Mini
Member
Member
Contacteer: Website

Benzineproblemen Bertone, ik word gek!!!

vr jul 27, 2007 10:24

Ik weet het even niet meer!!!

Onlangs viel mijn Bertone stil. Geen bezine meer. Ik heb een nieuwe pomp (mechanische) gemonteerd en daarmee was het probleem verholpen! Maar nu doet hij het alweer niet. Ik heb maar weer een nieuwe pomp besteld maar vraag mij af of een nieuwe benzinepomp zo snel stuk kan gaan.

Vanaf de tank komt er een leiding die in de pomp gaat. Vanaf de pomp gaat een leiding naar het glazen filter en vanaf het filter gaat een leiding naar de dubbele weber. Bij het vervangen van de pomp heb ik ook de pakkingen vervangen. ook het glazen filter heb ik schoongemaakt.

Wie oh wie heeft er tips of trucs???
Citroen 2CV AZL 1957
Citroen 2CV AZAM6 1965
Alfa 1600 GT Junior 1975
En voor de boodschap bij de AH..... Citroen C1 2007

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Benzineproblemen Bertone, ik word gek!!!

vr jul 27, 2007 10:27

Misschien zit er rotzooi in de tank of zo? Als het filter pas na de pomp komt gaat de rotzooi dus eerst door de pomp heen, hierdoor kan een nieuwe pomp natuurlijk weer kapot gaan...
:?
Succes ermee.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Mini
Member
Member

vr jul 27, 2007 10:43

Daar heb je helemaal gelijk in. Vond het ook raar dat er na de pomp een enorm glazen filter zit. Misschien een oplossing om een filtertje te halen bij de autoshop en deze tussen de ingaande leiding te steken. Heb ik tenminste schone benzine in mijn pomp.

Ik dacht er ook over na om de leiding vanaf de pomp (de naar de tank gaat) even met perslucht door te blazen. Maar vraag mij af of dat kwaad kan.....
Citroen 2CV AZL 1957
Citroen 2CV AZAM6 1965
Alfa 1600 GT Junior 1975

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 27, 2007 10:56

Volgens mij kan dat weinig tot geen kwaad, heb het zelf ook wel eens gedaan bij mijn Giulietta. maar als er rotzooi in je leiding zit spuit je die natuurlijk alleen maar terug in je tank, het is er dan nog niet uit! Zelf zou ik eerst eens kijken hoe de pomp er van binnen uit ziet of de benzine. als deze smerig zijn zou ik de tank eerst maar eens goed schoonmaken. als de pomp nog mooi schoon is zou ik er mee teruggaan naar de leverancier en over garantie beginnen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Andretti Molletti

vr jul 27, 2007 11:39

Je kan je pomp uit elkaar halen en eens kijken WAT er stuk gaat?
vanaf het blok komt er ietsjes olie om hem te smeren, aan de benzinezijde van de pomp moeten vooral de klepjes werken:
doorblazen in stroomrichting moet kunnen, omgekeerd niet, er zitten twee eenrichtingsklepjes in.
Is het een kwetsie van vuil in een nwe pomp kan je hem vaak met succes schoonmaken...

Was je filter trouwens smerig dan??

Mini
Member
Member

vr jul 27, 2007 12:49

Filter was wel iets smerig maar niet bijzonder. Met doorblazen doelde ik niet op de pomp zelf maar meer over de leiding naar de tank.

Ik denk dat ik maar eens een metertje nieuwe slang ga halen en een steekfiltertje. Nieuwe pomp, nieuwe leidingen en een filter voor de pomp.

Vraag me trouwens wel af of het zo zou kunnen zijn dat de pen die uit het blok komt versleten is en daardoor de pomp niet voldoende bediend.........
Citroen 2CV AZL 1957
Citroen 2CV AZAM6 1965
Alfa 1600 GT Junior 1975

Andretti Molletti

vr jul 27, 2007 13:54

doorblazen bedoelde ik met de mond.
De pen van de pomp kan wel de verkeerde zijn, er zijn verschillende lengtes, maar dan zou hij het meteen niet doen.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jul 27, 2007 16:25

Ik heb ooit met een 155 die op gas (vergasser, geen lpi) gehad dat ie brandstofpompen vrat alsof het febokroketten waren. De vorige eigenaar reed nooit op benzine en had de tank droog laten verdampen. Er zat zoveel uitgedroogde benzine in de leidingen en in de tank dat ik het na 3 pompen opgegeven heb en de bak maar alleen op gas gereden heb....
Ik zou dus even kijken of er vuil in zit, met name dat gummiachtige spul wil je pomp hard slopen, of je filters verstoppen. Op zich zie ik dat je al goed bezig gaat met nieuwe leidingen en een steekfilter, dat zou wel eens een boel op kunnen lossen of in ieder geval duidelijk maken.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jul 27, 2007 23:01

Je kunt ook eens de doorstroming en tevens de kwaliteit van de benzine bekijken door de aanvoerslang van de benzinepomp los te halen en kijken hoe ie stroomt....

Vang de benzine dan op door een filtertje in een jerrycan....
(lijkt mij sterk maar misschien dat je tank vacuum zuigt zodat het lijkt dat je pomp stuk is?) :-k
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Mini
Member
Member

ma jul 30, 2007 09:36

Het is OPGELOST!!!

Afgeloeekend e boel maar weer eens allemaal losgehaald. De nieuwe benzinepomp was kapot. De "nok" waar de as uit het blok tegenaankomt zat vast. Zodoende bewoog de as dus nog wel maar deed de pomp hel;emaal niks meer. Ik heb de pomp uit elkaar gehad en daar zat zuiver schone benzine in.

Dus nieuwe pomp en meteen maar even nieuwe slangen. En nu doet ie het weer! :D
Citroen 2CV AZL 1957
Citroen 2CV AZAM6 1965
Alfa 1600 GT Junior 1975

Terug naar “Algemene Technische vragen”