zie je ook de toerenteller raar uitslaan,
Bv de motor draait 5800 rpm, tijdens het stoten fluctueert de toeren teller tussen 4000 en 5800 rpm.
Dus ik denk niet dat dit te maken heeft met het tussen lager.
@yuri V6
In het topic waar jij naar refereert praat men over het afstellen van de Bdp sensor. Kan dit want de bdp sensor zit op een vaste positie dmv een pen.
Offtopic. Volgens mij hebben wij elkaar vorige week ontmoet, Bij het ophalen van een rode 75 samen met Ron Simons in Vught.
Mvgr Arno