Zaterdag een setje velgen gekocht, gaan deze week slicks omheen nadat ik de pickup eraf heb gehaald. Dan heb ik 2 setjes (beide niet nieuw natuurlijk) maar hopelijk genoeg om een paar races op te rijden. Zo niet, moet ik nog een setje halen voor het Spettacolo...
Op zondag (weer géén rustdag) was ik al vroeg aan de bak. Uiteindelijk bijna 10 uur achter elkaar gewerkt.
Eerst de accu gemonteerd, zo moet het dus:

Deze kan geen kant meer op, deksel gaat hier overheen en vast met de spanband.
Daarna 2 extra bouten aan de stoelbeugels, deze staan op een bus en dan door de bodem heen.

Alle flex die er in zat is helemaal weg, zit nu echt muurvast.
Toen de deurpanelen, eerst boren, dan dubbelzijdig tape:

En vast:

En ik heb de rechterdeur direct ook gedaan, scheelt weer bij de APK en staat een stuk netter.
Toen ben ik met het optische aspect in de weer gegaan. Werd ook eens tijd.
Eerst de auto gewassen:

Hier is ie nog nat, vandaar de glans. In werkelijkheid is ie dof oranje. Zie ook de foto's op pagina 1.
En vervolgens een paar uur worstelen met mijn kersverse speeltje, een haakse poetmachine.
Dit is een electronisch regelbare, zeer grote slijptol. Maar het werkt wel (let op het kleurverschil voor en na)
Het resultaat:

en:

Op de foto's is het wellicht niet goed te zien, maar het is een wereld van verschil.

Toen was ik er wel klaar mee, volledig moegestreden. Respect aan mensen die dit als beroep doen.
Ondanks de hulp van de machine is het allerminst een licht klusje.
Het verdere verfraaien wil ik zelf gaan doen, dus ga ik een spuitbus en een lakstift in de juiste kleur kopen.
Daarmee wil ik dmv afplakken en bijspuiten alle lelijke plekken stuk voor stuk bij gaan werken.
Wel zal er nog een beetje uitgedeukt, geschuurd en geplamuurd moeten worden, maar nu is al wel zichtbaar wat het resultaat zal worden: een fraaie race GTV!

Het enige wat ik nog wil doen is:
- achterdempers slagje opendraaien
- achter een cm of 1-2 verlagen (Vraagje: hoeveel doet een halve winding eraf ongeveer?)
- slicks op velgen zetten (Vraagje: wat is een mooi uitgangspunt voor bandenspanning?)
Groeten, Pieter