Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . Onzin met zwaailicht

za jul 07, 2007 16:40

...
Laatst gewijzigd door Rudolph op do mei 13, 2010 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . AlfasudJoe's convers

ma jul 09, 2007 00:37

Er viel nogal een inhaalslag te doen wat de index betreft. Vandaag weer bijgewerkt t/m pag. 148. Mocht iemand een fout tegenkomen, dan graag een PB'tje.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . 14 juli NAMAC beurs Houten

ma jul 09, 2007 09:49

14 juli is er weer een NAMAC beurs in Houten

Voor bezoekers open vanaf 10:00 uur, voor NAMAC leden toegang gratis, voor niet leden €5.

De beurs is in het Euretco gebouw in Houten, aan de Meidoornkade24, 3992AE (al zichtbaar vanaf de A27).

Meer info op de NAMAC-site.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . blu

di jul 10, 2007 09:27

Carabinieri

57 / ALFA 156 BERLINA LIVREA CARABINIERI / 18/10/2007
58 / ALFA 90 / 01/11/2007
De vorige aanpassing kan je terugvinden op pagina 121. Het Polizia overzicht is nu doorgenummerd tot 50, het Carabinieri-overzicht zelfs tot 80, waarvan de laatste nog niet gevuld zijn. Wie weet zitten daar ook nog Alfa's bij.
En inderdaad:

60 / ALFA 159 BLU / 29/11/2007
62 / ALFA SUD 5 PORTE BLU / 27/12/2007


De 'auto blu' zijn de dienstauto's zonder strepen en zwaailicht (afgezien van een magnetische misschien), herkenbaar aan de typische donkerblauwe kleur en het CC of EI nummerbord.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . . . . . . blu

di jul 10, 2007 14:29

Behalve blu nu ook rosso en argento (beter: grigio chiaro metallizzato).

Afbeelding Afbeelding

Overigens toch een ander model, de blauwe is een DeAgostini 159, de rode en zilvergrijze zijn nieuwe M4-variaties op de Fabbri modellen, naast de reeds aangekondigde zwarte. Deze nieuwe worden in een beperkte oplage van 1998 stuks gemaakt.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . weinig nieuws

do jul 12, 2007 08:56

Weinig nieuws de afgelopen dagen (en dat is ook wel eens prettig 8) )

Bij Progetto K moeten ze hebben gedacht 'dan maken we het zelf maar'; ze zetten gewoon een paar reeds leverbare modellen op de noviteitenpagina.

De gele GTAm en GTAj van tuner Monzeglio konden destijds het de auto's van het Autodelta fabrieksteam knap moeilijk maken.

Andere 'nieuwtjes van de maand' staan er ook al bijna een half jaar op (zie de 2e pagina).

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . weinig nieuws

do jul 12, 2007 09:25

...
Laatst gewijzigd door Rudolph op do mei 13, 2010 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . weinig nieuws

vr jul 13, 2007 14:10

Zo vandaag op de brocante een miniatuurtje gekocht

en wel Politoys AlfaRomeo M24 33 Le Mance 1/43 metaal

foto komt na de vakantie.

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . nieuwe Minichamps

za jul 14, 2007 23:01

De afgelopen week waren er al een paar 159's voorbijgekomen. Minichamps doet ook een duit in het zakje met de 'race control' versie, een pacecar uit een race in Istanbul:

Afbeelding

Voor de komende weken staan de witte Giulia GTA en de rode Nuova 147 op de planning. En de zilvergrijze 2600 Spider die hoog op m'n verlanglijstje staat :P

En.... de 8c Competizione. De MC site vermeldt '2003'. Dat wordt dan toch de Franfurter IAA primeur/proto versie? Dan vraag ik me serieus af waarom dat model zo idioot lang op zich heeft laten wachten. En nou afwachten of MC, in tegenstelling tot Spark, de correcte twee-pits koplampen monteert...

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . . . . Polizia 75

zo jul 15, 2007 10:40

Gisteren met m'n tafeltje op de NAMAC-beurs gestaan. Ik vreesde dat door de eerste lekkere zomerdag sinds tijden het een uitgestorven boel zou worden, maar dat viel best mee. Al werd er niet overdreven veel uitgegeven. Opmerkelijk was de forse prijsdaling van de M4 modellen. Sommige handelaren boden ze voor slechts 12 euro aan, twee maanden geleden moesten ze nog 19 of 20 euro kosten. Ook de Starlines waren opeens een stuk goedkoper, ik zag ze voor 14,50 euro i.p.v. 17,50. Ze zijn dan ook in overvloed aanwezig, net als de Edisons.

In Italië verschijnt komende week van DeAgostini de groene Alfetta in de Polizia reeks. Hij was al een tijdje op eBay te koop vanuit het verre oosten.

Dezelfde eBayers zette nu een 75 Polizia van DeAgostini online. Die moet op 13 september in Italië uitkomen.

Afbeelding

Een aardig model, maar de kont lijkt me iets te hoog. En zoals we inmiddels gewend zijn weer de verkeerde kleur blauw. Op de nieuwste Polizia Alfa's is die inderdaad zo helder, maar op de 75 hoort de grijzere blauwe tint. Ik vind de 75 Polizia van Progetto K (er zijn diverse uitvoeringen) toch beter geslaagd.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . het is hier fantastisch!

zo jul 15, 2007 13:43

Op vakantie met je klassieke Alfa, en dan nog met een behoorlijke zeldzame ook en toch nog volop ruimte. Dat kan allemaal in een wereld die 1:66 meet...:

Afbeelding

Deze combinatie tikte ik onlangs op eBay op de kop. Het merk is Penny, waarmee Polistil een eind terug in de vorige eeuw Matchbox van repliek probeerde te dienen. Met leuke keuzes wat de modellen betreft, alleen was de kwaliteit vaak wat minder. Heel veel modellen hebben de neiging met de bodemplaat zo'n beetje op de grond te liggen, wat ze minder geschikt maakt voor een partijtje rausen op een tapijt. En naar mijn idee vielen de te openen deurtjes er makkelijk uit. Wel een leuke 'feature' voor zulk klein speelgoed. Hoeveel Italiaanse kindervingertjes zullen niet trots de deurtjes geopend en dichtgeklikt hebben...

Penny's zijn niet echt makkelijk te vinden en de prijzen kunnen soms hoog oplopen. 20 euro voor een niet eens gave 2600 Sprint of Giulietta SS is geen uitzondering. De Romeo busjes zijn nog lastiger te vinden en pas kort gelden ontdekte ik dat ook de opvolger van de Romeo, de F12 door Penny gemaakt was. Ik had er nog nooit één van dichtbij gezien.

En dan zie je deze vakantiecombinatie op eBay. Weliswaar bespeeld, maar mèt de caravan. Die erg simpel is (je moet door het raam naar binnen en naar buiten :roll: ) en ook een tikkie buiten verhouding. De F12 is 1:66, laten we aannemen dat de caravan dat dan ook is, dan meet die in werkelijkheid 66 x 40mm = 2,64 meter breed... een dwarsslaper heet dat geloof ik... of 'convoi exceptionel' :biggrin:

Gelukkig viel de prijs in dit geval erg mee, had niet gedacht dat andere bieders het zo snel zouden laten afweten.


Afbeelding

De caravan heeft zo te zien z'n voorjaarsschoonmaakbeurt niet gehad. Zo kunnen we natuurlijk niet op pad :?


Afbeelding

De Romeo er maar even naast geparkeerd. Dit is een oude ambulance, als iemand nog een Penny-zwaailichtje heeft liggen...


Afbeelding

Hee, een ander deurtje. Nee het raamlijstje is niet afgebroken, maar bij de F12 gewoon weggelaten. Misschien hebben te veel bambini beteuterd om gehavende Romeo achterdeurtjes zitten treuren en is dat daarom aangepast. En wat er niet is kan immers niet stukgaan...


Afbeelding

Bodemonderzoek. Het productienummer op de bodem werd wel aangepast, de naam (ten onrechte) niet. Waar de eerste busjes als Romeo door het leven gingen, de officiële kentekenbenaming dus, was de F12 wel een 'echte' Alfa Romeo. Ook de trekha... heu, het trekoog is verstevigd.


Afbeelding

Nog een klein verschilletje: de portiergreep is netjes van voor naar achter geplaatst omdat de 'zelfmoorddeurtjes' in werkelijkheid ook vervielen.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Track Stars are back!

ma jul 16, 2007 15:21

Pagina 110:
Zo, en nou heb ik het helemaal gehad met die Track Stars, klaar over, uit! :twisted:
Reactie vanTommie:
tot de volgende zich aandient voor een prikkie zeker? ;)
Hmm, had ie toch gelijk... :roll:

Afbeelding

Vers van Downunder. Twee nieuwe Trackstars 155's DTM-style in een nieuw type blisterverpakking. Deze nummers waren nog niet bekend:
#2095 rood en blauw "Ten Totally Footy"
#2097 kobaltblauw "Seriously Ten"

Ten is een Australische TV zender, Totally Footy lijkt mij een voetbalprogramma.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal de verkoper eens vragen of er nog een nr. 2096 is 8)
en ik beloof mezelf niks meer

Gebruikersavatar
alfasudjoe
Member
Member
Berichten: 219
Lid geworden op: vr mei 18, 2007 14:20
Locatie: UK

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Track Stars are back!

ma jul 16, 2007 19:59

Here is latest edition to my collection, what`s your view Dinky ?

Saluti
alfasudjoe
:D

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Track Stars are back!

ma jul 16, 2007 20:41

Met je trackstarcollectie ga je ooit een 1:1 155 kopen Dink, ik voel het 8) :wink:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: ** Alfa Romeo miniaturen ** . . . Track Stars are ba

ma jul 16, 2007 21:34

Here is latest edition to my collection, what`s your view Dinky ?
Looks really nice Joe. Is the green part painted or are those decals?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”