pinin39
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

alternatief voor originele electrische antenne Alfa Spider 4

za mei 19, 2007 19:51

de vorige italiaanse eigenaar van mijn Alfa Spider had waarschijnlijk last van een zoemend geluid
als de radio aan ging en heeft de electrische antenne tot een gewoon modelletje omgebouwd.

aangezien ik deze luxe WEL kan waarderen ben ik op zoek naar een electrische antenne.
alleen als ik bij de verschillende dealer kijk kost zo'n ding zo rond de 250,- :shock:

dat lijkt me wat overdreven (alleen om het alfa logo in de voet van de antenne)
kortom wie weet of er alternatieven zijn die ook zouden passen ?

schijnt iets met de inbouwdiepte en de stekker te maken te hebben (alleen de stekker kom ik wel uit .... + en - en contactsignaal)
Gehad : Alfa 146 TI , Alfa 145 QV . Alfa GTV Turbo V6, Alfa 159 , 166

Nu Porsche , Ducati , Fiat 500

164 Shark
Advanced Member
Advanced Member

RE: alternatief voor originele electrische antenne Alfa Spid

za mei 19, 2007 21:53

Ik zou eens gaan kijken bij een automaterialenzaak die Hirschmann antennes verkoopt.
Zijn kwalitatief erg goed, en op de verpakking staat wel voor welk model auto de antenne geschikt is.
Nu in bezit:
Spider Veloce ex-USA (carbs) (1978)

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: alternatief voor originele electrische antenne Alfa Spid

zo mei 20, 2007 01:40

De Hirschmann antennes passen alleen in de coda troncas en misschien de types 3, maar in de types 4 zit de accubak in de weg. Had hetzelfde probleem, uiteindelijk is er een amerikaanse antenne in gegaan maar daar is de ontvangst niet goed van :(

Via afra.it zijn de originele te bestellen, maar dan ben je 100+ euro verder...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

pinin39
Full Member
Full Member

Re: RE: alternatief voor originele electrische antenne Alfa

zo mei 20, 2007 07:59

De Hirschmann antennes passen alleen in de coda troncas en misschien de types 3, maar in de types 4 zit de accubak in de weg. Had hetzelfde probleem, uiteindelijk is er een amerikaanse antenne in gegaan maar daar is de ontvangst niet goed van :(

Via afra.it zijn de originele te bestellen, maar dan ben je 100+ euro verder...
ik wist dat er iets moets zijn .... man dat is balen ! hebben onze italiaanse designers het zo makkelijk mogelijk gemaakt door de benodigde + en - op nog geen 50 cm afstand te maken ... is het weer te dicht bij :lol:

ik ga weer verder zoeken . ik heb er gewoon eerlijk gezegd niet meer dan 100 euro voor over omdat ik simpelweg nooit radio luister (Ipod in het dashboardkastje weggewerkt) maar het gewoon vindt horen dat de antenne omhoog is.
Gehad : Alfa 146 TI , Alfa 145 QV . Alfa GTV Turbo V6, Alfa 159 , 166

Nu Porsche , Ducati , Fiat 500

Terug naar “Algemene Technische vragen”