naar mijn idee nmaakt het echt niks uit waar je druk meet (zelfs als koelvloeistof, daar zit op het hele systeem druk?!)
en zou je echt 7 bar boven in het blok meten en dan ergens anders heel andere druk hebben? 7 bar is een hoop!
Wat je daar ziet is je oliegallerij (oliekanaal vanwaar olie naar je hoofdlagers gaat). Vaak is die 'afgedopt' met een bout, maar het lijkt erop dat er bij jou al een sensor in zit. Olietemp/oliedruksensor dus.Ok, M14 x 1,5
Nu nog een vraag, wat zit er nu hier dan:
OLIEDRUK.Wat je daar ziet is je oliegallerij (oliekanaal vanwaar olie naar je hoofdlagers gaat). Normaal is die 'afgedopt' met een bout, maar het lijkt erop dat er bij jou al een sensor in zit. Olietemp/oliedruksensor dus....
die zit er toch standaard daarzo, is voor je rood lampje op je dashboard (bij temp vh water)Normaal is die 'afgedopt' met een bout, maar het lijkt erop dat er bij jou al een sensor in zit. Olietemp/oliedruksensor dus....
Bij een 8V niet, bij een 16V vaak wel jadie zit er toch standaard daarzo, is voor je rood lampje op je dashboard (bij temp vh water)Normaal is die 'afgedopt' met een bout, maar het lijkt erop dat er bij jou al een sensor in zit. Olietemp/oliedruksensor dus....
Bij mij stuurt die sensor het lampje van de oliedruk aan.die zit er toch standaard daarzo, is voor je rood lampje op je dashboard (bij temp vh water)Normaal is die 'afgedopt' met een bout, maar het lijkt erop dat er bij jou al een sensor in zit. Olietemp/oliedruksensor dus....
Maar als de originele oliedrukschakelaar bij het oliefilter zit dan heb je een dekseltje in dat M22 gat zitten met daarin weer een M14 gat. Dus vandaar het misverstand.Even een update van dit topic.
De schroefdraadmaat van het gat boven het oliefilter is M22x1.5 en GEEN M14x1.5